۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پیکرتراشی روش مناسبی برای کاهش وزن نیست
کد خبر: ۱۱۴۹۸۹ نویسنده: فرزین پاک فطرت تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۱۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

فوق تخصص ترمیم، زیبایی و پلاستیک:

پیکرتراشی روش مناسبی برای کاهش وزن نیست

فوق تخصص ترمیم، زیبایی و پلاستیک گفت: لیپوماتیک، نوعی پیکرتراشی برای بهبود وضعیت ظاهری و سایز بیمار است، نه کاهش وزن، با این حال،‌ اعتماد به‌نفس افرادی که لیپوماتیک می‌کنند، با بهبود شکل ظاهری آنها بیشتر می‌شود.

پیکرتراشی روش مناسبی برای کاهش وزن نیست
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، احتمالا می‌دانید بهترین روش برای رسیدن به تناسب اندام، اصلاح سبک زندگی یعنی مصرف به اندازه غذاهای سالم، پرهیز از خوراکی‌های پرکالری و چرب و افزایش تحرک روزانه است، اما کم نیستند افرادی که دنبال میانبرهای لاغری می‌گردند. یکی از روش‌هایی که به تازگی مد شده و سر و صدای زیادی هم کرده، روش لیپوماتیک یا همان پیکرتراشی است.

فرزین پاک فطرت، فوق تخصص ترمیم، زیبایی و پلاستیک در گفتگو با  صبح قزوین به تشریح جراحی لیپوماتیک (پیکر تراشی) پراخت و گفت: پيكرتراشي مشتمل بر مجموعه روش‌هاي جراحي و غيرجراحي به منظور فرم‌دهي به نواحي مختلف بدن است.
وی افزود: پیکرتراشی قسمتی از تکنیک لیپوساکشن بوده و اقدام به ساکشن یا کشیدن چربی‌های اضافی بدن می‌کند.


پاک فطرت در پاسخ به این سوال که بیشتر چه نواحی از بدن تحت این جراحی قرار می‌گیرند گفت: شکم، اطراف لگن، قسمت خارجی ران، پهلوها، داخل ران، بازوها، زیر فک، غبغب و سینه بیشترین نواحی هستند که این جراحی روی آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی در خصوص تغییر جای ناف در این جراحی توضیح داد: در مواردی که فرد افتادگی پوست زیادی دارد پس از انجام لیپوماتیک نیز احتیاج به برداشتن پوست اضافی توسط جراحی خواهد داشت اما نسبت به روش های دیگر ساکشن، اگر لیپوماتیک انجام شود میزان برش محدودتر بوده و لزومی به تغییر ناحیه ناف ندارد.


این جراح پلاستیک به تغییر وضعیت بیمار به شکل سابق خود اشاره کرد و گفت: در جراحی‌های پلاستیک احتمال برگشت به شکل سابق وجود دارد و احتمال نیاز به جراحی مجدد به ویژه در جراحی سینه حدود 15 درصد است.

وی در پاسخ به اینکه این جراحی را برای چه افرادی توصیه نمی‌کنید، اظهار کرد: افراد چاق به دلیل اینکه امکان خارج کردن تمام چربی‌ها از بدن وجود ندارد و ایجاد پستی و بلندی و فرورفتگی می‌کند، کاندیدای مناسبی برای این جراحی نیستند، به همین دلیل تنها قسمت‌هایی مانند پهلو، شکم و سینه که موضعی دچار افزایش چربی می‌شوند تحت این جراحی قرار می‌گیرند.


پاک فطرت در مورد بیهوشی این عمل جراحی یادآور شد: برای ساکشن‌های معمولی می‌توان از بی‌حسی موضعی استفاده کرد اما در مواردی که باید حجم زیادی از بدن بیمار ساکشن شود حتما باید از بیهوشی استفاده شود.

وی در خصوص مدت استفاده گن بعد از عمل جراحی لیپوماتیک توضیح داد: بعد از عمل جراحی، باید برای قسمت‌هایی که تحت این عمل قرار گرفتند از گن به مدت 2 تا 3 هفته استفاده کرد تا پوست مجدد به بافت زیرین بچسبد، اگر پوست فاصله پیدا کند، باعث تجمع مایع در این منطقه شده که در این موارد مجددا ساکشن باید انجام شود.

پاک فطرت لیپوماتیک را روش مناسبی برای کاهش وزن ندانست و تصریح کرد: لیپوماتیک، نوعی پیکرتراشی برای بهبود وضعیت ظاهری و سایز بیمار است، نه کاهش وزن، با این حال،‌ اعتماد به‌نفس افرادی که لیپوماتیک می‌کنند، با بهبود شکل ظاهری آنها بیشتر می‌شود و همین مساله می‌تواند آنها را به‌سمت داشتن رژیم غذایی مناسب و فعالیت‌های بدنی کافی بکشاند و در نهایت، باعث کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل شود.


وی ابراز کرد: اگر لیپوماتیک ‌درست انجام شود، عارضه‌ و خطر خاصی نخواهد داشت. خطر آمبولی چربی با استفاده از این روش، تقریبا صفر خواهد بود. ارتعاش‌هایی که کانول‌های لیپوماتیک داخل بافت چربی دارند، باعث می‌شود از کنار عروق خونی فرار کنند بنابراین خطر خونریزی بسیار پایین و در حد صفر خواهدبود.

پاک فطرت خاطرنشان کرد: البته خطر آمبولی چربی در روش لیزر لیپولیز هم تقریبا صفر است زیرا عروق خونی، تحت‌تاثیر لیزر و حرارت آن، منعقد می‌شوند و احتمال آمبولی چربی را از بین می‌برند؛ با این حال اگر فردی که لیزر لیپولیز را انجام می‌دهد، به اندازه کافی ماهر نباشد و درمان را بیش از حد ادامه بدهد، می‌تواند خطر سوختگی، تغییر قوام و رنگ پوست را برای بیمار ایجاد و ظاهر نامناسبی در آن قسمت از پوست بدن ایجاد کند در حالی که این خطر در روش لیپوماتیک، به‌وجود نمی‌آید.

وی یادآور شد: افراد مبتلا به فشارخون بالا یا بیماری‌های قلبی و عروقی، باید قبل از انجام لیپوماتیک، پزشک‌ خود را در جریان بگذارند و با متخصص قلب هم در این زمینه مشورت کنند.


پاک فطرت اضافه کرد: درست است که کم شدن حجم و توده چربی (مخصوصا در ناحیه شکم و کمر) در بدن بیماران دیابتی، مقاومت به انسولین را هم در بدن آنها کاهش می‌دهد و وضعیت سلامتشان را بهتر می‌کند اما انجام لیپوماتیک در بیماران دیابتی، حتما باید با نظر متخصص غدد باشد.

وی در پایان متذکر شد: عمل لیپوماتیک و لیزر لیپولیز، فقط باید به‌وسیله متخصصان پوست آموزش‌دیده در این زمینه، جراحان پلاستیک و جراحان عمومی انجام شود. متخصصان پوست و جراحان پلاستیک و عمومی، با مشکلات احتمالی پیش روی این عمل‌ها آشنایی کامل دارند و می‌توانند از ایجاد عارضه جلوگیری کنند یا درمان سریع و مناسب عارضه احتمالی ایجادشده را برای او انجام دهند.

انتهای پیام/7008



دیدگاه ها

مهدیه گروسی / ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰

خیلی خوبه
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان