۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین طرحی که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی قزوین را شاغل می کند+جزئیات کامل طرح
کد خبر: ۱۱۵۰۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۱۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

به مرحله اجرا رسید

طرحی که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی قزوین را شاغل می کند+جزئیات کامل طرح

طرح جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی قزوین در واحدهای اقتصادی و صنایع استان به مرحله اجرا رسید.

طرحی که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی قزوین را شاغل می کند+جزئیات کامل طرح
به گزارش سرویس دانشگاه  صبح قزوین ، طرح جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی قزوین در واحدهای اقتصادی و صنایع استان از سوی فنی‌وحرفه‌ای استان و با همکاری سازمان کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین و بخش خصوصی به مرحله اجرا رسید.

تاکنون ۳۰۰ متقاضی قزوینی در طرح کارورزی فارغ التحصیلان بیکار دانشگاه های استان، همچنین ۱۰ واحد و بنگاه اقتصادی پذیرنده که تمایل به استفاده و جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار را دارند، تا کنون در این طرح ثبت نام نموده اند.

فارغ التحصیلان دانشگاهی فاقد شغل که حداقل ۶ ماه و حداکثر ۲ سال از زمان تحصیل آنها گذشته باشد، امکان شرکت در این طرح را دارند. حداکثر سن مجاوز برای ثبت نام کنندگان در این طرح پس از فارغ التحصیلی در دوره های کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به ترتیب ۲۷، ۳۰، ۳۳ و ۳۷ سال می باشد که برای مردان در صورت گذراندن دوره خدمت مقدس سربازی، این مدت به طول سن مجاوز افزوده می شود.

این طرح درصدد است تا زمینه همکاری متقابل واحدهای تولیدی – خدماتی و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را در استان ایجاد کند.

ثبت‌نام بنگاه‌های اقتصادی در طرح جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در دو استان قزوین و گلستان به عنوان استان های پایلوت اجرایی شده و به زودی در چندین استان دیگر نیز این طرح اجرا خواهد شد.

هدف از اجرای این طرح رفع نیازهای بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی – خدماتی و درآمدزایی برای قشر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، برطرف شدن درصد زیادی از مشکلات اشتغال جوانان، ارایه آموزش، مهارت آفرینی و کسب تجربه و آماده سازی فارغ التحصیلان دانشجویی بیکار برای ورود به بازار کار عنوان شده است.

کارورزانی که در بنگاه‌های اقتصادی پذیرفته می‌شوند حداقل ۶ و حداکثر یک سال، ماهانه ۱۴۰ ساعت در واحدها و بنگاه های اقتصادی اعم از صنعتی، کشاورزی و خدماتی آموزش می بینند و علاوه بر بهره‌مندی از آموزش‌های شغلی، حقوق و دستمزدی در حدود چهار میلیون ریال دریافت خواهند کرد که ۳۰ درصد آنرا دولت تقبل می کند و باقی برعهده واحد به کارگیرنده است.

همچنین به کسانی که به درستی از مهارت‌ها و آموزش‌های شغلی استفاده کنند و بتوانند در ارزیابی که توسط سازمان فنی‌وحرفه‌ای از آنها به عمل می‌آید نمره قبولی دریافت کنند، گواهینامه فنی‌وحرفه‌ای اعطا خواهد شد.

سهمیه فارغ‌التحصیلان استفاده کننده از این طرح در استان قزوین، برای متقاضیان کارجو هزار نفر است که در صورت اعلام آمادگی تعداد زیاد واحدهای پذیرنده، این تعداد افزایش پیدا خواهد کرد.

لازم به ذکر است بنگاه‌های اقتصادی که حداقل ۲ سال از زمان فعالیت و شروع به کار آنها گذشته باشد و متقاضیان شرکت در طرح کارورزی فارغ التحصیلان بیکار در قزوین می‌توانند با مراجعه به سایت www.irankarvarz.ir و انجام مراحل ثبت‌نام آمادگی خود را در این خصوص اعلام کنند.

انتهای پیام/

منبع: پایگاه خبری دانشجویان قزوین «کیوسنا»

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان