۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دایی; چرا وقتی حق تیم مرا خوردند کسی به وزارت ورزش شکایت نکرد؟/نیمکت‌نشین‌ها جای شایسته‌ها به تیم‌ملی رفتند
کد خبر: ۱۱۴۹۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۱۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

دعوای کی‌روش و اسدی دعوای فدراسیون و یک سازمان است دایی:چرا وقتی حق تیم مرا خوردند کسی به وزارت ورزش شکایت نکرد؟/نیمکت‌نشین‌ها جای شایسته‌ها به تیم‌ملی رفتند

دایی; چرا وقتی حق تیم مرا خوردند کسی به وزارت ورزش شکایت نکرد؟/نیمکت‌نشین‌ها جای شایسته‌ها به تیم‌ملی رفتند

سرمربی تیم فوتبال صبای قم گفت که کادرفنی تیم ملی به جای بازیکنان شایسته، نفرات نیمکت‌نشین را دعوت کرده است. او همچنین اعتقاد دارد دعوای اسدی و کی‌روش فراتر از دعوای دو فرد است.

دایی; چرا وقتی حق تیم مرا خوردند کسی به وزارت ورزش شکایت نکرد؟/نیمکت‌نشین‌ها جای شایسته‌ها به تیم‌ملی رفتند
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، علی دایی در مورد شرایط حال حاضر صبا،‌ عدم دعوت بازیکنان این تیم به تیم ملی، وضعیت داوری فوتبال ایران، اختلافات کی‌روش و اسدی، دربی 81 و ... صحبت‌ کرد.

ابتدا در مورد شرایط این روزهای صبا صحبت کنید.

خوشبختانه شرایط تیم بد نیست، با توجه به شرایطی که در ابتدای فصل داشتیم و کارمان را دیر شروع کرده بودیم با لطف خدا و زحمت بازیکنان و اعضای کادر فنی توانستیم به وضعیت ایده‌‌آلی برسیم. ما جایگاه خوبی در جدول رده‌بندی داریم، در این بین حمایت‌های مدیریت و مالکان باشگاه هم باعث شده محیط آرامی داشته باشیم.

با آن شرایطی که در ابتدا داشتید جمع شدن صبا به نوعی معجزه بود.

کاملاً این موضوع را قبول دارم،‌ بچه‌های ما در این مدت فشار زیادی را تحمل کردند تا عقب ماندگی بدنی را جبران کنند. باور نمی‌کنید اما بعد از اولین تمرینی که با صبا داشتم تا صبح خوابم نبرد چون تیم شرایط بدی داشت اما خدا را شکر با ایمانی که به بازیکنان و اعضای کادر فنی داشتم به شرایط آرمانی رسیدیم. انتظار داشتم که به روزهای خوب برسیم اما نه به این زودی.

البته صبا به اندازه دیگر تیم‌ها ستاره ندارد، این موضوع به ضرر شما نشد؟

همه بازیکنان من ستاره و تک تک آنها عالی هستند.

فهرست تیم ملی در شرایطی برای بازی با ترکمنستان و گوام اعلام شد که نامی از بازیکنان صبا در این فهرست نبود.

تمام بازیکنان تیم من لیاقت ملی‌پوش شدن را دارند. اگر یادتان باشد در هفته‌های ابتدایی لیگ گفتم که تیم من نباید بازیکنی در تیم ملی داشته باشد چون آماده نبودند اما الان راحت می‌توانستیم در تیم ملی بازیکن داشته باشیم. به نظر من در فهرست جدید تیم ملی حق بازیکنان صبا خورده شده است. آقایان به هیچ عنوان تیم من را نگاه نمی‌کنند.

فکر می‌کنید از تیم صبا چه بازیکنانی لیاقت حضور در فهرست تیم ملی دارند؟

همانطور که گفتم همه بازیکنان صبا لیاقت ملی‌پوش شدن را دارند، واقعاً نمی‌دانم متر و معیار کادر فنی تیم ملی برای دعوت از بازیکنان چیست. بازیکنی که در باشگاهش عالی بوده و هیچ مورد انضباطی نداشته چرا به تیم ملی دعوت نمی‌شود؟ من کاری به بازیکنانی که در اروپا بازی می‌کنند ندارم چون شرایط اروپا با ایران فرق دارد، نیمکت‌نشینی در اروپا هم سخت است اما برای من جای سؤال دارد که بازیکنان نیمکت‌نشین لیگ ایران چرا به تیم ملی دعوت می‌شوند و شایسته‌ها به تیم ملی دعوت نمی‌شوند؟

خیلی‌ها اعتقاد دارند حامد لک، امیر حسین صادقی و محمد قاضی می‌توانستند به تیم ملی دعوت شوند.

عملکرد حامد لک در این فصل بالاتر از عالی بوده و کارهای بی‌نظیری انجام داده اما به تیم ملی دعوت نمی‌شود. امیرحسین صادقی بهترین و آماده‌ترین مدافع ایران است و قاضی هم فوق‌العاده بوده. در کنار اینها جلال‌الدین علی‌محمدی، محمد آرام طبع و محمد اوسانی هم می‌توانستند ملی‌پوش شوند.

حالا فکر می‌کنید تیم ملی می‌تواند از این گروه به دور بعد صعود کند؟


خوشبختی آقایان این است که تیم ملی در گروه آسانی قرار گرفته است و به همین خاطر هرکاری که دوست دارند انجام می‌دهند. من یک سؤال دارم؛ اگر گروه ما سخت‌تر بود و با ژاپن و کره‌جنوبی همگروه بودیم باز هم این انتخاب‌ها را برای تیم ملی انجام می‌دادند؟!

این روزها بعد از اتفاقات بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن بحث اشتباهات داوری در فوتبال ایران بسیار داغ است، نظر شما در این مورد چیست؟

زمانی که در بازی پرسپولیس و فولاد حق تیمِ من را خوردند چرا کسی به وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال شکایت نکرد و درخواست کمک نداشت؟ همان گلِ هند آرش افشین قهرمانی را از پرسپولیس گرفت اما صدای کسی در نیامد. همین آقا، آن زمان هم عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس بود چرا آن زمان نیامد و از پرسپولیس دفاع نکرد؟

خیلی‌ها آن زمان اعتقاد داشتند که می‌خواستند علی دایی را زمین بزنند...

مطمئناً اینطور است و نمی‌خواستند من نتیجه بگیرم. بعد از آن بازی معروف پرسپولیس و سپاهان در اصفهان کلی علیه من جبهه‌گیری کردند. در همین بازی اخیر پرسپولیس و صبا که اتفاقاً جهانبازی هم داور بود حق صبا را خوردند. جهانبازی در بازی با ما کلی سوت به نفع پرسپولیس زد.

چرا هیچ‌وقت در مورد داوری فوتبال ایران کار اساسی صورت نمی‌گیرد؟

متأسفانه همیشه از داوران و مسئولان داوری حمایت «بی‌خود» می‌شود. باید روی داوری فوتبال کشورمان کار فراوانی انجام و برای داوران ما کلاس‌های بین‌المللی خوبی برگزار شود. نباید شرایط طوری شود که این قشر تضعیف شود.

شاید مهمترین نکته همین باشد که در مواقع بحرانی از داوران حمایت درست نمی‌شود.

بله، اگر از این قشر حمایت درست انجام شود و داوران قوی باشند خیال منِ مربی هم راحت است و می‌دانم داوری قوی در زمین حضور دارد. یادتان هست که بعد از اتفاقات بازی معروف پرسپولیس و سپاهان چقدر علیه من هجمه به راه افتاد و چقدر دوست داشتند که دایی را بکوبند. من معتقد هستم که داوری فوتبال ما باید در سطح جهانی باشد.

اما با تمام این اوصاف اشتباهات داوری در فوتبال ایران زیاد است.

دقیقاً همین است، برای من جالب است که تا اعتراض می‌کنیم می‌گویند اتفاق خاصی در محوطه جریمه رخ نداده! مگر تمام تصمیمات سرنوشت‌ساز در محوطه جریمه رخ می‌دهد؟ یک سوت، یک اوت یا یک خطای معمولی در وسط زمین می‌تواند روند بازی را تغییر دهد و از همه مهمتر اعصاب بازیکن را به هم می‌ریزد. در طول بازی اتفاقات تأثیرگذاری در زمین رخ می‌دهد که لزوماً در محوطه جریمه هم نیست. ببینید واقعیت این است که یک داور می‌تواند به راحتی مسیر یک بازی را عوض کند. حالا اگر بخواهیم اعتراض کنیم کلی حرف و تهمت می‌شنویم.

من از اول هم گفته‌ام که برای پیشرفت فوتبال‌مان باید داوری پیشرفت کند. وقتی ما داوری داریم که فینال جام ملت‌های آسیا را سوت می‌زند یا کمک داوری داریم که در جام جهانی قضاوت می‌کند یعنی پتانسیل خوبی در این قشر داریم. من می‌گویم از داوران باید حمایت شود اما وقتی اشتباهی صورت می‌گیرد نباید حمایت بی‌خود کنیم. اگر دعواهای بین دپارتمان داوری و کمیته داوران حل شود این هرج‌ومرج‌ها رخ نمی‌دهد.

از بحث داوری فاصله بگیریم، دوست داریم نظر شما را در مورد اختلافات کی‌روش و اسدی بدانیم.

دعوای بین کی‌روش و اسدی نشان دهنده این است که در فدراسیون فوتبال هرج و مرج وجود دارد. فدراسیونی که در آن یک نفر تصمیم گیرنده نباشد همین می‌شود. من تا به حال ندیده‌ام که فدراسیون فوتبال برای یک سؤال؛ یک جواب درست و حسابی داشته باشد. اصلاً‌ مگر می‌شود دبیرکل فدراسیون فوتبال علیه سرمربی تیم ملی موضع بگیرد؟ در مجموع فکر می‌کنم دعوا بین کی‌روش و اسدی نیست بلکه بین یک سازمان و فدراسیون فوتبال است.

من اگر این حرف‌ها را می‌زنم برای این است که دوست دارم تیم ملی کشورم همیشه موفق باشد، چون تیم ملی خوب به باشگاه‌ها و مربیان ارزش می‌دهد. وقتی تیم ملی نتیجه بگیرد مردم خوشحال می‌شوند و به خاطر همین می‌گویم نباید چنین مسائلی به بیرون درز پیدا کند.

شما در زمان هدایت تیم ملی این مشکلات را داشتید؟

زمانی که من سرمربی تیم ملی بودم یک پنجاهم این امکانات را نداشتیم، ما حتی پول نداشتیم که تیم ملی کویت را به ایران دعوت کنیم و برای بازی با آنها باید به این کشور می‌رفتیم.

به عنوان سؤال پایانی، چه نظری در مورد دربی 81 تهران دارید؟


من دربی را دیدم و به نظرم نسبت به دربی‌های گذشته بازی کیفیت بهتری داشت. فکر می‌کنم نتیجه دربی هم تا حدودی عادلانه بود.

انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان