۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین نگران زائران اربعین برای بیماری وبا هستیم
کد خبر: ۱۱۵۰۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۱۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر بهداشت:

نگران زائران اربعین برای بیماری وبا هستیم

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به شیوع بیماری وبا در کشور عراق، ما نگران هستیم که زائران اربعین حسینی به بیماری وبا مبتلا شوند.

نگران زائران اربعین برای بیماری وبا هستیم
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، علی اکبر سیاری گفت: به محض ورود زائران اربعین حسینی به کشورمان نمونه برداری از افرادی که علائم بیماری را دارند، گرفته می شود و در صورت نیاز آزمایش های لازم از این افراد انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: افرادی که از مرز عراق به کشور وارد می شوند اقدامات لازم برای این افراد انجام می شود تا بتوانیم در صورت مشاهده علائمی از بیماری وبا در زائران اربعین حسینی، در سریع ترین زمان نسبت به برنامه ریزی برای درمان آنان صورت گیرد.
سیاری ادامه داد: وبا در ایران هیچ موردی نداشتیم اما با توجه به اینکه در کشور عراق اپیدمی بیماری وبا وجود داشت، به کشورهای ایران، عربستان، بحرین، قطر و امارات متحده از طریق کشور عراق وبا منتقل شده است.
وی خاطرنشان کرد: پس از ورود موجی از بیماری وبا به کشورهای یادشده، اقدامات لازم درمانی و بهداشتی برنامه ریزی شد که خوشبختانه تنها چهار تا پنج مورد از بیماری وبا در ایران مشاهده شد که با اقدامات سریع، درمان این افراد در اولویت قرار گرفت.
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بیماری وبا بومی کشور ایران است، گفت: با شروع فصل سرما و کاهش دما بخشی از این نگرانی کمتر شده است و امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی توسط مردم به ویژه زائران اربعین حسینی، دیگر شاهد شیوع این بیماری در کشور نباشیم.
سیاری ادامه داد: بیماری عفونی وبا از طریق مصرف آب و غذای آلوده منتقل می شود؛ بنابراین استفاده از آب و غذای مطمئن به خصوص در سفر را به مردم توصیه می کنیم.

انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان