۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین آمریکا دشمن شماره یکی است که هرگز دست از کینه بر نمی دارد
کد خبر: ۱۱۴۹۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۱۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

تحلیلگر مسائل سیاسی:

آمریکا دشمن شماره یکی است که هرگز دست از کینه بر نمی دارد

کارشنایس مسائل سیاسی با برشمردن نمودهای کینه آمریکا به انقلاب اسلامی این دولت را دشمن شماره یک ایران معرفی کرد.

آمریکا دشمن شماره یکی است که هرگز دست از کینه بر نمی دارد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، محمد امیدی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی ارزش ها و اهمیت واقعه ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را تبیین کرد.
امیدی اظهار کرد: روز ۱۳ آبان ماه هر ساله ملت ایران خشم و نفرت خود را از استکبار جهانی که نمود برجسته آن آمریکا می باشد را اعلام می کنند، البته ممکن است در آینده استکبار دولت دیگری باشد که به هر صورت آرمان های انقلاب مبارزه با استکبار را واجب می داند.
وی با تاکید بر ظلم های بی شمار دولت آمریکا بر ملت ایران و سایر ملل مظلوم جهان عنوان کرد: آمریکا هرگز از هیچ ستمی بر مردم ایران چشم پوشی نکرده است، شروع این ظلم را می توان کودتای ۲۸ مرداد و فروپاشاندن دولت ملی ایران معرفی کرد و در ادامه قانون کاپیتلاسیون، غارت منابع ایران، ژاندارم کردن ایران در منطقه برای حفظ منافع خود اشاره کرد.
امیدی با نگاهی به وقایع بعد از انقلاب اذعان کرد: بعد انقلاب آمریکا از طرق مختلف چون کودتا، حمله نظامی به طبس ، شکل دادن فعالیت های جاسوسی در سفارت خانه، برپایی جنگ نیابتی توسط عراق علیه ایران ، از بین بردن کشتی و سکو های نفتی ایران، هدف قرار دادن هواپیمای مسافر بری از هیچ ستمی به این ملت چشم پوشی نکرده است.

این استاد دانشگاه توضیح داد: ترور شخصیت های مهم علمی و تحریم های سخت اقتصادی در ادامه مواردی است که نشان می دهد آمریکا تمام توان خود را برای دشمنی با این ملت به کاربرده است و حالا با یک پرونده تصنعی هسته می خواهد راه نفوذ دیگری برای ظلم هایش بگشاید.

امیدی توضیح داد: با این حجم بدخواهی شعار مرگ بر آمریکا و استکبار ستیزی مردم ایران ارزش خود را می نمایاند، این اصلی است که ملت ما هرگز از یاد نمی برند.

وی ادامه داد: استکبار ستیزی درسی از قرآن است چرا که آیه صریح قرآن می گویدبمیرید با کینه ای که بر اسلام واقعی دارید؛ بدیهی است شعار مرگ بر آمریکا خشم به دولت استکباری آمریکا اسا چرا که ما با تمام مردم دنیا با روی گشاده برخورد می کنیم.

امیدی در ادامه سخنانش با اشاره به اهمیت واقعه ۱۳ آبان تشریح کرد: این واقعه از چند نگاه قابل اهمیت است، اول انکه امام در این روز به خارج از مرز های ایران تبعید شدند و علت دیگر آن به شهادت رسیدن تعداد قابل توجهی از دانشجویان در مقابل دانشگاه تهران و در مرحله بعد تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام و ملقب شدن این روز به روز مبارزه با استکبار جهانی می باشد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با تاکد بر درس های این وقایع اظهار کرد: ملت ما درسی بود برای تمام ملل آزادی خواه جهان به این معنی که می توان در رابر ظلم ایستاد و تابوی قدرت بزرگی چون آمریکا را شکست.

امیدی خاطر نشان کرد: همه ما می دانیم که اخبار جهان آنگونه به سمع و نظر مردم می رسد که ابر قدرت ها بخواهند، ممکن است بسیاری از مردم دنیا از حمایت مردم ایران از ظلم ستیزی آگاهی نیابند ولی سران دولت ها حتما از این رویداد آگاه و آنچه باید بدانند را متوجه می شوند.

این تحلیل گر مسائل سیاسی در پایان یادآور شد: برخی ها در داخل ایران می گویند که حرکت ۱۳ آبان در برابر سفارت آمریکا اشتباه بود، اینان همان هایی هستند که چشمشان را بر اعمال ننگین آمریکا بسته اند و نمبی توانند خواسته واقعی ملت را درک کنند.

انتهای پیام/

منبع: پایگاه خبری دانشجویان قزوین «کیوسنا»

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان