۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین پرداخت تسهیلات خرید خودرو مشکل اقتصادی کشور را حل نمی‌کند
کد خبر: ۱۱۵۱۰۲ نویسنده: حجت الاسلام حسینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

پرداخت تسهیلات خرید خودرو مشکل اقتصادی کشور را حل نمی‌کند

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: امروز از لحاظ منابع پولی مشکلی وجود ندارد اما دولت با هدف پایین نگه داشتن تورم تمایلی به ورود پول به بازار تولید ندارد برای همین عاقبت حوزه اقتصاد مشخص نیست.

پرداخت تسهیلات خرید خودرو مشکل اقتصادی کشور را حل نمی‌کند
حجت الاسلام سید مرتضی حسینی، نماینده مردم قزوین در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی   صبح قزوین ، اظهار کرد: پرداخت وام 25 میلیونی از سوی دولت برای خرید خودرو شاید در کوتاه مدت تحولی در بازار خودرو و قطعه سازان ایجاد کند اما تا زمانی که مشکل اقتصادی کشور به صورت زیرساختی حل نشود، نمی‌توان امیدی به این تحولات داشت.
وی در ادامه افزود: دولت تا چه زمانی می‌تواند با تامین منابع این تسهیلات به بازار خودرو کمک کند؟
این نماینده مجلس اذعان کرد: هم اکنون دولت هزینه میلیاردی برای پرداخت تسهیلات به مردم در نظر گرفته است تا خودروسازان محصولات خود را به فروش برسانند و فضای بازار از حالت رکود فاصله بگیرد؛ اما این اقدام معضلات دیگر حوزه اقتصاد را حل نمی‌کند.
وی تصریح کرد: دولت باید با بکارگیری یک اقدام اساسی مشکلات حوزه اقتصاد را حل کند تا معضلات خودروسازان نیز حل شود.

مجلس اختیارات لازم را برای خروج از رکود به دولت داده است
 
حسینی یادآور شد: دولت از ابتدا فعال شدن حوزه اقتصاد و تولید را به بعد از مذاکرات موکول می‌کرد امروز که بحث مذاکرات به اتمام رسیده و بعضی از کشورها چون چین و هند بدهی خود را به ایران پرداخته اند اما دولت برنامه مناسبی برای پویا کردن اقتصاد ندارد.
وی با بیان اینکه مجلس اختیارات لازم را برای خروج از رکود به دولت داده است، گفت: امروز از لحاظ منابع پولی مشکلی وجود ندارد اما دولت با هدف پایین نگه داشتن تورم تمایلی به ورود پول به بازار تولید ندارد برای همین عاقبت حوزه اقتصاد مشخص نیست.
نماینده مردم قزوین در مجلس عنوان کرد: دولت حتی برای پرداخت همین وام خودرو نیز برنامه جامعی ندارد و پرداخت تسهیلات از 7 سال به 4 سال کاهش یافته است و مردم با دریافت این وام‌ها در آینده دچار مشکلات زیادی می‌شوند.
وی در پایان ابراز کرد: دولت توان پرداخت تسهیلات را به صورت مستمر ندارد بنابراین باید ریشه ای مشکلات را حل کند؛ برای نمونه در همین حوزه خودرو باید به 2 موضوع توجه کند ابتدا کیفیت را بالا ببرند و سپس موضوع صادرات به کشورهای خارجی را حل کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان