۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین جزئیات کامل قراردادهای نفتی بابک زنجانی با شرکت HK/ ماجرای دریافت ۳۰۰ دستگاه خودروی سمند از ایران‌خودرو
کد خبر: ۱۱۵۰۷۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

هشتمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد نفتی

جزئیات کامل قراردادهای نفتی بابک زنجانی با شرکت HK/ ماجرای دریافت ۳۰۰ دستگاه خودروی سمند از ایران‌خودرو

وکیل شرکت HK در جلسه امروز دادگاه جزئیات کامل قراردادهای منعقدشده بابک زنجانی با شرکت HK را تشریح کرد.

جزئیات کامل قراردادهای نفتی بابک زنجانی با شرکت HK/ ماجرای دریافت ۳۰۰ دستگاه خودروی سمند از ایران‌خودرو
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، غلامرضا صادقی قهاره در ادامه قرائت شکایت شرکت HK از بابک زنجانی گفت: قراردادهایی که با بابک زنجانی منعقد شده به غیر از فروش نفت خام 11 فقره بوده که در این هنگام قاضی صلواتی خطاب به بابک زنجانی گفت که آیا تمایل دارید قراردادها با جزئیات خوانده شود که زنجانی در پاسخ گفت قراردادی وجود ندارد که قرائت شود.

پس از‌ آن صادقی جزئیات کامل قراردادهای منعقد شده را قرائت کرد و افزود: جمع کل نفت کوره واگذار شده به بابک زنجانی 13 میلیون و 156 هزار بشکه با ارزش یک میلیارد و 326 میلیون و 626 هزار و 807 دلار بود. البته در این میان 4 فقره محموله معیانات نفتی هم بود که چون مسترد شده نسبت به آن هیچ ادعایی نداریم.

وی ادامه داد: همچنین یک میلیارد و 500 میلیون و 737 هزار و 726 دلار نفت کوره و نفت خام تحویل بابک زنجانی شده است.

صادقی با بیان اینکه یک میلیارد و 427 میلیون و 500 هزار یورو از وجوه شرکت میکو از طریق بانک مرکزی جهت پرداخت پیمانکاران به حساب شرکت SCT بنکرز که متعلق به بابک زنجانی بوده واریز شده، گفت: از این مبلغ یک هزار و 350 میلیون یورو با درخواست شرکت میکو صورت گرفته و 77 میلیون و 500 هزار یورو با دستور شرکت میکو به بانک کندون چین واریز شده است.

وی در ادامه به دستورهای پرداخت شده به زنجانی اشاره کرد و گفت: جمع کل این دستورها 2میلیارد و 700 میلیون یورو بوده که بابک زنجانی بدون توجه به دستورات مکرر شرکت نفت مبنی بر پرداخت پول به پیمانکاران این مبالغ را صرف خرید کشتی و هواپیما کرده است.

در ادامه جلسه کارشناس بانک مرکزی به ترازنامه مالی بانک FIIB اشاره کرد و گفت:‌ ترازنامه مالی این بانک 98 میلیون دلار در سال 2012 بوده این در حالی است که یک فقره از مبالغ وارد شده به این بانک از سوی HK دو میلیارد و 66 میلیون یورو بوده است.

وکیل شرکت نفت هم، گفت: متهم بخشی از وجوه دریافتی از بانک مرکزی را به شرکت‌هایی همچون سامسونگ و ال جی که متقاضی ارز در داخل کشور بودند فروخته و پول آنها را به ریال در راه ساخت و ساز و خرید اموال و املاک در داخل کشور صرف کرده است.

صادقی خاطرنشان کرد: همچنین وی با پرداخت 190 میلیارد وون کره جنوبی به بانک ملت کار بازخرید 60 درصد بانک‌های FIIB را انجام داده همچنین 53 میلیارد را بابت خرید سهام بانک پارسیان به ایران خودرو داده که این کار صورت نمی‌گیرد و در نهایت 300 دستگاه خودروی سمند از ایران خودرو دریافت می‌کند.

انتهای پیام/7008

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان