میرمحمد صادقی، مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در مصاحبه با خبرنگار اقتصادی
صبح قزوین اظهار کرد: تامین مالی از سوی بانک مرکزی براساس تولیدات موجود خودروسازان بود نه تولید خودروسازان آتی.
وی ادامه داد: موجودی آمار اولیه که به بانک مرکزی قبل از اجرا ارائه شد، حدود 51 هزار خودرو بود که به دلیل مساعدت و توافق با بانک مرکزی قرار شد 110 هزار خودرو توسط این مرکز تامین مالی شود.
صادقی اضافه کرد: شنبه، هفدهم آبان ماه یک روز قبل از اجرای طرح، سقف و سهمیه موجود به بانکها ابلاغ شد و رونوشت آن نیز به وزارت صنعت، معدن و تجارت و مسئولین این وزارتخانه منعکس شد.
وی ادامه داد: روز سهشنبه بیست و یکم آبان ماه با افزایش آمار، تذکرات لازم از سوی بانک مرکزی به مسئولین وزارتخانه اعلام شد، روز پنج شنبه با افزایش فروش خودرو و همچنین تغییر شرایطی که در تحویل خودرو ( تغییر تحویل از یک ماه به سه ماه) مشاهده شد، شاهد منحرف شدن اجرای طرح بودیم.
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی بیان کرد: با مشاهده این وضعیت، به سرعت بصورت تلفنی و رسمی با مسئولین وزارتخانه و خودروسازان مکاتبه و اعلام شد که اجرای طرح با نقصان پیش میرود بنابراین باید هرچه زودتر اطلاعرسانی انجام شود.
وی متذکر شد: این در حالی است که روز جمعه، خودروسازان مجددا بدون توجه به موارد ابلاغ شده قبل از اجرای طرح، همچنان به فروش خودرو ادامه دادند.
این مسئول تصریح کرد: این موضوع باعث شد که امروز بانک مرکزی سیاستهای خود که هماهنگ شده و مورد توافق قرار گرفته بود را تغییر ندهد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اطلاع رسانی به وزارت صنعت، معدن و تجارت، تمام مسئولیتها برعهده این ارگان خواهد بود.
صادقی یادآور شد: بانک مرکزی طبق قرارداد خود تا سقف 110 هزار خودرو را تامین کرد و خودروسازان میتوانند فروش خود را همچنان با تامین مالی از منابع داخلی خود ادامه دهند.
انتهای پیام/7008
دیدگاه ها