۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ثبت نام ۸۵۰۰ نفر از هم‌استانی‌ها برای شرکت در پیاده‌روی اربعین تا به امروز
کد خبر: ۱۱۵۰۴۰ نویسنده: علیرضا کلانتری تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان حج و زیارت استان در مصاحبه با صبح قزوین مطرح کرد

ثبت نام ۸۵۰۰ نفر از هم‌استانی‌ها برای شرکت در پیاده‌روی اربعین تا به امروز

رئیس سازمان حج و زیارت استان گفت: تا به امروز ۸۵۰۰ نفر از استان قزوین برای حضور در راهپیمایی اربعین سال جاری در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند و پیش بینی ما افزایش این تعداد تا ۱۰ هزار نفر است.

ثبت نام ۸۵۰۰ نفر از هم‌استانی‌ها برای شرکت در پیاده‌روی اربعین تا به امروز
علیرضا کلانتری، رئیس سازمان حج و زیارت استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، درباره عملکرد ستاد اربعین استان اظهار کرد: برای پیاده‌روی اربعین سال جاری داشتن گذرنامه معتبر و ویزا الزامی است.

وی در ادامه افزود: همچنین زائران اربعین حسینی باید در سامانه سماح ثبت نام کنند و مدارک لازم به دفاتر زیارتی استان تحویل داده شود.

این مسئول ابراز کرد: هزینه ویزا برای سفر انفرادی زائران اربعین مبلغ 40 دلار و سفر گروهی 5 تا 10 نفره مبلغ 30 دلار در نظر گرفته شده است.

ظرفیت ثبت‌نام در سامانه سَماح محدود است

وی ادامه داد: تا به امروز 8500 نفر از استان قزوین برای حضور در راهپیمایی اربعین سال جاری در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند و پیش بینی ما افزایش این تعداد تا 10 هزار نفر است.

رئیس سازمان حج و زیارت استان قزوین با بیان اینکه سامانه سماح از تاریخ 21 شهریورماه باز شده و هر 10 روز یکبار تمدید می‌شود، تاکید کرد: به واسطه محدودیت در ثبت نام سامانه زائران گرامی باید زودتر برای ثبت نام اقدام کنند.

وی تصریح کرد: زائرانی که از کل کشور برای این پیاده روی ثبت نام می‌کنند باید ظرف 10 روز از مرز خارج شوند بنابراین ظرفیت خروج از کشور محدود می‌شود؛ پس زائران باید پیش از بسته شدن سامانه حتما برای ثبت نام اقدام کنند. 

داشتن گذرنامه و ویزا برای پیاده روی اربعین الزامیست

کلانتری بیان کرد: هیچ زائری بدون ثبت نام در سامانه و نداشتن ویزا در مرزها حضور پیدا نکند زیرا به وی اجازه خروج از کشور داده نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه زائران برای ثبت نام حتما از دفاتر زیارتی معتبر استان استفاده کنند، گفت: زائران پیاده‌روی اربعین نباید انتظار ارائه تسهیلات عالی را در این دوران داشته باشند.

این مسئول گفت: هدف ما فراهم آوردن حداکثر امکانات برای زائران است اما این امکانات محدود بوده و در روز اربعین امکانات بسیار محدودتر هم می‌شود.

وی یادآور شد: برای این سفر زائران حسینی یک کوله پشتی که امکانات اولیه سفر در آن موجود است و مقداری خوراکی به همراه داشته باشند.

رئیس سازمان حج و زیارت استان قزوین در پایان اذعان کرد: امکانات درمانی در منطقه مهران، نجف و کربلا از سوی سازمان هلال احمر استان تدارک دیده شده است تا ارائه خدمات برای زائران به خوبی صورت بگیرد.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان