۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سلحشور; خدا سلامتی بدهد، موسی(ع) را به سرانجام می‌رسانم
کد خبر: ۱۱۵۰۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

در عیادت مقدم‌فر و مدیران انجمن سینمای انقلاب مطرح شد

سلحشور; خدا سلامتی بدهد، موسی(ع) را به سرانجام می‌رسانم

حمیدرضا مقدم‌فر، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و جمعی از مدیران انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس روز گذشته با حضور در منزل فرج الله سلحشور از این کارگردان سینما و تلویزیون عیادت کردند.

سلحشور; خدا سلامتی بدهد، موسی(ع) را به سرانجام می‌رسانم
به گزارش سرویس فرهنگی  صبح قزوین ، فرج‌ الله سلحشور کارگردان سینما و تلویزیون مدتی است که به دلیل عارضه ریوی در منزل خود بستری شده است. آوازه شهرت او به دلیل ساخت بی‌پیرایه سریال‌ها و فیلم‌های ماندگاری همچون «یوسف پیامبر(ص)»، «مردان آنجلس»، «توبه نصوح»، «گورکن»، «ایوب پیامبر(ع)» و «پرواز در شب» در ایران پیچیده است. سلحشور همیشه این اعتقاد را داشته است که داستان‌های آمده در قرآن و ماجراهای مربوط به تاریخ دین باید در اولویت فیلم‌سازی سینمای ایران قرار گیرد. او با تکیه بر این نگاه عمده تلاش خود را هم در این مسیر قرار داده است.

در روزگار جدیدی که با اندکی سرجنباندن بشریت به جذابیت‌های بصری و برهنگی فرهنگی حقنه شده رسانه‌ها دعوت می‌شود، بازخوانی سینمایی «یوسف پیامبر(ع)» با استقبال عجیب جامعه ایرانی و بعد از آن ملت‌های منطقه مواجه شد. «عفت» و «حیا» به عنوان گمشده این روزهای بنگاه‌های خبرپراکنی و کمپانی‌های اقتصادی و تبلیغاتی جدید که مدل زیست این جهانی را هم تا حد زیادی تغییر داده‌ و به رقابتی سود محور تبدیل کرده‌اند، مهم‌ترین دریافت از آخرین سریال سلحشور بود. 

سلحشور، پرمخاطب‌ترین مجموعه‌های نمایشی ایرانی برای مخاطبان ایرانی و مهم‌تر از آن برای مخاطبان جهانی را ساخته است و این در دورانی که رساندن صدای ایران به جهان، یکی از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین ماموریت‌های به طور کامل انجام نشده جمهوری اسلامی ایران است، اتفاق کوچکی نیست. رقابت شبکه‌های تلویزیونی کشورهای مسلمان و حتی غیرمسلمان برای پخش مجموعه سریال‌های سلحشور، زبانزد است و چه کسی می‌تواند انکار کند نقش بزرگ و تاریخی سلحشور در معرفی آرمان انقلاب را.

سلحشور اما همیشه به صراحت‌اش شهره بود. صراحتی که هزینه برای آن کم نداده است. او در برابر هر ناملایمتی که احساس می‌کرد در تعارض با باورهای دینی و انقلابی جامعه ایرانی باشد، فریاد می‌زد و اعتقادش این بود که باید برای احیای این مسائل هزینه هم داد تا به نتیجه برسد. او در میانه این میدان که هجمه شدید رسانه‌ها علیه شخصیت او را هم به همراه داشت، بارها تنها ماند اما هیچ‌گاه عرصه را خالی نکرد. اقوال او در ابتدا تعمیم‌گرا و با دامنه‌ای نامشخص در رسانه‌های منتقدش دست گرفته می‌شد و او را متهم به تندروی می‌کردند اما هر کسی که با او از نزدیک همکاری داشت بر این نکته تأکید می‌کند که شخصیتی به شدت رئوف دارد. اما سلحشور همانقدر که با همراهانش مهربان است در برابر آنانی که بنای ضدیت دارند، جدی است.

برخی مواقع بخشی از اظهارات او با شیطنت برخی رسانه‌ها تصویری نامتوازن و غیراخلاقی از او می‌ساخت و عده‌ای را علیه او متحد می‌کرد. سلحشور بر اینکه نوع بیان او قابلیت این را داشت که عده‌ای انتقادهایش را به تمام سینما تعمیم دهند، تأکید می‌کند اما می‌گوید این جماعت حداقلی که من به شدت با آن‌ها مخالفم در بعضی نقاط کلیدی حضور دارند و همیشه سعی بر تطمیع و تغییر رفتار و عقاید افراد سالم سینمای ایران که متکثر هم هستند، دارند و هیچ مواجهه‌ای با آن ها صورت نمی‌گیرد. او می‌گوید در این میدان، بارها به این جمع‌بندی رسیدم که برای شنیده شدن این انتقادها باید فریاد بزنم و حتی انتحار کنم تا برخی تکانی بخورند و این روند انحرافی خاتمه یابد. 

سلحشور که چندی پیش فیلم‌نامه جدیدترین اثر خود با محوریت زندگی حضرت موسی(ع) را نهایی کرده است در گیر و دار زمینه‌سازی سازمان صداوسیما برای ساخت این سریال است. چند وقتی است که یک بیماری به سراغ او آمده و برای گذراندن دوران درمان مدتی در بیمارستان و اکنون د رمنزل خود بستری شده است. روز گذشته گروهی از مدیران انجمن سینمایی انقلاب و دفاع مقدس به همراه حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران به عیادت او رفتند.

در این دیدار علاوه بر مقدم‌فر، محمدحسین نیرومند مدیرعامل جدید انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، جواد جباری مدیر عامل بنیاد فرهنگی روایت، محمد خزائی دبیر جشنواره مقاومت، مسعود اطیابی کارگردان سینمای ایران، عباس عمرانی مدیر امور فیلم کوتاه و مستند و جمعی دیگر از فعالان و مدیران  انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس حضور داشتند.

مقدم‌فر در جریان این عیادت برای فرج‌الله سلحشور آرزوی سلامتی، صحت و طول عمر کرده و ابراز امیدواری کرد که وی بعد از بهبودی بتواند پروژه «حضرت موسی(ع)» را تا انتها به اجرا برساند. او همچنین در بخشی از صحبت‌های خود به گفت‌وگو با سلحشور درباره محتوای این سریال و مشورت با برخی صاحب نظران و اصحاب اندیشه در حوزه تاریخ ادیان و ... پرداخت.

این طور پیش‌بینی می‌شود که پروژه موسی(ع) یکی از مهم ترین آثار سینمای سلحشور است که با واکنش بسیار جدی و فراگیر در جهان امروز که تحت سیطره صهیونیست‌ها و رسانه‌های موسوم به جریان اصلی قرار گرفته است، همراه خواهد بود. علت آن را توان تحقیقاتی و علمی بکار رفته در مراحل پژوهشی این اثر سینمایی برمی‌شمارند که لایه‌برداری‌های متعددی از انحرافات پیش آورده شده در تاریخ یهود را به نمایش خواهد گذاشت و قرائت راستینی از حقیقت رسالت حضرت موسی(ع) ارائه خواهد کرد.

جواد جباری مدیر عامل بنیاد فرهنگی روایت ضمن عیادت و احوالپرسی از فرج‌الله سلحشور گفت: امیدوارم که در آینده نزدیک شاهد هموار شدن مراحل ساخت سریال «حضرت موسی(ع)» از شما باشیم و این مجموعه تلویزیونی و سینمایی را از شما ببینیم.

محمدحسین نیرومند نیز در این دیدار ضمن آرزوی سلامتی و تندرستی برای این کارگردان انقلابی گفت: در ادامه کار ساخت زندگی حضرت موسی(ع) نیز می‌توان شاهد تولید و نمایش بخش مهمی از زندگی حضرت خضر نبی(ع) بود.

فرج‌الله سلحشور در این دیدار ضمن تشکر از همه افرادی که به عیادت وی رفتند، از آنان خواست تا با دعا از پیشگاه خداوند بخواهند که سلامتی خود را به دست بیاورد تا بتواند ساخت فیلم و سریال «حضرت موسی(ع)» را به سرانجام برساند.

سلحشور پس از شنیدن گزارشی از سریال‌های در دست ساخت بسیج، با تأکید بر لزوم کادرسازی به فعالیت‌های مجموعه خود اشاره کرد و گفت:‌ هدف اصلی همه ما آموزش و تربیت نیروهای ارزشی بوده است. من می‌خواهم نیروهایی انقلابی تربیت شوند و امیدوارم بیشتر از ظرفیت فعلی به این مهم هم دست یابیم و این مسیر را شما هم با قدرت بیشتری پیش ببرید.

وی با اشاره به بخشی از فعالیت‌های مجموعه خود برای آموزش نیروی انسانی اضافه کرد: در حال حاضر حدود 18 نیروی زبده و آموزش دیده آماده فعالیت هستند که بخشی از آن‌ها نویسنده و بخشی هم کارگردان هستند و در آینده می‌شود شاهد به ثمر رسیدن این جوانان باشیم.

نیرومند هم خواستار معرفی این هنرمندان ارزشی به انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس شد تا در ساخت فیلم‌های کوتاه این انجمن مورد استفاده قرار بگیرند.

سلحشور در پایان این دیدار گفت: آرزو می‌کنم که خدمتگزاران این نظام از رسانه، سینما و تلویزیون به عنوان وسیله‌ای برای خدمت به اسلام و انقلاب استفاده کنند و خداوند ما را در ترویج اسلام یاری کنند.

«خدا هیچ‌وقت بد نمی‌دهد، او همیشه جز خوبی برای ما نمی‌خواهد.» این گزاره و گفتار حکیمانه‌ای است که سلحشور در پاسخ به یک عبارت عامیانه در احوالپرسی‌ها و عیادت‌ها از یک بیمار بیان می‌کند. شاید بیان این جمله بیانگر میزان شناخت و درک یک کارگردان از حقیقت هستی و حکمت الهی باشد و همچنین فصل‌الخطاب خوبی باشد از دیدار با اویی که این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به خداوند فکر می‌کند. 



انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان