۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین بعضی از اساتید دانشگاه‌ها در خلاف مسیر انقلاب‌اسلامی حرکت می‌کنند
کد خبر: ۱۱۵۱۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

استاد دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره):

بعضی از اساتید دانشگاه‌ها در خلاف مسیر انقلاب‌اسلامی حرکت می‌کنند

استاد دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) گفت: اقدامات بعضی از اساتید در مسیر نظام انقلاب اسلامی نبوده و مانند آب راکدی می‌مانند که نه‌ تنها هیچ زمینه پیشرفتی را فراهم نمی‌کنند بلکه با رکود خود موجب تضعیف انگیزه معنوی و ارزش‌های انقلابی دانشجویان می‌شوند.

بعضی از اساتید دانشگاه‌ها در خلاف مسیر انقلاب‌اسلامی حرکت می‌کنند
به گزارش سرویس دانشگاه  صبح قزوین ، علی آراسته استاد دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با توجه به تاکیدات رهبری جهت پیشرفت علمی دانشگاه‌ها اظهار کرد: سطح پیشرفت و رشد علمی در دانشگاه‌ها نسبت به گذشته کاهش یافته است که ممکن است علت این تضعیف، مهیا نبودن زمینه‎های لازم در جهت رشد علمی باشد.

این استاد دانشگاه دلیل انکار پیشرفت علمی در برخی دانشگاه‌ها را خود کم بینی و کاهش اعتماد به نفس عنوان کرد گفت: ناباوری و کاهش اعتماد به نفس جدی‌ترین خطری است که ما می‌توانیم در مقابل دشمن داشته باشیم؛ پیشرفت‌های ایران اسلامی نشان دهنده رشد علمی اعجاب آور جوانان این مرز و بوم بوده است.

آراسته افزود: رشد صنعت هسته‌ای، پیشرفت‌های چشمگیر و گسترده در صنعت هوا فضا و موشکی سبب نگرانی استکبار شده است و همواره تلاش می‌کنند به هر روش ممکن از سرعت حرکت رو به جلوی کشور بکاهند.

استاد معارف اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) اضافه کرد: برخی از مسئولین ، مطبوعات و رسانه‌ها به طور عمد و یا سهوا سعی دارند با در نظر گرفتن اصول غلط و القاء حس خودکم بینی به اعتماد ملی ما آسیب بزنند.

وی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: رشد علمی در مقالات جهانی به معنای بهترین مسیر پیشرفت علم در کشور نیست؛ می بایست کلیه فعالیت‌های علمی و پژوهشی در جهت حل مشکلات کشور باشد.

این استاد دانشگاه در ادامه بیان کرد: برای افزایش سرعت رشد علمی کشور باید اقدامات کارشناسی و پژوهشی دقیقی انجام گیرد تا با شناسایی نقاط ضعف و قوت بتوانیم در راستای پیشرفت کشور تلاش کنیم.

آراسته با اشاره به غفلت بعضی از مسئولین در اجرای اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: مسئولان می‌بایست برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده کنند و با همان جدیتی که برای برجام داشتند برای اجرایی شدن این امر مهم هم تلاش کنند.

وی با بیان این‌که برخی کار فرهنگی در دانشگاه‌ها را با کنسرت و اردوهای مختلط اشتباه گرفته‌اند توضیح داد: تا زمانی‌که ما تعریف درستی از فرهنگ نداشته باشیم گرفتار چنین مشکلاتی خواهیم بود و برای جلوگیری از چنین جهت‌گیری‌هایی بهتر است با تعیین شاخص‌ها و پایش‌های مکرر مانع از انحراف مسیرمشخص در محیط‌های دانشگاهی شویم.

آراسته با اشاره به اقدامات دشمنان به منظور نفوذ فرهنگی در کشور افزود: رواج بی حد و مرز استفاده از شبکه‌های اجتماعی در میان جوانان بسیار فاجعه‌بار است، اگر دولت مدیریت جدی برای کنترل این فضا‌ها نداشته باشد دشمن به راحتی می‌تواند در بین جوانان نفوذ کرده و عواقب جبران ناپذیری را داشته باشد.

استاد معارف اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با بیان این‌که تنها نشر مفاهیم برای ترویج ارزش‌های اخلاقی و اسلامی کافی نیست تشریح کرد: قطعا کسی می‌تواند در زمینه ترویج ارزش‌های اخلاقی موفق باشد که خود به عنوان یک الگوی عینی اخلاقی مطرح باشد.

وی در ادامه گفت: انتخاب و گزینش صحیح اساتید و توجه ویژه در زمینه اخلاقی می‌تواند در راستای ارتقاء محیط علمی کمک‌کننده باشد، متاسفانه بعضی از اساتید در مسیر نظام انقلاب اسلامی نبوده و مانند آب راکدی می‌مانند که نه‌ تنها هیچ زمینه پیشرفتی را فراهم نمی‌کنند بلکه با رکود خود موجب تضعیف انگیزه معنوی و ارزش‌های انقلابی در بین دانشجویان نیز می‌شوند.

آراسته در پایان با اشاره به محور قرار دادن انگیزه‌های دینی و قرآنی گفت: اگر بتوانیم اهداف خود را به منابع معارف دینی نزدیک‌تر کرده و قرآن و معارف اهل بیت(ع) را در برنامه‌های فرهنگی جای دهیم به رشد همه جانبه فردی و اجتماعی نزدیکتر خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان