۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین آزادی مطبوعات زمینه ساز اصلاحات اجتماعی و بیداری جوامع است
کد خبر: ۱۱۵۱۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دانشگاه آزاد در مصاحبه با صبح قزوین:

آزادی مطبوعات زمینه ساز اصلاحات اجتماعی و بیداری جوامع است

رئیس کل دانشگاه آزاد گفت: آزادی مطبوعات زمینه ساز اصلاحات اجتماعی و مجرای تنفسی و بیداری همه جوامع است اما در جامعه ما نسبت به جوامع دیگر نسبت بیداری خوبی بین جامعه و میزان تیراژ مطبوعات وجود ندارد بنابراین در این زمینه بسیار عقب هستیم.

آزادی مطبوعات زمینه ساز اصلاحات اجتماعی  و بیداری جوامع است
حمید میرزاده در حاشیه بیست‌و‌یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در مصاحبه با  صبح قزوین  گفت: اثربخشی رسانه‌های مطبوعاتی در دوران تاریخ ایران مشهود است. نشریات عامل سقوط دوران استبداد قاجار بودند که همین امر انحلال رژیم پهلوی را نیز رقم زد.
وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی شاهد توجه انقلاب، مردم و اهرم محکمی به نام مطبوعات و رسانه‌ها بودیم؛ تنوع و تکثر مطبوعات ضمن بیان نیاز اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ایران به عنوان یک پایگاه و رکن اصلی در دفاع از حقوق مردم فعالیت می‌کنند.
رئیس دانشگاه آزاد یادآوری کرد: در گذشته مطبوعات رکن چهارم مشروطیت تلقی می‌شدند، هنوز هم مطبوعات در تنویر افکار عمومی نقش بسترسازی برای اصلاحات اجتماعی را ایفا می‌کند.


وی تصریح کرد: اهالی مطبوعات و رسانه باید ارزش و نقش کار بسیار مهم خود را به عنوان یک رکن اساسی در دفاع از حقوق ملت برای مبارزه با استبداد و استعمار بکار ببرند.
میرزاده خاطرنشان کرد: میزان آزادی مطبوعات هرچه بیشتر رذایل اخلاقی در کشور کاهش خواهد یافت این به این معنی است که هر جا که آزادی مطبوعات کم باشد، رذایل اخلاقی بالاست و هر چه آزادی مطبوعات افزایش پیدا کند فساد کاهش پیدا خواهد کرد.
وی افزود: نفوذ خارجی و همچنین آفات داخلی نیز از عوامل صدمه زننده هستند که از همین قانون پیروی می‌کنند یعنی با بالا رفتن آزادی مطبوعات، نفوذ خارجی و آفات داخلی کمتر خواهد شد و بالعکس.
این مسئول ابراز کرد: آزادی مطبوعات زمینه ساز اصلاحات اجتماعی و مجرای تنفسی و بیداری همه جوامع است اما در جامعه ما نسبت به جوامع دیگر نسبت بیداری بین جامعه و میزان تیراژ مطبوعات وجود ندارد بنابراین در این زمینه بسیار عقب هستیم.
وی در پایان گفت: تنوع و تکثر زمینه‌ساز این است که افکار عمومی به رسانه‌ها و مطبوعات اقبال زیادی دارند بنابراین اصحاب رسانه باید به این رسالت بزرگ اجتماعی خود بیشتر از پیش توجه کنند.

انتهای پیام/7008


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان