۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین اظهارات تفرقه‌انگیز در آستانه انتخابات به سود هیچ کس نیست
کد خبر: ۱۱۵۰۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین:

اظهارات تفرقه‌انگیز در آستانه انتخابات به سود هیچ کس نیست

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین گفت: اظهارات تفرقه افکنانه به سود هیچ کس نیست و همه باید مراقب باشیم تا افرادی که در پی بهانه جویی هستند با استناد به مواضع و یا تحرکات سیاسی دیگران را مورد تهمت و تخریب قرار ندهند.

اظهارات تفرقه‌انگیز در آستانه انتخابات به سود هیچ کس نیست
به گزارش سرویس سیاسی   صبح قزوین ، جلسه ستاد انتخابات استان قزوین پیش ازظهر امروز(چهارشنبه) با حضور استاندار و اعضای ستاد انتخابات در فرمانداری قزوین برگزار شد.
در این جلسه ایوب رحیمی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین با بیان اینکه بخشداران و فرمانداران برای برگزاری انتخابات از کارکنان باسابقه، توانمند و خبره وزارت کشور انتخاب شده اند، گفت: با توجه به تجربه این افراد امیدواریم شاهد رقابتی بانشاط، سالم و قانونی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری باشیم.
رئیس ستاد انتخابات استان در ادامه با تاکید بر اینکه در برگزاری انتخابات قانون فصل الخطاب است، اظهار کرد: عوامل اجرایی انتخابات باید با عمل دقیق به مسئولیتی که دارند سرجای قانونی خود قرار بگیرند و با دقت به وظایفشان عمل کنند.
رحیمی افزود: انتخابات مانند هر رقابت دیگری برنده و بازنده دارد و از بین داوطلبان مختلف فقط تعداد محدودی که قانون مشخص کرده است در این عرصه موفق می‌شوند بنابراین عوامل اجرایی باید مراقب باشند پس از پایان این رقابت حساس با ارائه کارنامه ای شفاف و قانونی بتوانند از عملکرد خود دفاع کنند و مورد اتهام قرار نگیرند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه فضای سیاسی استان قزوین هم مانند دیگر نقاط کشور در آستانه حساسیت‌های انتخاباتی قرار گرفته است، گفت: باید مراقب باشیم این فضا رقابتی، پرشور و بانشاط باشد.
این مسئول ادامه داد: تمامی دست اندرکاران انتخابات مانند عوامل اجرایی، ناظران و حتی داوطلبان باید مراقب باشند اگر حرفی می‌زنند وحدت آفرین و در جهت انسجام و وحدت ملی باشد و زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند.
رئیس ستاد انتخابات استان تصریح کرد: اظهارات تفرقه افکنانه به سود هیچ کس نیست و همه باید مراقب باشیم تا افرادی که در پی بهانه جویی هستند با استناد به مواضع و یا تحرکات سیاسی دیگران را مورد تهمت و تخریب قرار ندهند.
وی تاکید کرد: برخی ممکن است از صحبت‌ها و کلماتی که گفته می‌شود با دامن زدن به آن و بزرگ نمایی مسایل التهاباتی درست کنند که همه ما وظیفه داریم با موضع گیری صحیح بهانه دست دیگران ندهیم.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه امسال وظیفه هماهنگی و اعزام زائران به عتبات عالیات به وزارت کشور سپرده شده است، گفت: با توجه به حساسیت‌های موجود در زمینه اعزام زائران به عتبات عالیات در مراسم اربعین حسینی همه افراد مسئول در این زمینه موظفند با برگزاری جلسات و پیش بینی برنامه‌های لازم ضمن آگاهسازی مردم و تامین امنیت و هماهنگی کامل در این زمینه سفری امن را برای زائران فراهم کنند.

افزایش مشارکت مردم، راهبرد اصلی انتخاباتی در شهرستان قزوین

در ادامه این جلسه سید علی موسوی، فرماندار قزوین گفت: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی که همزمان با سراسر کشور اواخر امسال در قزوین برگزار می‌شود با تمام توان در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت خدمتگزار مبنی بر حق الناس دانستن رای مردم و برگزاری انتخاباتی سالم و قانونی تلاش خواهیم کرد.
وی به اقدامات صورت گرفته به منظور افزایش مشارکت مردم در انتخابات و ایجاد شور انتخاباتی در این شهرستان اشاره و اضافه کرد: برگزاری همایش انتخاباتی در مناطق مختلف با حضور قشرهای مختلف مردم و استفاده از توان احزاب و تشکل‌ها در این زمینه از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است.
این مسئول استفاده از ظرفیت رسانه‌ها به منظور اطلاع رسانی در زمینه انتخابات را از دیگر اقدامات صورت گرفته به منظور جلب مشارکت فعالانه مردم اعلام و تصریح کرد: رسانه ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی نقش موثر و به سزایی در تبیین ضرورت مشارکت آگاهانه مردم در انتخابات دارند.
موسوی گفت: تشکیل ستاد انتخابات، پیش بینی شعب اخذ رای، آموزش کارشناسان، پیش بینی اقلام مورد نیاز و جمع آوری و تجزیه تحلیل اخبار و تحرکات سیاسی از جمله فعالیت‌های صورت گرفته به منظور مدیریت فضای انتخاباتی شهرستان قزوین بوده است.
وی با تاکید بر لزوم پیش بینی راهکارهای مناسب جهت برخورداری کاندیداها از امکانات مساوی در تبلیغات انتخاباتی بیان کرد: تمامی ادارات و دستگاههای دولتی موظفند در زمینه برخورداری افراد، گروه‌ها و تشکل‌ها از سالن اجتماعات با مجوز فرمانداری اقدام کنند.
فرماندار قزوین در ادامه با بیان این که شهرستان قزوین در انتخابات مجلس خبرگان حوزه اصلی و در انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از سه حوزه اصلی محسوب می‌شود، گفت: با توجه به اینکه نیمی از شعب اخذ رای استان در قزوین دایر خواهد بود بنابراین پیش بینی برنامه‌های لازم برای پشتیبانی عوامل برگزاری انتخابات در این شهرستان ضروری است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان