۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین خودرو پراید بیشتر از سایر خودروها مورد سرقت قرار می‌گیرد
کد خبر: ۱۱۴۹۴۰ نویسنده: سرهنگ کمال قاسمی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۱۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس پلیس پیشگیری قزوین:

خودرو پراید بیشتر از سایر خودروها مورد سرقت قرار می‌گیرد

رئیس پلیس پیشگیری قزوین ابراز کرد: خودرو پراید بیشتر از سایر خودروها مورد سرقت قرار می‌گیرد زیرا سیستم ایمنی ضعیفی در برابر سرقت دارد.

خودرو پراید بیشتر از سایر خودروها مورد سرقت قرار می‌گیرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، سرهنگ کمال قاسمی با اعلام اینکه بیشترین میزان سرقت مربوط به خودرو پراید است، ابراز کرد: تعداد بالای خوردو پراید نسبت به سایر ماشین‌ها در سطح کشور و همچنین پایین بودن سطح ایمنی این خودرو در هنگام سرقت، موجب بالارفتن آمار سرقت پراید شده است.
وی افزود: متاسفانه پس از مدتی که از این خوردو استفاده می‌شود، به دلیل فرسودگی قفل و کلید، با کلید سایر خودروهای پراید نیز می‌توان به راحتی اقدام به باز کردن خودرو نمود، زیرا این ماشین از سیستم‌های ایمنی لازم برخوردار نیست.
رئیس پلیس پیشگیری قزوین اعلام کرد: سیستم‌های امنیتی مانند دزدگیرهای قوی و وسایل بازدارنده مثل زنجیر، قفل پدال و قفل فرمان در کاهش احتمال سرقت خودرو بسیار موثر است در حالی که در برخی از خودروها، هیچ یک ازین وسایل بازدارنده استفاده نمی‌شود بنابراین به راحتی مورد سرقت قرار می‌گیرند.
وی درباره نکات پیشگیرانه از سرقت خودرو، ابراز کرد: شهروندان باید نسبت به محل پارک خودرو دقت لازم را داشته باشند و در نقاط کور، کوچه و پس‌کوچه ها به ویژه در محل‌های تاریک و کم نور خودرو خود را پارک نکنند.
سرهنگ قاسمی تاکید کرد: شهروندان حتما از پارکینگ‌های معتبر برای پارک خودرو استفاده کنند و در پارکینگ نیز برای حفاظت بیشتر، باید از دزدگیر، قفل فرمان و پدال استفاده شود زیرا سارقان به راحتی می‌توانند درب خودرو را باز کنند.
وی در ادامه گفت: مشاهده شده که برخی افراد با نیت خرید به مغازه‌ای می‌روند و با این تصور که طی زمان کوتاهی به ماشین خود بازمی‌گردند، خودرو را روشن می‌گذارند؛ این درحالی است که طبق تحقیقات طی 10 ثانیه می‌توان یک خودرو روشن را به سرقت برد.


رئیس پلیس پیشگیری قزوین خاطر نشان کرد: نباید خودرو را به افرادی که نمی‌شناسیم بدهیم؛ حتی برای تعمیر خودرو نیز باید به افراد قابل اطمینان مراجعه شود زیرا احتمال کپی برداری از سوئیچ خودرو وجود دارد.
وی با اشاره به سرقت‌های داخل خودرو، عنوان کرد: یکی از سرقت‌های خرد که در سطح شهر دیده می‌شود، سرقت داخل خودرو است که با رعایت برخی نکات ساده می‌توان آن را کاهش داد.
سرهنگ قاسمی ادامه داد: دیده شده که برخی افراد پس از مراجعه به بانک ودریافت پول نقد، آن را در کیفی گذاشته و بر روی صندلی یا صندوق عقب قرار می‌دهند که این موضوع موجب احتمال سرقت داخل خودرو را بالا می‌برد.
وی اظهارکرد: قرار دادن وسایل وسوسه انگیز، مانند کیف یا بسته‌هایی که احتمال با ارزش بودن آن وجود دارد، موجب تشویق افراد بزهکار برای سرقت می‌شود و آن‌ها با شکستن شیشه یا بازکردن درب خودرو دست به سرقت می‌زنند.
رئیس پلیس پیشگیری قزوین در ادامه با بیان مصداقی از سرقت داخل خودرو، گفت: دیده شده که فردی وسایلی را خریداری کرده و در حین جابجایی آن به صندوق عقب خودرو، درحالی که درب خودرو نیز باز بوده، بدون اینکه کسی متوجه شود، بخشی از وسایل به سرقت رفته است.
سرهنگ قاسمی در پایان تاکید کرد: رعایت برخی نکات ساده و پیشگیرانه که توسط پلیس اعلام می‌شود، می‌تواند در کاهش سرقت خودرو تاثیر به سزایی داشته باشد.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان