۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین جمع آوری فروشندگان غیر مجاز تخم مرغ در قزوین
کد خبر: ۱۱۴۹۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۱۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

احتمال انتقال بیماری های مختلف از تخم مرغ

جمع آوری فروشندگان غیر مجاز تخم مرغ در قزوین

مراکز تولید، نگهداری و روش انتقال تخم مرغهایی که توسط دستفروشان عرضه می شود، نامشخص است.

جمع آوری فروشندگان غیر مجاز تخم مرغ در قزوین
به گزارش سرویس  صبح قزوین ، معاون اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: در یک بازدید مشترک ، با حضور نمایندگان اداره کل تعزیرات حکومتی ، مرکز بهداشت شهید بلندیان ، واحد سد معبر شهرداری و کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان قزوین ، برخی مراکز عرضه غیر مجاز تخم مرغ شناسایی شده و ضمن جمع آوری آنها توسط واحد سد معبر شهرداری، پرونده متخلفین به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.
دکتر مهدی مهرزاده تاکید کرد: با توجه به اینکه احتمال انتقال بیماری های مختلف از تخم مرغ پرندگان به مصرف کنندگان وجود دارد ، لازم می باشد تا کلیه تولیدات از این دست تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی مستقر در واحدهای تولیدی انجام گیرد . مع الاسف عده ای سود جو ، که بصورت غیر مجاز اقدام به تولید تخم مرغ می نمایند ، تولیدات خود را خارج از سیستم قرنطینه به بازار عرضه می دارند که می تواند خطراتی را در پی داشته باشد.
دکتر مهرزاده همچنین به مصرف کنندگان تخم مرغ توصیه کرد : از خرید تخم مرغهایی که بصورت دستفروشی در خودروها به فروش می رسد خودداری نموده و با توجه به آلودگیهای اولیه احتمالی و حساسیت این فرآورده خام دامی به تغییرات دمایی تخم مرغ مصرفی خود را از مراکز معتبر تهیه نمایند.
لازم به ذکر است یکی از نشانه های فساد تخم مرغ ، مشخص نبودن لایه های سفیده و متلاشی شدن زرده می باشد.

انتهای پیام/7008

منبع: دامپزشکی قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان