۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مدگرایی، چشم و هم چشمی و نیاز به توجه از سوی دیگران از مهمترین علل جراحی‌ زیبایی است
کد خبر: ۱۱۴۹۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۱۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

روان شناس بالینی:

مدگرایی، چشم و هم چشمی و نیاز به توجه از سوی دیگران از مهمترین علل جراحی‌ زیبایی است

روان شناس بالینی، مدگرایی، چشم و هم چشمی و نیاز به توجه از سوی دیگران همچنین تبلیغات و رسانه‌ها را از مهمترین علل گرایش جوانان به جراحی‌های زیبایی عنوان کرد.

مدگرایی، چشم و هم چشمی و نیاز به توجه از سوی دیگران از مهمترین علل جراحی‌ زیبایی است
سعید عالمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به علل و عوامل گرایش جوانان به جراحی‌های زیبایی اظهار کرد: امروزه بسیاری از کارها در کشور مد شده که جراحي زيبايي يکي از آن‌هاست.
وی افزود: این موضوع باعث شده تا بسياري از جوانان و حتي نوجوانان با وجود هزينه‌هاي گزاف جراحی‌های زیبایی که بر اساس تعرفه‌هاي غيرواقعي پرداخت مي‌شود، براي انجام عمل جراحي زيبايي به پزشکان مراجعه کنند.
وی افزود: گرايش به انجام عمل جراحي‌هاي زيبايي علاوه بر ريشه‌هاي اجتماعي به برخي عوامل رواني نيز مربوط می‌شود.
عالمی خاطرنشان کرد: روان شناسان مسائلي از قبيل برخی اختلالات شخصیتی نظیر اختلال شخصیت خودشیفته و نمایشی برگرفته از عقده حقارت را در انجام این کارها موثر مي‌دانند.
وی در ادامه توضیح داد: انسان خودشيفته دچار عقده حقارت و خود کم‌بينى است و به شدت نیاز به توجه و تایید شدن از جانب دیگران دارد، این افراد همواره با ذهن خود درگيرند و براي جبران حقارت‌ها سعي در تغيير ظاهر خود دارند.
روان شناس بالینی تصریح کرد: بحث عدم خودباوری یا خودپنداره در این افراد به وضوح دیده می‌شود از این رو با توجه به خودپنداره ضعیفی که از خود دارند با انجام عمل‌های زیبایی قصد جبران آن را دارند.
وی با اشاره به دیگر عوامل موثر در افزایش اینگونه جراحی‌ها گفت: مدگرایی، چشم و هم چشمی و نیاز به توجه از سوی دیگران همچنین تبلیغات رسانه‌ها و الگو برداری نسل جوان از ستاره‌های سینمایی از مواردی است که در این زمینه نقش دارند.
وی عنوان کرد: روانشناسان معتقدند، گسترش نامطلوب جراحی‌های زیبایی در یک جامعه متاثر از انگیزه‌های شناختی و عاطفی افراد آن است، به طوری که نیازهای عاطفی جوانان به ویژه نیاز به مورد توجه قرارگرفتن به وسیله جامعه از انگیزه‌های اصلی کسب زیبایی تصنعی است.
عالمی بیان کرد: خانواده مهمترین و اساسی‌ترین محیط در شکل‌گیری شخصیت فرد و مهمترین عامل در ایجاد یک خودپنداره مثبت می‌باشد.
وی تصریح کرد: عزت نفس فرد در خانواده شکل گرفته و در حقیقت انعکاسی از احساسات و نگرش‌های وی به عنوان یک عنصر خانواده می‌باشد بر این اساس دیدگاه خانواده‌ها در گرایش یا عدم گرایش افراد به سمت جراحی‌های زیبایی بسیار موثر است.
روان شناس بالینی اضافه کرد: وقتی این دیدگاه پررنگ‌تر شود، ناخواسته میل به انجام انواع جراحی‌های زیبایی نیز افزایش می‌یابد بنابراین نقش خانواده‌ها در راهنمایی نوجوانانی که بدون علت به دنبال عمل زیبایی‌اند بسیار مهم است، تا آنها با کمک والدین در این زمینه کنترل شوند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان