۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ضرورت مشارکت و هم افزایی فعالان قرآنی در استان
کد خبر: ۱۱۵۰۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تاکید کرد

ضرورت مشارکت و هم افزایی فعالان قرآنی در استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به لزوم هم افزایی همه دستگاه‌های مرتبط با فعالیت‌های قرآنی اظهار کرد: لازمه رشد و پیشرفت در فعالیت‌های قرآنی، تجمیع، انسجام بخشی و هم افزایی همه فعالان عرصه قرآنی است.

ضرورت مشارکت و هم افزایی فعالان قرآنی در استان
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، نشست خبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بعداز ظهر امروز به مناسبت برگزاری چهاردهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در سالن جلسات اداره کل ارشاد قزوین برگزار شد.
مهدی احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در این نشست با اشاره به لزوم هم افزایی همه دستگاه‌های مرتبط با فعالیت‌های قرآنی اظهار کرد: باید با تجمیع، انسجام بخشی و هم افزایی همه فعالان عرصه قرآنی در نقاط مشترک، بانک مدونی تشکیل شود.
وی افزود: پرهیز از فعالیت‌های پراکنده و جزیره‌ای و قرار گرفتن دستگاه‌های همچون آموزش و پرورش، اداره تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه، حوزه علمیه و اداره فرهنگ ارشاد اسلامی در زیر چتری واحد، فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن محقق می‌شود.
احمدی خاطرنشان کرد: دستورالعمل‌های زاده علم بشر، قادر به پاسخگویی همه نیازهای انسان نیست و تنها قرآن است که توانسته برای همه حوائج انسان پاسخی دقیق داشته باشد از این رو پیشنهاد می‌کنم همه دستگاه‌ها و موسسات قرآنی دستور العمل‌ قرآنی برای نهاد عمومی جامعه تنظیم کنند.
احمدی با تاکید بر لزوم آسیب شناسی ١٣ دوره گذشته آزمون قرآن و عترت بیان کرد: تشکیل کارگروهی جهت احصاء آسیب‌ها و نقاط ضعف امری ضروری است که منجر به ارائه راهکارهای موثر در راستای رشد و پیشرفت فعالیت قرآنی می‌شود.
وی در ادامه تصریح کرد: فلسفه برگزاری آزمون‌های قرآن، رصد استمرارگونه رشد و پیشرفت افراد است و نباید به مباحث قرآنی همچون سایر سایر کتاب‌های درسی نگاه کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نکاتی در خصوص برگزاری هر چه بهتر آزمون‌ها عنوان کرد: اولین شاخصه مهم در برگزاری آزمون‌ها، رعایت نظم است لذا برگزار کنندگان آزمون، موظف به رعایت همه جوانب هستند.
وی در ادامه شروع آزمون با تلاوت قرآن کریم، رفتار مناسب مراقبین با آزمون دهنده‎ها و لزوم رعایت حجاب و پوشش اسلامی مراقبین را از نکات مهم برگزاری آزمون ذکر کرد.
احمدی با اشاره به اهمیت مشارکت و هم افزایی همه دستگاه‌ها در تهیه بانک اطلاعاتی جامع در خصوص فعالیت‌های قرآنی گفت: تهیه زیرساخت‌های لازم جهت رشد، اتحاد و هم‌افزایی دستگاه‌ها در نقاط مشترک، مشارکت عمومی و سامان بخشی همه دستگاه‌ها موجب دستیابی به موفقیت‌های بیشتر در این عرصه می‌شود.
وی در پایان تاکید کرد: هم افزایی قرآنی در استان ضرورت است و هیچ‌کس مجاز نیست قرآن را به نفع خود مصادره کند.
منیره مطهری، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز در این جلسه با اشاره به حضور یک هزار شرکت کننده از سطح استان در این دوره از آزمون سراسری اظهار کرد: این آزمون در 17 رشته حفظ و مفاهیم، صبح روز جمعه 22 آبان ماه در 5 حوزه امتهانی برگزار می‌شود.
وی افزود: در چهاردهمین دوره آزمون قرآن و عترت، 667 نفر از حافظان و قرآن‌آموزان از شهرستان قزوین و مابقی از شهرستان‌های البرز، تاکستان، بوئین زهرا و آبیک حضور دارند.
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: آزمون حفظ قرآن ساعت 8 صبح و آزمون مفاهیم نیز در رشته‌های مفاهیم مقدماتی، مفاهیم تکمیلی و مفاهیم نوجوانان و رشته تدبر و مفاهیم نهج البلاغه ساعت ده و نیم صبح فردا برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: آزمون شفاهی نیز مختص حافظان زیر ١٢سال روز پنج شنبه، 28 آبان ماه با حضور ١8٠نفر از حافظان نوجوان در موسسه بقیة الله الاعظم برگزار می‌شود.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان