۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین کتابداران و کتابخوانان برتر استان تجلیل می‌شوند/ عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی قزوین
کد خبر: ۱۱۵۰۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی استان قزوین:

کتابداران و کتابخوانان برتر استان تجلیل می‌شوند/ عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی قزوین

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی استان قزوین از برگزاری مراسم تجلیل و تقدیر از کتابداران و کتابخوانان برتر استان همزمان با هفته کتاب خبر داد.

کتابداران و کتابخوانان برتر استان تجلیل می‌شوند/ عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی قزوین
مهدی رمضانی، مدیرکل کتابخانه‎های عمومی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین  با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب در استان اظهار کرد: با توجه به اینکه از تاریخ 23 تا 30 آبان با عنوان هفته کتاب نامگذاری شده به همین منظور برنامه‌های متنوعی از سوی دستگاه‌های مختلف تدارک دیده شده است.
وی در ادامه به تشریح برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان پرداخت و افزود: این برنامه‌ها با رویکرد ترویج فرهنگ مطالعه، ایجاد فضای جدید در حوزه کتابخانه‌ای، ایجاد تسهیلات برای اعضا و علاقمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی و تجلیل از مقام کتابداران برگزار می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین خاطرنشان کرد: دیدار کتابداران با نماینده ولی فقیه در استان قزوین به منظور استفاده از رهنمودهای ایشان در روز شنبه، 23 آبان ماه انجام می‌شود.
وی در ادامه تصریح کرد: 24 آبان ماه نیز آیین تجلیل از مقام کتابداران کشور در تالار وحدت برگزار می‌شود و نخبگان و برگزیدگان حوزه کتابخوانی و کتابداری مورد تقدیر قرار خواهند گرفت که دو تن از کتابداران استان قزوین نیز جزء برگزیدگان کشوری هستند.
رمضانی بیان کرد: همه کتابخانه‌های استان در روز 24 ثبت‌نام رایگان خواهند داشت و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی با همراه داشتن کارت ملی و یک قطعه عکس و پرداخت 500 تومان برای صدور کارت، می‌توانند به مدت یکسال به عضویت کتابخانه عمومی استان درآیند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به امضای تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش استان قزوین و در راستای توسعه کتابخوانی و افزایش حضور دانش‌آموزان در کتابخانه‌ها، 10 هزار جلد کتاب در سطح مدارس توزیع می‌شود و همچنین در طول این هفته، اردوهای دانش‌آموزی بازدید از کتابخانه‌های استان برگزار می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در ادامه عنوان کرد: اهدای کتاب، فرهنگ ارزشمندی است که مبتنی بر پیشینه غنی فرهنگی کشور است که باید ترویج شود از این رو با تهیه بسته‌های فرهنگی تلاش داریم تا شوق و رغبت دانش‌آموزان را برای حضور در این برنامه ایجاد کنیم.
وی با اشاره به وجود 14 ایستگاه مطالعه در سطح استان عنوان کرد: افتتاح ایستگاه مطالعه دانش‌آموزی در مدارس استان در روز 24 آبان یکی دیگر از برنامه‌هایی است که به منظور ترویج فرهنگ مطالعه در میان دانش‌آموزان انجام خواهد شد و برنامه نمادین آن با حضور مسئولین استانی در مدرسه الزهرا آبیک برگزار می‌شود.
رمضانی اضافه کرد: رونمایی از کتاب "حاج حمزه" به روایت حاج حمزه قربانی در خصوص خاطرات شفاهی دفاع مقدس با تالیف روح الله شریفی که توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتشر شده است به مناسبت سالروز آزاد سازی سوسنگرد و در راستای ترویج فرهنگ مکتوب دفاع مقدس، 26 آبان ماه معرفی و رونمایی خواهد شد.
وی افزود: برگزاری نشست کتابخوان در شهرستان البرز، برگزاری نشست کتابخوان ویژه نابینایان در دو بخش کودکان و بزرگسالان، نقد و بررسی کتاب اشعار عاشورایی در تالار قلم، برگزاری مراسم تجلیل از کتابداران و کتابخوانان برتر استان همچنین برگزاری مسابقه آنلاین کتابخوانی با محوریت کتاب "امام در عینیت جامعه" تالیف علامه حکیمی از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در استان است.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان