۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین پیاده روی اربعین نشان دهنده وحدت بین مسلمین است
کد خبر: ۱۱۵۰۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۱۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه آبیک:

پیاده روی اربعین نشان دهنده وحدت بین مسلمین است

امام جمعه آبیک با اشاره به حضور تمامی مسلمین در پیاده روی اربعین، بیان داشت: پیاده روی اربعین نشاندهنده وحدت بین مسلمین است.

 پیاده روی اربعین نشان دهنده وحدت بین مسلمین است
به گزارش سرویس فرهنگی  صبح قزوین ، حجت الاسلام سید ابوتراب موسوی امام جمعه شهر آبیک، با اشاره به این که در پیاده روی اربعین وحدت در بین شیعیان را می توان به وضوح مشاهده کرد، عنوان کرد: ایام اربعین یادآور شور عاشورایی حسین و حسینیان، اربعین پیام گزارخون است و راوی داستان راستی و احیاگر درس های عاشورا را بازخوانی می کنند.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم ایران از این همایش پیاده روی اربعین را سمبل ارادت و عشق شیعیان جهان به ساحت اهل بیت(ع) دانست که همراه و هم سوء با امام زمانشان جهت ریشه کنی ظلم در حمایت از مظلوم برگزار می شود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که اصل بحث جریان کربلا و عاشورا متفاوت از تمامی حوادث دیگر است و بر همین اساس نیز مراسم اربعین فقط مخصوص شهدای کربلا است، عنوان کرد: عاشورا اوج مظلومت ائمه اطهار است.

این مسئول ادامه داد: اباعبدالله الحسین(ع) به سبب آنکه دچار بلای عظیم عالم شد و نیز به دلیلی اینکه ابتلای این غم و اندوه در کل جهان تاریخ ماندگار شد؛ با دیگر ائمه اطهار(ع) تمایز دارد.


عاشورا یک نمایشگاه بزرگی است

نماینده ولی فقیه در شهرستان آبیک، در ادامه با بیان اینکه عاشورا یک نمایشگاه بزرگی است و زوایای مختلفی دارد، متذکر شد: همه حماسه، درس ها و عبرت های عاشورا نکاتی است که هر روز می توان در زوایای ابعاد سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و سیاسی آن بهره برد.

وی با اشاره به این که عاشورا در یک شب اتفاق نیفتاد، تصریح کرد: معتقدم جریان عاشورا منحصر به سال ۶۱ هجری قمری نیست و شاید بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) این جریان آغاز شده است.

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: آن چه که من فکر می کنم باید در شرایط کنونی توجه ویژه ای بدان در عبرت های نهضت عاشورا شود؛ مباحث اخلاقی، امر به معروف و نهی از منکر، استکبار ستیزی و اطلاعت از ولی فقیه است.

امام جمعه شهر آبیک، با اشاره به این که شمر امروز در لباس های دیگری ظاهر شده است، متذکر شد: باید هم اکنون به نسل های جوان شمر امروز که آمریکا و رژیم صهیونیستی است را معرفی کنیم و وظیفه افراد را در مقابل آنان و نیز نایب امام زمان(عج) گوشزد کنیم.

وی با اشاره به این که عاشورا معارف قرآن را احیا و زنده کرد و نیز با اشاره به اهمیت اربعین در دین اسلامی تصریح کرد: اربعین در روایات متون دینی اسلامی دارای جایگاه خاصی است.

خطیب نماز جمعه شهرستان آبیک، متذکر شد: حتی خود ائمه اطهار(ع) نیز بر مصایب امام حسین(ع) می گریند و حتی پیامبر اسلام نیز بر حسین بن علی(ع) اشک ریخت.

این مسئول تأکید داشت: خداوند متعال اراده کرده که با معارف عاشورا، معارف قرآن را احیا و زنده کند و به همین دلیل اربعین امام حسین(ع) چهلم ویژه ای بشمار می آید.

حجت الاسلام موسوی در پایان گفت وگو با خبرنگار نگاه آبیک، عنوان کرد: کربلا نبرد کفر و دین بود و درگیری داد با بیداد، حق با باطل… و انقلاب اسلامی نیز که حلقه ای از آن سلسله درگیری هاست، از پیام خون و اربعین قیام، درس ها گرفته و به کار بسته است.

انتهای پیام/

منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان