۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مدیریت موقوفات کمتر از وقف کردن نیست
کد خبر: ۱۱۵۰۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین:

مدیریت موقوفات کمتر از وقف کردن نیست

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن درک شأن و جایگاه متولیان وقف، مدیریت موقوفات را کمتر از وقف کردن نمی‌داند.

مدیریت موقوفات کمتر از وقف کردن نیست
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، حجت الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در جلسه بازرسی این اداره کل اظهار کرد: اعتقاد داریم اداره کردن موقوفات کار آسانی نیست، زیرا در زمان امروز که حرص و ولع به اموال بسیار شده و طمع و دست اندازی به املاک موقوفات امری بدیهی است، اداره و مدیریت آن نیازمند نظارت و ارزیابی دقیق است.

وی افزود: ما مدیریت موقوفات را کمتر از وقف نمی‌دانیم و ضمن درک این شأن و جایگاه برای احیای حد موقوفات با متولیان تعامل گسترده داریم، سازمان اوقاف و امور خیریه بخشی از حاکمیت است و به اذن ولایت فقیه بر نحوه اجرای نیات و موقوفات کشور نظارت دارد.

این مسئول عنوان کرد: اداره اوقاف قصد دخالت در کار متولیان موقوفات را ندارد و بر همین اساس به علت آگاهی‌های کم از مسایل حقوقی و یا شرعی که موجب می‌شود حد موقوفات پایمال شود سیاست‌های نظارتی و تعاملی خود را با متولیان موقوفات اجرا می‌کند.

نوروزی تصریح کرد: مبنای کار ما با متولیان تعامل است اما در صورت بروز برخی از اختلافات کوچک مرجع حل اختلافات و ملاک ما قانون خواهد بود، لذا عدم تعامل سازنده با متولیان نتیجه‌ای جز تصرف موقوفات از سوی سودجویان نخواهد داشت.

وی در پایان گفت: قدم اول برای حفظ و حراست موقوفات ساماندهی و ثبت اطلاعات است که خوشبختانه پس از زحمات بسیار سامانه جامع اطلاعات موقوفات طراحی شد.
انتهای پیام/7003

منبع: روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان