۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تاخیر در تشکیل هیئت برجام قانونی و منطقی نیست
کد خبر: ۱۱۵۰۲۷ نویسنده: روح الله عباسپور تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۱۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس:

تاخیر در تشکیل هیئت برجام قانونی و منطقی نیست

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس گفت: با توجه به اینکه مصوبه برجام در مسیر اجرا قرار دارد قانونا هیئت آن باید زودتر از این تشکیل می‌شد زیرا تصویب برجام و اعلام موافقت رهبری به معنی لزوم اجرای آن است.

تاخیر در تشکیل هیئت برجام قانونی و منطقی نیست
به گزارش خبرنگار سیاسی  صبح قزوین ، پس از اتمام بررسی متن اقدام مشترک در مجالس کشورهای ایران و آمریکا؛ به عنوان یکی از مهمترین طرفین مذاکرات هسته‌ای، مذاکرات مسیر جدید خود را در حالی به سمت مرحله توافق هسته‌ای طی می‌کند که هنوز چراغ‌های زرد احتیاط روشن‌اند.
برجام در پارلمان
مجلس شورای اسلامی حدودا یک ماه گذشته پرونده برجام را ازکانال کمیسیون ویژه بررسی و نهایتا با یک گزارش نهایی نقاط ضعف و قوت این متن را ارزیابی کرد. متنی که هم زمان با مجلس در شورا عالی امنیت ملی مورد بررسی قرار گرفت تا بدین نحوی همه ابعاد برجام زیر ذربین نظام قرار گیرد.
اما برجام در حالی مسیر قانونی خود را درکانال مجلس پیمود که این موضوع به یکی از پر چالش‌ترین موضوعات چند دهه اخیر نمایندگان مجلس تبدیل شد؛ دقیقا بحث ها در رابطه با برجام زمانی درمجلس کلید خورد که تشکیل کمیسیون ویژه روند فعالیت کمیسیون امنیت ملی به عنوان کمیسیون مادر و تخصصی در بررسی برجام را، به سایه راند.

تاخیر در تشکیل هیئت برجام قانونی و منطقی نیست

روح الله عباسپور، نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس، در رابطه با تشکیل هیئت نظارت بر برجام در گفتگو با صبح قزوین گفت: هنوز هیئت نظارت بر برجام تشکیل نشده است اما اگر تشکیل شود حتما از مجلس به عنوان نهاد نظارتی نماینده یا نمایندگانی حضور خواهند داشت.
وی افزود: یکی از نقش‌های اساسی مجلس قانونگذاری و نقش دیگر آن نظارت بر اجرای قوانین است بنابراین مجلس موظف است حتما بر اجرای برجام نیز نظارت داشته باشد.
نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس با اشاره به تاخیر در تشکیل هیئت نظارت بر برجام تصریح کرد: با توجه به اینکه این مصوبه در مسیر اجرا قرار دارد قانونا هیئت آن باید زودتر از این تشکیل می‌شد زیرا تصویب برجام و اعلام موافقت رهبری به معنی لزوم اجرای آن است.
وی اظهار کرد: متولی اصلی تشکیل هیئت برجام دستگاههای اجرایی هستند البته مجلس هم می‌تواند برای نظارت بر این موضوع یک هیئت تشکیل دهد و این امر منافاتی با قانون ندارد.
انتهای پیام/6001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان