۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین نمی توانیم قسم بخوریم سینمای ایران پاک است
کد خبر: ۱۱۴۹۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۱۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

بازیگر زن معروف:

نمی توانیم قسم بخوریم سینمای ایران پاک است

در پی کشف حجاب دوزن بازیگر؛ مریلا زارعی: گفت: نمی توانیم قسم بخوریم سینمای ایران پاک است اما هر انسانی می تواند سالم یا ناسالم در هر محیطی زندگی کند...

نمی توانیم قسم بخوریم سینمای ایران پاک است
به گزارش سرویس فرهنگی  صبح قزوین ، مریلا زارعی بازیگری سینما که با نقش آفرینی در فیلم شیار 143 ماندگار شد بعد از یک وقفه نسبت کوتاه با فیلم ماهی سیاه کوچول و دوباره بر وری پرده سینما نقش آفرینی می کند.

حالا بیش از بیست سال است که در سینمای ایران در نقش های متفاوت کار می کند، اولین فیلم مریلا زارعی سلام سینما بود از نقش های درخشان وی می توان به فیلم واکنش پنجم و الفت شیار 143 اشاره کرد، در مورد کار جدیدش و اتفاقات سینما گفت و گویی با وی انجام دادیم که شرح گفت و گو را در زیر می خوانیم:

خانم زارعی، آیا شما یکسال کار نکردید تا مردم نقش الفت در فیلم شیار 143 خانم آبیار را فراموش کنند؟

نه واقعا این گونه نیست من خودم دوست دارم آن نقش ماندگار شود و در ذهن مردم بماند، دلیل این کم کار این بود که علاقه مند بودم مخاطب یک تنفسی به لحاظ نوع ارتباطی که قرار است با من بگیرد داشته باشد ، من خیلی به الفت شیار 143 تعلق دارم و دوست دارم ان نقش را تکرار کنم ولی گاهی وسوسه بازیگری است و دوست دارد در لباس های مختلف نقش آفرینی و بازی کند.

فیلم ماهی سیاه کوچو با این تلاش و سختی می ارزید؟

شاید یک سری فیلم ها را مخاطب نگاه می کند و می بیند چه قدر ساده است ولی هر فیلمی که یک بازیگر بازی می کند خود را به مخاطره می اندازد به یک بخشی از روحش اسیب می زند که گاهی مثبت و در جهت تعالی و گاهی منفی است و چون این فیلم در شرایط جوی و محیطی خاصی ساخته می شد و یک مقدار فیزیکی بود، در این فیلم سکانسی است که باید در جنگل می دویدم وقتی میخواستم بدوم دو سه کیلو گل و لای با چسبندگی خاص به چکمه هایم میچسبید که کار را سخت می کرد ولی باوجود زحمات زیادی که برای این کار کشیده شد باید دید نظر مردم در این مورد چیست.

حال خود شما با این فیلم خوب است؟

به هر حال این فیلم انتخاب خود من بوده و اگر بتواند با مخاطب ارتباط بگیرد حال من بهتر می شود به هر حال من با یک کارگردان کار اول کار کردم و به چشم تجربه به آن نگاه می کنم و باتوجه به اینکه درفضای سینما ایران که موضوعات یکنواخت است شرایط مفیدی را در یک لباس جدید تجربه کردم و در کل راضی هستیم .

شما غالب خودتان را شکستید ودر پرده سینما مخاطب مریلا زارعی را یک مرد جسور توانمند دید، از این امر رضایت دارید؟

سعی می کنم نقش ها احساسی با خصوصیات زنانه بازی کنیم، اما گاهی حس بازیگری درون بازیگر از او میخواهد که نقش های مختلف بازی کند و خود را وارد چالش های مختلف کند.

با توجه به کشف حجاب دو تن از بازیگران ایران در خارج از کشور و بیان اینکه سینمای ایران کثیف است از جانب آنها،شما که سالیان متمادی در سینما فعالیت می کنید آیا این حرف را تایید می کنید؟

واقعا من در جریان این اتفاقات و دلایل آن نیستم، ما نمی توانیم راه برویم و قسم بخوریم که سینما تمیز و پاک است من قضاوت نمی کنم ممکن است از دید آدم های مختلف و تجربیات انها کثیف باشد اما هر محیطی می تواند تمیز یا کثیف باشد و هر انسانی می تواند سالم یا ناسالم در هر محیطی زندگی کند که به خود شخص ارتباط دارد، من و همکاران دیگرم بیست سال است که با شرف در سینما کار می کنیم و امیدوارم حرف این دوستان درست نباشد.

با توجه به اینکه فیلم ماهی سیاه کوچولو تم سیاسی دارد، شما دوست دارید نقش یک خانم سیاست مدار را بازی کنید؟

خیلی دوست دارم نقش یک زن سیاسی را ایفا کنیم اما چون حضورزنان سیاسی ما در جامعه نمود بیرونی ندارد کمتر دیده می شوند، مثلا کم پیش می آید در مجلس یک نماینده زن نقش موثر و مستقیم داشته باشد ، البته اولین سفیر زن هم به تازگی انتخاب شد که خود نکته مثبتی است من دوست دارم از اندازه ظرفیت زنان جامعه بهترین شکل استفاده شود، ولی شخص من در فضاهایی که مجبور شدم موضع گیری سیاسی کنم ترجیح دادم سکوت کنم و به طور کلی به سیاست علاقه ندارم.

آیا برای بازی در بادیگارد سیمرغ می گیرید؟

چقدر دیگر سیمرغ بگیرم بس است دیگر! من یک سیمرغ با یک نقش متفاوت دریافت کردم و خیلی آن را دوست دارم و مردم هم آن را دوست دارند و آنقدر مهر و محبت و انرژی از مردم می گیرم که خود بهترین سیمرغ است.

انتهای پیام/7008

منبع: شفاف

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان