۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین توضیح ظریف درباره دیدار با «کری»/ بیشتر وزرای ۱+۵ سند اراک را امضا کردند
کد خبر: ۱۱۵۱۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

ظریف در جمع خبرنگاران:

توضیح ظریف درباره دیدار با «کری»/ بیشتر وزرای ۱+۵ سند اراک را امضا کردند

وزیر امور خارجه در مورد دیدارش با وزیر امورخارجه آمریکا، گفت: برای اجرای تعهدات آمریکا در برجام نیاز بود توضیحات جان کری را بشنویم تا اطمینان حاصل کنیم نظرات مقام معظم رهبری اجرایی شده است.

توضیح ظریف درباره دیدار با «کری»/ بیشتر وزرای ۱+۵ سند اراک را امضا کردند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پس از دیدار با همتای آمریکایی خود در حاشیه اجلاس بین المللی بررسی بحران سوریه گفت: این دیدار برای اطمینان از اجرایی شدن نظرات مقام معظم رهبری درباره تعهدات امریکا انجام شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره جزییات دیدار سه ساعته خود با جان کری با بیان اینکه امریکا درخصوص برجام تعهداتی داده است که در روز تصویب باید انجام می داد و تعهدات نیز بین روز تصویب با روز اجرا داده است که آنها را نیز باید انجام بدهد گفت: دراین زمینه ها نیاز بود توضیحات طرف امریکایی را بشنویم تا اطمینان حاصل کنیم نظرات مقام معظم رهبری اجرایی شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در این دیدار علاوه بر اینکه بحث های تخصصی و جدی درباره نحوه برداشته شدن تحریم ها و برداشته شدن تحریم های امریکا داشتیم در زمینه نحوه عملیاتی شدن تعهدات درباره اراک هم گفتگو کردیم.

ظریف همچنین از گفتگو با همتای امریکایی اش درباره پیشبرد کارها به منظور رسیدن به روز اجرای(برجام) خبر داد و تصریح کرد: وزیر خارجه آمریکا یک بار دیگر تاکید کرد که طرف آمریکایی طبق دستور العمل رییس جمهور این کشور به وظایف اش عمل می کند و اگر لازم به توضیح بیشتر باشد نیز انرا مطرح خواهد کرد.

وزیر امور خارجه افزود: وزیر خارجه آمریکا در این دیدار تاکید کرد دستورالعمل های لازم را به نمایندگی های امریکا داده اند تا شرکتها را تشویق کنند که نگران وضع قبل نباشند.

وی گفت: باید دید تا چه میزان قول و قرارهایی که طرف آمریکایی داده است در جهت اجرای تعهدات شان خواهد بود.

ظریف در پاسخ به این سوال که آیا سند اجرای تعهدات برای باز طراحی راکتور اراک هفته اینده امضا خواهد شد؟ اظهار کرد: بیشتر وزیران خارجه پنچ بعلاوه یک سند بازطراحی اراک را امضا کرده اند و شاید یک یا دو وزیر ان را امضا نکرده اند که در یکی دو روز آینده آن را امضا می کنند و سند قطعی خواهد شد.

انتهای پیام/7008

منبع: صدا و سیما

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان