۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین صداوسیما با انعکاس عزاداری ها در ایام محرم نقش بسزایی در معرفی نهضت حسینی ایفا کرد
کد خبر: ۱۱۴۹۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۱۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

آیت الله اسلامی:

صداوسیما با انعکاس عزاداری ها در ایام محرم نقش بسزایی در معرفی نهضت حسینی ایفا کرد

نماینده ی مردم استان در مجلس خبرگان رهبری رسالت رسانه در انعکاس عزاداری های محرم را در امتداد رسالت حضرت زینب سلام الله علیها برای معرفی اهداف نهضت حسینی دانست.

صداوسیما با انعکاس عزاداری ها در ایام محرم نقش بسزایی در معرفی نهضت حسینی ایفا کرد
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، آیت الله اسلامی در مراسم تجلیل از برنامه سازان صداوسیمای مرکز قزوین در ایام تاسوعا وعاشورای حسینی با بیان این مطلب گفت: صداوسیما با انعکاس عزاداری ها و شور و هیجان مردم در ایام محرم نقش بسزایی در تبیین و معرفی اهداف قیام حضرت سید الشهدا علیه السلام و نهضت حسینی داشت.
آیت الله اسلامی همچنین از مدیرکل و کارکنان صداوسیمای مرکز قزوین بخاطر انعکاس عزاداری های مردم استان در ایام عاشورا و از فرمانداران، بخشداران، روحانیون، هیئت های مذهبی و تمامی کسانی که در برپایی مجالس عزاداری حضرت سیدالشهداعلیه السلام در بخش های مختلف استان نقش داشتند تشکر و قدردانی کرد.
نماینده ی مردم استان در مجلس خبرگان هبری درابتدای سخنانش با تبیین فلسفه ی شهادت حضرت امام حسین علیه السلام و تسلیم آن حضرت در برابر اراده و مشیت الهی گفت: جدای از براهین عقلی برای درک نهضت حسینی؛ تعبد و تسلیم حضرت اباعبداله الحسین علیه السلام در برابر اراده ی خداوند متعال، خلق شدن صحنه هایی جاودانه در روز عاشورا و همچنین رویکرد ممتاز حضرت زینب سلام اله علیها نسبت به این رویداد از شگفتی های بزرگ تاریخ است که این نهضت بعنوان منشاء و الگوی بسیاری از جنبش های ظلم ستیزانه در طول تاریخ قرار گرفته است.
آقای معصومی فر مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین هم دراین مراسم از پخش بیش از 6 هزار و 300 دقیقه برنامه ی رادیویی، تلویزیونی و خبری از شبکه های استانی سیما وصدای مرکز قزوین در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و گفت: رسانه با رویکرد جدید خود نسبت به برنامه های محرم به سمت و سویی حرکت کرده است که الگویی مناسب، بی پیرایه و ساده از عزاداری ها را به مخاطبان ارائه دهد.
مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین درادامه از تلاش همکاران رسانه ای خود در پوشش عزاداری های تاسوعا و عاشورای حسینی و همچنین تلاش های همکاران معاونت فنی بخاطر ابتکار و خلاقیت در تبدیل واحدسیار رادیویی به واحدسیار تلویزیونی برای پوشش گسترده تر عزاداری های حسینی دراستان تشکر و قدردانی کرد.
آقای معصومی فر با تشریح وضعیت بودجه ای و منابع مالی در رسانه ی ملی از فرمانداران و بخشداران استان خواست در پوشش برنامه های مردمی و انعکاس این برنامه ها در رسانه بیش از پیش مشارکت کنند.
حسن پور فرماندار شهرستان البرز هم ضمن قدردانی از مدیرکل و کارکنان صداوسیمای مرکز قزوین بخاطر پوشش عزاداری های مردمی در ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا علیه السلام گفت: فرمانداری البرز زیر ساخت های فنی و تجهیزاتی لازم را دراین شهرستان برای بهره مندی هرچه بیشتر مردم شهرستان البرز از پوشش های رسانه ای صداوسیمای مرکز قزوین در سال های آتی فراهم خواهد کرد.
امیر شهری فرمانده ی قرارگاه ارشد آجا در استان های قزوین و زنجان هم در سخنانی ضمن توانمند دانستن مدیران و کارکنان صداوسیمای مرکز قزوین از مدیرکل این مرکز بخاطر حضور گروه برنامه ساز مرکز قزوین در لشگر 16 زرهی و انعکاس عزاداری های نیروهای نظامی در رسانه تجلیل کرد.
در پایان این مراسم از عوامل برنامه ساز صداوسیمای مرکز قزوین و همچنین فرمانداران شهرستان های تاکستان و البرز، بخشداران محمدیه و دانسفهان و فرماندهی و عقیدتی سیاسی لشگر 16 زرهی قزوین بخاطر هماهنگی در برگزاری پرشور مراسم عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تجلیل شد.
هواسی قائم مقام صداوسیمای مرکز قزوین هم از همکاران مرکز و دستگاه های استان که در برگزاری بایسته و شایسته ی مراسم روز تاسوعا و عاشورای حسینی با صداوسیما همکاری داشتند تشکر و قدردانی کرد.


انتهای پیام/7008

منبع: صدا و سیمای قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان