۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین جلوگیری از ادامه فعالیت دو واحد تولیدی شهرستان تاکستان
کد خبر: ۱۱۵۱۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

به دلیل عدم رعایت دستورالعمل اداره محیط زیست

جلوگیری از ادامه فعالیت دو واحد تولیدی شهرستان تاکستان

دو واحد آلاینده شهرستان تاکستان به علت عدم رعایت مقررات و موازین زیست محیطی از اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان اخطاریه دریافت کردند.

جلوگیری از ادامه فعالیت دو واحد تولیدی شهرستان تاکستان
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، دو واحد تولیدی شهرستان تاکستان با توجه به عدم رعایت توصیه‌های زیست محیطی، که منجر به آلودگی محیط زیست می‌شد از اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان اخطاریه دریافت کردند.
محمد جلیلوند رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به بازدید شبانه به عمل آمده و همچنین شکواییه‌های متعدد مردمی یکی از این واحدهای آلاینده به دلیل رهاسازی بخار و گازهای حاصل از فرایند تولید قیر در انتهای خط تولید محصول و عدم تنظیم سوخت پاش‌ها در فرایندسازی قیر خام و در نتیجه ایجاد پراکنش دود سیاه رنگ به محیط اطراف واحد تذکر کتبی صادر شد.
وی تصریح کرد: به یکی دیگر از این واحدهای آلاینده با توجه به تخلیه کود مرغی در فضای باز واحد به صورت مرطوب و انتشار بوی نامطبوع در فضای اطراف و ایجاد مزاحمت و همچنین عدم احداث سیستم منابع جمع‌آوری فاضلاب انسانی و فاضلاب ناشی از سالن ها علی‌رغم تعهدات قبلی از طرف این اداره اخطاریه داده شد.
جلیلوند عنوان کرد: با توجه به موجبات آلودگی این واحدها و با استناد به ماده 11 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، به صورت کتبی ابلاغ شد، ظرف یک هفته بعد از رویت اخطاریه مبادرت به دفع موجبات آلودگی اقدام کنند و یا از ادامه فعالیت خودداری نمایند.
رییس اداره محیط زیست تاکستان در پایان افزود: بدیهی است در صورت عدم رعایت دستورالعمل به استناد ماده 11 و 12 قانون حفاظت و محیط زیست و ماده 19 آیین نامه جلوگیری از آلودگی آب و ماده 16 جلوگیری از آلودگی هوا با هماهنگی مراجع قضایی از ادامه کار و فعالیت واحدهای نامبرده ممانعت به عمل آورده و طبق ماده 688 قانون مجازات اسلامی تحت پیگرد و مجازات قانونی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/7008

منبع: محیط زیست قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان