۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین چگونگی آموزش متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش
کد خبر: ۱۱۴۹۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۱۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد

چگونگی آموزش متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان چگونگی آموزش "متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش" را تشریح کرد.

چگونگی آموزش متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، نعمت الله موسی‌پور معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان درباره چگونگی و نوع آموزش متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: کسانی که از طریق آزمون استخدامی وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند؛ در ۴ رشته متفاوت آموزش می‌بییند؛ گروهی از آن‌ها در رشته «آموزش ابتدایی»، آموزش می‌بینند که در این راستا برای آموزگاری صلاحیت‌های لازم را کسب می‌کنند. گروهی در رشته «مراقب بهداشت» آموزش می‌بینند و صلاحیت‌های لازم را برای حفظ بهداشت شخصی و محیطی مدرسه و دانش آموزان کسب می‌کنند. گروه دیگر نیز برای «مربی‌گری پرورشی» و گروهی برای «آموزش متوسطه» آمادگی لازم را کسب می‌کنند.

وی افزود: به تناسب اینکه چه رشته‌ای را تحصیل کرده باشند، آموزش می‌بییند و در رشته خودشان در دوره اول یا دوم متوسطه آموزش ببینند و در ‌‌نهایت تدریس خواهند کرد. فعلا ورودی‌های ما در ۱۰ گرایش متفاوت صلاحیت‌های لازم را کسب می‌کنند، تا دبیری دوره اول و دوم متوسط را فرابگیرند.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: در مجموع برنامه تمام این ۴ رشته ۳۶ واحدی و به شیوه نیمسالی است؛ به این معنا که دروس نظری و عملی به صورت نیمسالی و کارورزی آن‌ها به صورت سالیانه خواهد بود.

موسی‌پور با بیان اینکه از ۵ هزار نفری که از طریق آزمون استخدامی انتخاب می‌شوند، حدود ۳ هزار و ۲۰۰ نفر به دانشگاه فرهنگیان و مابقی به دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی معرفی و در رشته‌های فنی و حرفه‌ای آموزش خواهند دید، گفت: از میان کسانی که به دانشگاه فرهنگیان راه می‌یابند، دو سوم مرد و یک سوم خانم هستند.

وی با اشاره به اینکه ما در برخی رشته‌ها در یک پردیس یا دو پردیس آموزش خواهیم داشت، گفت: توزیع پذیرش‌های آموزش و پرورش یک توزیع مبتنی بر جغرافیای مشخص و بومی است؛ یعنی فرد می‌داند؛ در آینده در کجا خدمت خواهد کرد، اما آموزش متقاضیان متناسب با امکانات است و ما برای برخی رشته‌ها یک مکان یا یک پردیس خواهیم داشت.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان همچنین درباره اسکان متقاضیان توضیح داد و گفت: در حال رایزنی با جاهای مختلفی که هستیم که امکان اسکان دارند، مثل خوابگاه‌های خودگردان در دانشگاه دولتی یا مثل مراکز خدماتی که آموزش و پرورش در اختیار دارد. احتمال دارد؛ خود دانشگاه فرهنگیان به تدارک خوابگاه‌های خودگردان بپردازد که به نوعی برای این جمع امکان اسکان فراهم شود، منتها دانشگاه با ظرفیت کنونی امکان پذیرش متقاضیان جدید را ندارد، چون خوابگاه‌های ما در شرایط کنونی هم محدودیت دارند.

موسی‌پور بر این موضوع تاکید کرد که اصل این دوره‌ها شبانه روزی نیست و برای کسانی که متاهل هستند؛ این موضوع حائز اهمیت است. آموزش‌ها به تناسب تعداد واحدهای عملی مقداری فرق می‌کند و بین ۳ تا ۴ روز خواهد بود. همچنین آموزش این دانشجویان در محلی غیر بوم است، اما پذیرش و کار در محل بوم است.

انتهای پیام/7008

منبع: ایلنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان