۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین دومین استارت آپ ویکند قزوین، همزمان با هفته جهانی کارآفرینی برگزار می شود
کد خبر: ۱۱۴۹۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۱۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

توسط مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

دومین استارت آپ ویکند قزوین، همزمان با هفته جهانی کارآفرینی برگزار می شود

دومین استارت آپ ویکند قزوین در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار می گردد

دومین استارت آپ ویکند قزوین، همزمان با هفته جهانی کارآفرینی برگزار می شود
به گزارش سرویس دانشگاه  صبح قزوین ، دومین استارت آپ ویکند قزوین در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در تاریخ ۲۷ الی ۲۹ آبان ماه در مرکز رشد واحد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار می گردد.


اگر بخواهیم به شکلی ساده و ابتدایی استارت‌آپ را تعریف کنیم: استارت‌آپ به شرکت‌های نوپایی گفته می‌شود که با یک ایده‌ی ساده و اولیه شروع می‌کنند و به سرعت رشد می‌یابند و به درآمد می‌رسند. از بهترین مثال‌ها و موفق‌ترین استارت‌آپ‌های جهان می‌توان به گوگل، مایکروسافت، اپل و… اشاره کرد. شرکت‌هایی که با یک ایده‌ی ساده شروع به کار کرده و به درآمدهای میلیاردی رسیده‌اند و امروز بر دنیا تاثیر می‌گذارند. استارت‌آپ‌ها معمولا نیاز به سرمایه اولیه هنگفتی ندارند و به کمک فناوری توسعه پیدا می‌کنند، برای موفقیت استارت‌آپ تکنیک‌های متفاوتی مورد نیاز هست که باید آموخته شود. استارت‌آپ ویکند همانطور که از نامش پیداست یک رویداد کارآفرینی است که در سه روز آخر هفته برگزار می‌شود. سه روز آخر هفته اگرچه برای تعطیلات واستراحت برای مردم عادی است اما کارآفرینان مشتاق درصدد راه اندازی ایده های عملی می باشند. در این برنامه شرکت‌کنندگان پرانگیزه‌ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارت‌آپ، بازاریاب‌ها و طراحان گرافیک گرد هم می‌آیند تا طی ۵۴ ساعت ایده‌هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده‌ای را اجرا کند در طی روزهای پنج شنبه و جمعه تیم های کارآفرینی روی توسعه و اجرایی کردن طرح و ایده خود کار میکنند در این بین تیم ها سعی دارند تا با اعتبار بخشی به ایده های خود، در داوری روز آخر حداکثر امتیاز را به خود جلب کنند. سپس در پایان شب جمعه تیم ها طرح های نهایی و یا محصولات نهایی خود را ارائه داده و با انتخاب تیم برتر رویداد به پایان میرسد.

سوالات متداول

چه نوع ایده ای باید بدیم؟

ایده های مطرح شده در استارتاپ ویکند اصولا ایده هایی حول محور تکنولوژی و اینترنت اند، برای مثال یک وب سایت، نرم افزار تحت وب، نرم افزار موبایل و … ایده های مناسب برای استارتاپ ویکند هستند.

حتما باید ایده داشته باشیم؟

شما می توانید در صورتی که ایده ای هم ندارید در برنامه شرکت کنید و یکی از نقش های (طراحی، فنی و یا کسب و کار ) را در یکی از تیم ها ایفا نمایید.

رشته من غیر مرتبط با تکنولوژی و مدیریت هست،آیا میتونم شرکت کنم؟

صد در صد! در رویداد های استارتاپ ویکند تهران از همه رشته ها شرکت کننده داشته ایم (پزشکی، صنایع، غیره).اگر شما روحیه کارآفرینی دارید و علاقه مند به تکنولوژی هستید می توانید با شرکت در رویداد استارتاپ ویکند شروع یک کسب و کار را تجربه کنید.

چی با خودم بیارم؟

لپ تاپ، سیم شارژ، کارت ویزیت، دوربین، خلاقیت و انرژی!

اگر ایده من انتخاب نشد چی؟

استارتاپ ویکند غیر از مکانی برای تبادل ایده، مکانی هست برای آشنا شدن بیشتر با افراد متخصص در رشته های مختلف و تجربه کردن مراحل اجراییه یک پروژه استارتاپ. اگر ایده شما انتخاب نشد، شما همچنان در پروژه ای جذب میشوید و با مشورت دادن و بکار گرفتن از دانشتان به پیشرفت و پیروزی آن کمک می کنید.

حتما باید دانشجو باشیم؟

خیر،از همه ی اقشار جامعه با هر تخصصی می توانند شرکت کنند.

انتهای پیام/

منبع: پایگاه خبری دانشجویان قزوین «کیوسنا»

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان