۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین مسئولین قزوین از پیام‌های امسال روز استکبارستیزی می‌گویند
کد خبر: ۱۱۴۸۷۵ نویسنده: امیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۱۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

۱۳ آبان نمادی از دیوار بلند بی‌اعتمادی بین ایران و آمریکا؛

مسئولین قزوین از پیام‌های امسال روز استکبارستیزی می‌گویند

مسئولین استان در مصاحبه با صبح قزوین از پیام‌های امسال روز استکبارستیزی می‌گویند و دیدگاه آنها تاکیدی بر وجود دیوار بلند بی‌اعتمادی بین ایران و آمریکاست.

مسئولین قزوین از پیام‌های امسال روز استکبارستیزی می‌گویند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، سیزدهم آبان ماه در تقویم ملی مردم ما یادآور سه واقعه مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است، شهادت دانش آموزان مسلمان به دست رژیم پهلوی، تبعید امام خمینی و تسخیر لانه جاسوسی.
امام راحل تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم ملت ایران دانست و با تدبیر ایشان این تاریخ به نام روز مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شد.
امروز آنچه پس از گذشت 37 سال انقلاب اسلامی ما را در برابر هجمه انواع توطئه‌های دنیای غرب سرپا نگه داشته روحیه استکبارستیزی ملت ایران است.
هرساله این روز در استان قزوین با حضور خیل کثیری از مردم، دانش آموزان و دانشجویان گرامی داشته می‌شود و مسئولین استانی با حضور در این مراسم همراه مردم فریاد استکبارستیزی سر می‌دهند.
در این گزارش تعدادی از مسئولین استان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین از پیام‌های استکبارستیزی 13 آبان می‌گویند.

حجت الاسلام علی قابل، رئیس شورای نگهبان قزوین:


هدف استکبار جهانی نفوذ فرهنگی و سیاسی در کشور است و ما با درس گرفتن از فرهنگ عاشورا زیر بار این توطئه‌ها نمی‌رویم، زیرا اصل انقلاب ما از نهضت عاشورا سرچشمه گرفته است.
پس شعار ما همان شعار هیئات من الذله است و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار و مرگ بر استکبار وجوه مختلف آن را در برمی‌گیرد که هیچ زمانی ملت ایران آن را ترک نمی‌کند.

حجت الاسلام سید مرتضی حسینی، نماینده مردم قزوین در مجلس:


در سال جاری ملت ایران به میزان بیشتری دریافت که باید در میدان مبارزه با استکبار حضور چشمگیرتری داشته باشد؛ زیرا عده‌ای افراد منفعل سیاسی قصد کنار گذاشتن شعار مرگ بر آمریکا را دارند.
امسال هر مسئولی که در بین تجمع کنندگان 13 آبان قرار می‌گیرد باید شعار مرگ بر آمریکا را با اعتقاد بیشتری بیان کند.
ملت ایران سال‌هاست که صحبت امام در خصوص شیطان بزرگ بودن آمریکا را به خوبی درک کرده است و این موضوع را سرلوحه نگاه خود به عملکرد امروز آمریکا قرار می‌دهد.

روح الله عباسپور، نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس:


آمریکا کشوری ظالم و سلطه جو است و دلیل اقتصاد برتر بودن آن نیز در گذشته به یغما بردن ثروت‌های ملت‌های دیگر بوده و در حال حاضر وجود این همه آشوب در منطقه و پرورش تروریست ریشه در استکبار جهانی دارد.
آمریکا اگر ثروتی دارد پایه آن دزدی و غارت ملت‌های دیگر است.
این کشور به واسطه خوی استکباری که دارد هیچ وقت نمی‌تواند با ایران همسو و هم جهت باشد. زیرا اساس شکل‌گیری انقلاب ایران عدالت اجتماعی و نظامی توحیدی بود که آمریکا هیچ اعتقادی به آن ندارد.
رویکردهای ما با آمریکا کاملا متفاوت است و ما نمی‌توانیم شعار مرگ بر آمریکا را ترک کنیم، کشوری که حوادثی چون 28 مرداد سال 32، 13 آبان سال 56، 16 آذر و برپایی لانه جاسوسی، سرنگونی هواپیمای ایران در سال 66، عامل جنگ 8 ساله دفاع مقدس و فتنه 88 را در ایران ایجاد کرده، هرگز مورد اعتماد ایران قرار نمی‌گیرد.
دیواری بی اعتمادی بین ملت ایران با آمریکا بسیار بلند است و امروز هم این کشور به واسطه به نتیجه نرسیدن اهدافش به دنبال نفوذ در پسابرجام است تا به استحاله ملت ایران بپردازد و ما شعار مرگ بر آمریکا را هیچ زمانی ترک نمی‌کنیم زیرا آمریکا سمبل شیطان بزرگ است.

حجت الاسلام علی معبودی، نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج):


پیام امروز ملت ایران همانند ابتدای انقلاب مبارزه با استکبار جهانی است و اگر آمریکا گمانش این است که بتواند از طریق عوامل خود در داخل به این روحیه ضد استکباری ما رخنه کند و به تضعیف این روحیه بپردازد اشتباه بزرگی می‌کند.
ملت ایران مثل همیشه برای مقابله با دشمنان این مرزو بوم آماده است و با پشتیبانی از ولایت فقیه مشت محکمی بر دهان استکبار وارد می‌سازد.

حجت الاسلام علی نعمت اللهی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین:

با توجه به شرایط ایران در منطقه و مسائل بین الملل باید پیام‌های استکبارستیزی درسال جاری با قوت بیشتری در داخل مطرح شود.
پیام 13 آبان امسال به استکبار جهانی این است که ملت ایران را آنگونه که هست بشناسید زیرا این ملت زیر بار ظلم نمی‌رود.

سردار مهدی محمودی، فرمانده نیروی انتظامی استان:


این روز بیانگر چند هدف بزرگ است، نماد روحیه استکباری آمریکا و نماد یک حقیقت تلخ و بزرگ به نام کاپیتولاسیون.
در 13 آبان سال 1343 فریاد آزادیخواهی امام که از عِرق مسلمانی برمی‌خواست چهره متجاوز استکبار و پنچه چدنی آمریکا را به نمایش گذاشت و با حمایت مردم 14 سال بعد به پیروزی انقلاب اسلامی انجامید.
حقیقت بزرگ دیگر حادثه 13 آبان سال 57 بود که جوانان و نوجوانان ما با احساس مسئولیت و حرکت در راه امام و آرمان‌های اسلامی سینه خود را برای مقابله با دستگاه طاغوت سپر کردند و جلادان مزدور آمریکا با گشودن آتش به روی دانش آموزان مظلوم آن قشر پاک را به خاکم و خون کشیدند.
تبعید رهبر بزرگ ایران پیش از انقلاب از زادگاهش به گوشه ای از دنیا یکی از حوادث مهم در مسیر پیروزی انقلاب و نماد آزادیخواهی ملت بزرگ ایران بود.
در 13 آبان سال 58 تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام صورت گرفت که چشم دنیا را خیره کرد.
تسخیر لانه جاسوسی زمانی به وقوع پیوست که آمریکا مثل امروز در چشم ملت‌های جهان بی آبرو نشده و همینه وی چندین برابر امروز بود.
حرکت عظیم 13 آبان سال 58 اساس تزلزل دولت آمریکا و زمینه از بین رفتن قدرت پوشالی آنها شد.
13 آبان نمادی است که در دل خود پیام‌هایی چون شکست پذیر بودن قدرت‌های غیرالهی را دارد.
در روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران آزادگی و غیرت انقلابی در ملت مسلمان ایران تجلی یافت و مقابله با استکبار جهانی روز اعلام پایداری ملت ایران در برابر آمریکا شکل گرفت.
وظیفه ما در عصر حاضر حرکت در مسیر رهنمودهای امام و رهبری و پاسداری از خون شهیدان و حفظ عزت و پایمردی ملت ایران است.

مهدی احمدی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد قزوین:


نباید در تقویم تاریخ ملی ایران فراموش شود که 13 آبان که با تاکید مبارزه با استکبار جهانی شکل گرفته به اسطه چه پیام‌هایی نامگذاری شده است.
این روز بیانگر واقعیت‌های مهم تاریخی مثل تبعید امام، به شهادت رساندن جمعی از دانش آموزان مبارز ما به دست رژیم ستم شاهی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان عدالت مدار کشورمان بود و قطعا باید این روز هرساله با بزرگداشتی برای جوانان تبیین شود.
امروز سمبل استکبار در جهان آمریکاست و راه‌های نفوذ وی برای بردگی و به تسلط کشاندن ملت‌های جهان همیشه ادامه داشته است.
ما باید در سال جاری همانند گذشته از خط امام و رهبری عدول نکنیم زیرا منحرف شدن از این مسیر راه نفوذ استکبارجهانی را در عملکرد و فکر ما فراهم می‌کند و باید با شعار مرگ بر آمریکا به تثبیت اهداف استکبار ستیزی خودمان می‌پردازیم.
به هیچ وجه نباید شعار مرگ بر آمریکا ترک شود و همه باید با پایبندی به این شعار در برابر ظلم بایستیم.

علیرضا کلانتری، مدیرکل اداره حج و زیارت استان:


این روز را امام راحل انقلاب دوم نامیدند و این نامگذاری نشان از این دارد که ملت ایران باید همیشه راه مبارزه با استکبار را ادامه دهد. 
این روز نمادی از ایستادگی ملت ایران در برابر دسیسه‌های همیشگی آمریکاست، سیاست خارجی ما از ابتدای انقلاب تا به امروز در مسیر استکبار ستیزی قدم برداشته است و نباید از این مشی انحراف داشته باشد. 
باید بدانیم که آمریکا به هیچ وجه برای ما راهکار نیست و به طور قطع مشکلاتی در مسیر استقلال ایران به وجود می‌آورد و تا زمانی که روحیه استکباری در این کشور وجود دارد دست دوستی دراز کردن آنها برای ملت ایران معنا ندارد.

محمدحسین فائزی، رئیس جهاد دانشگاهی:



امروز راه و هدف ملت ایران پس از 37 سال هیچ تغییری نکرده و همان کلام امام است که هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید، روز 13 آبان نیز که با شعار مبارزه با استکبار جهانی برای ما مصداق پیدا کرده به نوعی تجدید پیمان ملت ایران با آرمان‌های انقلاب برای ادامه مسیر است.

ایوب رحیمی، معاون سیاسی- امنیتی استانداری:


13 آبان در تاریخ ملت ایران ماندگار خواهد بود زیرا عملکرد و دشمنی‌های استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی در این سال‌ها استمرار داشته است.
علی رغم برپایی مذاکرات با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری استکبار و ایادی آن از دشمنی با آرمان‌های اسلامی دست بردار نیستند زیرا ستیز آنها با انقلاب و قرآن است و مدام درصدد ضربه زدن هستند و اگر پای میز مذاکره نشستند چاره ای جز این نداشتند و کار دیگری از آنها بر نمی‌آمد.

سید علی موینی، فرماندار قزوین:


امروز استکبار جهانی با راه اندازی گروه‌های تروریستی و تبلیغات رسانه ای سعی دارد با شبهه افکنی در بین مسلمین تفرقه ایجاد کند.
ریشه‌های انقلاب ملت ایران را باید در آموزه‌های دین مبین اسلام و نهضت کربلا جستجو کرد، جوانان انقلابی ایران اسلامی در روز سیزدهم آبان ماه با تاسی از اهداف ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار که در نهضت عاشورا نهفته است با تسخیر لانه جاسوسی علیه استکبار جهانی و یزیدیان زمان قیام کردند.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سردمداران امریکا که منافع خود را در کشورمان در خطر می‌دیدند در لانه جاسوسی علیه انقلاب اسلامی توطئه می‌کردند که با هوشیاری جوانان این سرزمین لانه جاسوسی تسخیر و نقشه آنان برملا شد که امام خمینی(ره) به درستی از این واقعه با عنوان انقلاب دوم ملت ایران یاد کردند.

محمدرضا فلاح، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان قزوین:


13 آبان محفوف به مناسبت‌های مهم سرنوشت‌ساز در تاریخ انقلاب اسلامی است.
این روز باید همانند سایر مناسبت‌های مهم از ناحیه تمام مردم انقلابی گرامی داشته شود و امسال نیز به دلیل وقوع حوادث خطیر در سطح جهان، از جمله کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم یمن از طرف آل سعود ملعون و قتل‌عام مردم بی‌دفاع عراق و سوریه از ناحیه فرزند ناخلف وهابیت یعنی داعش و به خاک و خون کشیدن مردم ستمدیده لبنان و فلسطین از جانب رژیم پلید صهیونیستی و فاجعه خون‌بار منا و صدها جنایات دیگر در گوشه و کنار جهان که منشأ آن استکبار جهانی و عمّال وی هستند ضرورت حضور مردم درصحنه بیش‌ازپیش احساس می‌شود.
لذا اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان پرشورتر از گذشته به همراه مردم مؤمن و انقلابی در راهپیمایی سیزدهم آبان ماه شرکت خواهند کرد و بار دیگر با آرمان‌های مقدس انقلاب و امام امت (ره) و منویات مقام معظم رهبری (مدظله) به‌ویژه در مسأله برجام و مقاومت در برابر ظلم و استکبار پیمان خواهند بست که در برابر ظلم و ستم و به تأسی از سرور و سالار شهیدان که جان خود و یاران خود را در مبارزه با آن فدا کردند سر تعظیم فرود نخواهند آورد.

عباس ظاهری، عضو شورای شهر قزوین:


روز ملی مبارزه با استکبار جهانی یعنی پیام‌های این روز بوی مبارزه می‌دهد و 37 سال است که آمریکا دشمنی خود را به ایران اثبات کرده و رهبر معظم انقلاب فرمودند که این کشور مصداق کامل استکبار است.
در سال جاری شعار مرگ بر آمریکا باید محکم تر بیان شود، کسانی که معتقدند رفتار آمریکا تغییر کرده کدام عملکرد و صحبت وی را مورد نظر قرار می‌دهند؟

حامد کبودوند، فعال سیاسی:


ایستادگی بر سر آرمان‌های امام و پشتیبانی از تفکر رهبر معظم انقلاب پیام امروز 13 آبان است و ملت ایران تا به امروز ثابت کرده تحت انواع فشارها از مسیر اصلی انقلاب دست برنمی‌دارد حتی اگر عده‌ای در داخل به دنبال کمرنگ کردن شعار استکبارستیزی باشند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان