۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین کفاشیان برای بقا، اسدی را فدا می‌کند
کد خبر: ۱۱۵۰۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مصطفوی:

کفاشیان برای بقا، اسدی را فدا می‌کند

رییس سابق فدراسیون فوتبال، به انتقاد شدید از شرایط فعلی فدراسیون پرداخت.

کفاشیان برای بقا، اسدی را فدا می‌کند
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، داریوش مصطفوی، رییس سابق فدراسیون فوتبال در رابطه با شرایط فعلی فوتبال گفت: متاسفانه فوتبال ما در حال حاضر به خاطر مدیریت غلط و غیر علمی دچار تنش فراوانی در سطح جامعه است. این تنش که در 20سال اخیر بی سابقه بوده، در ستون‌های اولیه فوتبال مثل تیم‌های ملی نونهالان ، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان قابل مشاهده است.

مدیریت غلط حاکم بر فوتبال،‌ در سال‌های گذشته سبب تولید ناهنجاری‌های بسیار در سطح مسابقات لیگ بوده؛ درحالی که لیگ پایه و اساس فوتبال مملکت در زمینه مسابقات است.

وی افزود: تعطیلی‌های لیگ که با دستور کی‌روش و حمایت کفاشیان اعمال می‌شود ثمره‌ای جز ضرر و ناکامی ندارد. شاید سازمان لیگ به تنهایی قادر به حل این مشکلات بوده اما دخالت‌های کی‌روش و حمایت‌های کفاشیان، بر مشکلات می‌افزاید. همانطور که می بینید، تیم امید توانایی دیکته کردن این مسائل به فدراسیون را ندارد ولی کی‌روش برای یک بازی بسیار ساده و مقدماتی، دستور تعطیلی لیگ را می‌دهد و با حمایت کفاشیان هم همراه می‌شود. نه تنها کشورهای پیشرفته دنیا مثل برزیل، آلمان، اسپانیا و... بلکه آن‌هایی که درحال توسعه فوتبال خود هستند مانند بنگلادش و پاکستان هم لیگ خود را به راحتی و برای چنین بازی ساده‌ای تعطیل نمی‌کند.

مصطفوی درباره بحث های پیرامون مدیر فدراسیون خود اظهار داشت : حس می‌کنم همه افراد در فدراسیون برای بقای خودشان یک نوع همکاری زیر نظرکی‌روش دارند. اما در این میان آقای اسدی، یک فرد متخصص است در این اتفاقات پیش آمده اخیر ، کاملا حق با اسدی است اما او دارد فدای سیاست‌های کفاشیان می‌شود.

طبق چارت جهانی و بین‌الملی، دبیر کل فدراسیون است که همه برنامه‌ها با تصویب و امضای او به اجرا می‌رسند. اما در ایران ، رئیس فدراسیون از قائله کی‌روش و اسدی برای حفظ منافع سیاسی خودش استفاده می‌کند و این قضیه را دستاویزی برای انتخاب مجدد در سمت ریاست فدراسیون قرار داده است اما مردم ما همه چیز را به خوبی متوجه می‌شوند.

رئیس سابق فدراسیون در ادامه درباره‌ کارلوس کی‌روش تصریح کرد : شما برنامه‌های کی‌روش را ببینید . در جام جهانی در گروه چهار تیمی ، چهارم شدیم که شاید یکی از تیم‌های ضعیف کشور هم می‌توانست چنین نتیجه‌ای بگیرد ضمنا در حضور کی‌روش ، ما به کشورهای باخته‌ایم که با هیچ مربی ایرانی سابقه باخت به آن‌ها را نداشتیم.علاوه بر این‌ها ، حقوق بسیار گزاف و عجیبی از بیت‌المال به او داده می‌شود و متاسفم که این همه پول خرج کسی می‌شود که روبه‌روی فوتبال ما ایستاده، نه پشت آن.

مصطفوی در ادامه صحبت‌هایش درباره کی‌روش گفت: من با مربی خارجی مخالف نیستم چون با تعدادی از آن‌ها کار کرده‌ام. مثل وی را که ماهی 5هزار دلار حقوق می‌گرفت و در نهایت بخشی از آن را نیز به فدراسیون بخشیده من با امثال رایکوف و مربیان دیگری که ایران را وطن دوم خود می‌دانستند هم کار کرده‌ام اما غرور و تکبر کارلوس‌ کی‌روش را هیچ‌کدام از آن‌ها نداشتند.
حتی در عمل هم من اثری از دستیاری فرگوسن یا سرمربیگری رئال مادرید کی‌روش نمی‌بینم. شاید این من هستم که نمی‌فهمم! اما در هر صورت من کی‌روش را قبول ندارم. شما فکرمی‌کنید چرا حتی در پرتغال به او کار نمی‌دهند؟

به راحتی می‌گویم که همه پیشنهاداتی که هر از گاهی در روزنامه‌ها مطرح می‌شود جنبه تبلیغاتی دارد و فقط رئیس فدراسیون ما که چیزی از فوتبال نمی‌داند حاضر است با او و تحت این شرایط کارکند.

مصطفوی همچنین در ارتباط با اعلام آمادگی مشروط دادکان برای ریاست فدراسیون گفت: من در حال حاضر نمی‌توانم از هیچ فرد خاصی حمایت کنم اما به نظرم هم دکتر دادکان و هم هرکسی که بتواند به فوتبال خدمت کند باید برای انتخابات امسال کاندید شود.

همچنین اسدی فردی است که سال‌های سال به عنوان بازیکن و مدیر در این فوتبال کار کرده و یک شخصیت فهمیده و تحصیل کرده است و برای هدایت فدراسیون گزینه مناسبی است.

انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان