۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین شعار مرگ بر آمریکا، شعار ذکر و دعای نفرین علیه ظلم است
کد خبر: ۱۱۴۹۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۱۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در قزوین:

شعار مرگ بر آمریکا، شعار ذکر و دعای نفرین علیه ظلم است

نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: شعار مرگ بر آمریکا، شعار ذکر و دعای نفرین علیه ظلم بوده و سر دادان این شعار تأثیرگذار بر سران آمریکا است.

شعار مرگ بر آمریکا، شعار ذکر و دعای نفرین علیه ظلم است
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد با اشاره به دسته‌بندی انسان‌ها در مقابل ظلم و ستم اظهار کرد: انسان‌ها به چهار دسته ظالم و فتنه‌گر،بی‌تفاوت و نداشتن عکس‌العمل، نادم و پشیمان و افراد دارای بینش و بصیرت تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی افزود: فردی که بصیرت و بینش جزو ویژگی‌های شاخص وی است، می‌تواند از این ظرفیت وجودی خویش در راستای آگاه‌سازی دیگران نیز استفاده کند.

امام جمعه قزوین در بخش دیگری به مناسبت‌های هفته گذشته اشاره و عنوان کرد: در روز 13 آبان ماه جاری مردم و هم‌استانی‌ها همچون سال 57 با جدیت بیشتری تنفر خویش را نسبت به استکبار جهانی به نمایش گذاشتند که قابل تقدیر است.

عابدینی با بیان اینکه شاید ذهن برخی نسبت به شعار مرگ بر آمریکا با شبهه و ابهام همراه باشد، ادامه داد: شعاری که علیه آمریکا بیان می‌شود، مخاطب آن سران ظالم این کشور و ابراز تنفر از آنان است نه مردم.

وی اضافه کرد: شعار مرگ بر آمریکا در راستای حمایت و تحقق حقوق مردم مظلوم جهان بیان می‌شود چراکه این کشور نسبت به حقوق مردم کشور خویش و مردم سایر کشورها ظلم بزرگی را انجام می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه شعار مرگ بر آمریکا مورد توافق مردم است، عنوان کرد: غافل نشدن از دشمن از مهمترین دلایل سر دادن این شعار بوده چراکه باید نسبت به امری که مورد توافق عمومی مردم است، همواره به آن تأکید و یادآوری کرد.

عابدینی اضافه کرد: سر دادن شعار و ابراز تنفر نسبت به ظالم به زمان نیاز دارد و شعار مرگ بر آمریکا تا زمانی که پایه ظلم و ستم برچیده نشود استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: در زمان‌های گذشته نیز شعارهای متفاوتی علیه سران کشورهای مختلف ستمکار بیان می‌شد که نتیجه آن از بین رفتن پایه و اساس ظلم و ستم بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: شعار مرگ بر آمریکا، شعار ذکر و دعای نفرین علیه ظلم بوده و سر دادن این شعار تأثیرگذار بر سران آمریکا است.

عابدینی با اشاره به اینکه آمریکا نسبت به حقوق بشر حساسیت نشان می‌دهد اما از آن غافل است، یادآور شد: چنین کشوری عملیات و حمله موشکی مظلومان عراق به پایگاهی در نزدیکی فرودگاه بغداد که به طور تقریبی 200 نفر در آن کشته و سران منافقین در آن حضور داشتند را محکوم می‌کند.

وی اذعان کرد: در حالی که مردم عراق در این عملیات از حقوق خویش دفاع کرده‌اند، آمریکا به علت کشته شدن سران منافقان کشور عراق را تحت فشارهای جنگی قرار می‌دهد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: باید نسبت به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص دشمن هوشیار و آگاه باشیم تا مورد تمسخر آن قرار نگیریم.

عابدینی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت امام سجاد (ع) اظهار کرد: این امام نقش مهم و مؤثری را در تبیین حقایق واقعه عاشورا نسبت به مردم آن زمان برعهده داشته است.

این مسئول اضافه کرد: برخلاف برخی نظریات در خصوص عدم حضور امام سجاد (ع) در بازتاب واقعه عاشورا، این امام به عنوان رهبر و راهنمای حضرت زینب (ع) بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: صحبت‌های امام زین‌العابدین (ع) در مجلس و منبر یزید در خصوص معرفی خاندان اهل بیت و بیان واقعیت عاشورا نمونه حضور این امام است.

انتهای پیام/7008

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان