۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین صدور کارت‌های جدید شناسایی برای معلولین/ یک میلیون و ۲۰۰ هزار معلول تحت پوشش حوزه توانبخشى سازمان بهزستی هستند
کد خبر: ۱۱۵۰۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۱۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر کل دفتر توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور خبر داد

صدور کارت‌های جدید شناسایی برای معلولین/ یک میلیون و ۲۰۰ هزار معلول تحت پوشش حوزه توانبخشى سازمان بهزستی هستند

مدیر کل دفتر توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور از صدور کارت‌های جدید شناسایی معلولین به دو زبان فارسی و انگلیسی قابل استفاده در سطح بین‌المللی خبر داد.

صدور کارت‌های جدید شناسایی برای معلولین/ یک میلیون و ۲۰۰ هزار معلول تحت پوشش حوزه توانبخشى سازمان بهزستی هستند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، کیوان دواتگران، مدیر کل دفتر توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور از پوشش صددرصدی روستاهای کشور در طرح cbr (توانبخشی مبتنی بر جامعه)خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر 430 هزار معلول روستایی در طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه شناسایی شده است.

دواتگران عنوان کرد: در این طرح، افراد کم توان، خانواده آنها و اعضای اجتماع محلی با همکاری یکدیگر و در جریان یک برنامه مشارکتی و توسعه محور، در کنار هم برای بهبود و ارتقاء وضعیت زندگی افراد کم توان تلاش کنند.

وی در ادامه افزود: برنامه توانمندسازی نابینایان و سالمندان نیز از طرح‌های در حال اجرای سازمان بهزیستی است که در این طرح پیش از هر اقدامی، معلولین بر اساس طرح طبقه بندی عملکرد، تعیین شدت معلولیت می‌شوند.

دواتگران خاطرنشان کرد: سنجش طرح توانمند سازی، تدوین و به استان‌ها ابلاغ شده که بر اساس شاخص‌های اختصاصی و عمومی سنجیده می‌شود.

وی تصریح کرد: خدمات مذکور در کمیته‌های توانبخشی به همراه یک مددکار اجتماعی تعیین اولویت می‌شوند و مددجویان بر این اساس خدمات لازم را دریافت می‌کنند.

مدیر کل دفتر توانمندسازی معلولین بهزیستی کشور گفت: صدور کارت‌های جدید شناسایی معلولیت به دو زبان فارسی و انگلیسی که قابل استفاده در سطح بین‌المللی بوده و مورد استفاده در تمامی زمان‌ها و مکان‌ها است از دیگر اقدامات انجام شده می‌باشد.

وی تاکید کرد : به منظور حفظ کرامت مددجویان، عنوان معلولیت در کارت‌های مذکور ذکر نشده و نوع و شدت
معلولیت‌ها با کدهای قابل تشخیص برای پزشکان درج شده است که استفاده از این کارت‌ها در مراحل بعدی به صورت ارائه خدمات به معلولین خواهد بود.

دواتگران تصریح کرد: در راستای تغییر سیاست‌های سازمان بهزیستی از حمایت مددجویان به توانمندسازی مددجویان، در طیف توانمند سازی، هدف ارائه خدمات درمانی در ابتدا، واردنمودن معلول در اجتماع و در نهایت ایجاد تغییر در زندگی فرد و فراهم آوردن استقلال نسبی برای معلولین است .

وی در ادامه گفت: در طیف توانمندسازی با تمرکز بر قابلیت‌های افراد معلول، نسبت به فراهم سازی فرصت‌هایی مساوی جهت مشارکت کامل آنان در عرصه‌های اجتماعی تلاش می‌شود.

مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: در فاز نخست کمیسیون‌هاى پزشکى، تشخىص نوع و تعیىن شدت معلولیت در سازمان بهزیستى بر اساس طبقه‌بندى بین المللى عملکرد، ناتوانى و سلامت ساماندهى شده است.

وی در پایان گفت: در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار معلول تحت پوشش حوزه توانبخشى سازمان بهزستی هستند که از خدمات توانبخشى، آموزشى و رفاهى و حمایتى سازمان برخوردار می‌شوند.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان