۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین ۱۳ آبان عامل هوشیاری مردم در برابر توطئه‌های دشمن است
کد خبر: ۱۱۴۸۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۱۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین:

۱۳ آبان عامل هوشیاری مردم در برابر توطئه‌های دشمن است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین گفت: واقعه ۱۳ آبان موجب هوشیاری مردم و شناخت بیشتر آنها از توطئه‌های دشمن است.

۱۳ آبان عامل هوشیاری مردم در برابر توطئه‌های دشمن است
حجت الاسلام علی قابل، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به مناسبت 13 آبان اظهار کرد: این مناسبت‌ها از آن جهت مهم است که نمایان‌گر یک حقیقت است.
وی افزود: در گذشته روحیه استکباری در این کشور به گونه‌ای بود که با فرمان و اشاره شاه، رهبر دینی ایران را به مدت 15 سال به تبعید فرستادند و مردم از نعمت وجود امام محروم بودند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: پس از اینکه این جریان به اعتراض عمومی کشیده شد مردم را در خیابان به گلوله بستند از جمله دانش‌آموزانی که در آن روز در راهپیمایی حضور داشتند.
وی ادامه داد: زمانی که ماموران شاه به سوی مردم حمله کردند، جوانان به تصور اینکه ماموران شاهنشاهی به احترام محیط علمی، وارد دانشگاه نمی‌شوند به آنجا پناه بردند اما آن‌ها وارد دانشگاه شدند و در درون دانشگاه دانش‌آموزان را به شهادت رساندند.
قابل تصریح کرد: در نتیجه پژواک این جریان، مردم ایران، جوانان متدین و کسانی که گوش به فرمان حضرت امام(ره) بودند، در سال 58 مقارن با سالگرد این واقعه، سفارت آمریکا را نیز تسخیر کردند.
وی عنوان کرد: طی تسخیر سفارت آمریکا اسناد به جا مانده نشان داد که این محل، مرکز توطئه و لانه جاسوسی بود که در پوشش سفارت فعالیت داشت.
رئیس دفتر رسیدگی و نظارت بر شورای نگهبان قزوین گفت: انقلاب اسلامی ما الهام گرفته از نهضت حسینی است و مردم ما برای رسیدن به معیارهایی انقلاب کردند؛ همچنانکه امام حسین(ع) در وصیتنامه خود فرمود که من از روی هوس قیام نکردم، بلکه برای باز گرداندن مردم به مسیر جدم پیامبر اکرم(ص) قیام کردم.
وی اضافه کرد: انقلاب ما دارای پیام‌ها و اصولی بود که آن اصول امروز مورد تعرض دشمن قرار گرفته و دشمن نشان داده که هیچ تغییری در چهره خبیثش روی نداده است و ما هرسال مشاهده می‌کنیم کنگره امریکا بودجه‌ای را برای مقابله با ایران اسلامی تعیین می‌کند.
قابل عنوان کرد: هفته گذشته وزیر امور خارجه امریکا اعلام کرد که ما با داشتن این ماهواره‌ها که اشراف کامل بر کل جهان از جمله بر منطقه آسیا و خاورمیانه دارد، به راحتی می‌توانیم فرهنگ خود را منتقل کنیم، جوانان این مناطق نیز خواهان این هستند که داشته‌های غرب را بیاموزند.
وی تاکید کرد: همه این موارد نشان دهنده تداوم نفوذ و توطئه امریکا بر منطقه است و آن‌ها دست از تهاجم فرهنگی و دشمنی‌ها بر نداشته‌اند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین تصریح کرد: در قرآن خدا به شیطان و فرعون لقب استکبار داده زیرا مردم را در جهت انحراف نسل جوان به فرقه و گروه‌های مختلف تقسیم می‌کردند و امروز ما شاهد همین توطئه‌ها برای مردم منطقه و مسلمانان هستیم.
وی با اشاره به حوادث منطقه از جمله سوریه، یمن و عراق گفت: جوانان ما باید بدانند که دشمن با تغییر چهره همچنان به دنبال رسیدن به مواضع خود است.
قابل در ادامه عنوان کرد: واقعه 13 آبان موجب هوشیاری مردم و شناخت بیشتر آنها از نیت‌های دشمن شد و دشمن نیز متوجه بیداری و آگاهی مردم ایران شد که همیشه در صحنه حضور دارند و هرگز از اهداف و آرمان‌های خود دست نمی‌کشند.
وی در پایان گفت: ما ثابت کردیم که پیرو امام حسین(ع) هستیم و شعار "هیهات من الذله" را همچنان زنده نگه داشته‌ایم به طوری‌که این شعار در قانون اساسی، تصمیم گیری دیپلمات‌های کشور و وضع قوانین در مجلس تبلور پیدا کرده است.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان