۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین واردات برنج آزاد شد
کد خبر: ۱۱۴۸۸۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۱۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر جهادکشاورزی خبر داد

واردات برنج آزاد شد

معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه با برداشته شدن تحریم‌ها هزینه واردات گندم ایران تا ۳۰درصد کاهش پیدا می‌کند، گفت: ممنوعیت واردات برنج از یک هفته قبل برداشته شده است.

واردات برنج آزاد شد
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با برداشته شدن تحریم‌ها هزینه واردات گندم تا 30 درصد کاهش پیدا می‌کند.

علی قنبری که در حاشیه یک کنفرانس تخصصی در دوبی با رویترز سخن می‌گفت، افزود: کاهش هزینه واردات گندم عمدتاً مربوط به رفع تحریم‌های شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در ادامه گفت: ما امیدواریم با برداشته شدن تحریم‌ها به‌ویژه تحریم‌ها علیه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هزینه واردات گندم 20 تا 30 درصد کاهش یابد.

قنبری همچنین تأیید کرد کشورش در پی تهاتر گندم دروم خود با گندم آسیابی به‌دلیل تولید مازاد است.

وی در این باره گفت: ما سالانه 600هزار تن گندم دروم تولید می‌کنیم و فقط نصف آن را مصرف می‌کنیم و لذا خوشحال می‌شویم این نصفه مازاد را تهاتر کنیم یا بفروشیم. این گندم دروم تولیدی ایران است.

پیشتر فعالان بازار از تصمیم ایران برای تهاتر 200هزار تن گندم دروم تولیدی خود با حداقل 250هزار تن گندم آسیابی خبر داده بودند.

علاوه بر تصمیم تهاتر گندم دروم، ایران همچنین ممنوعیت واردات برنج را از 23 اکتبر برداشته و مناقصه‌ای را برای خرید برنج از بازار بین المللی اعلام کرده است.

قنبری گفت: ما در فصل تولید واردات برنج را متوقف کردیم و اکنون برداشت تمام شده است و ممنوعیت واردات به‌طور خودکار برداشته شده است.

وی افزود: ما امیدواریم در ماه آینده مناقصه دیگری را برگزار کنیم.

معاون وزیر جهادکشاورزی ایران در یک کارگروه تخصصی کنفرانس دوبی گفت کشورش در سال زراعی گذشته 8میلیون تن گندم از کشاورزان داخلی خریده است که نسبت به سال قبل از آن 1.3 میلیون تن افزایش داشته است.

وی گفت با وجود افزایش تولید داخلی، سازمان تحت امر وی هر اقدام لازمی را برای حفظ ذخایر استراتژیک از جمله با واردات انجام می‌دهد.

ایران در ماه مرداد اعلام کرده بود به‌دلیل افزایش تولید داخلی امسال گندمی وارد نخواهد کرد.

انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان