۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین ۵۰۰ مورد ساخت وساز غیرقانونی در اراضی کشاورزی استان شناسایی شد
کد خبر: ۱۱۴۸۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۱۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رییس سازمان جهادکشاورزی استان:

۵۰۰ مورد ساخت وساز غیرقانونی در اراضی کشاورزی استان شناسایی شد

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت : در سال جاری ۵۰۰ مورد ساخت وساز غیرقانونی در اراضی کشاورزی استان شناسایی شده که اقدامات لازم برای تشکیل پرونده و برخورد قضایی در دست اجراست.

۵۰۰ مورد ساخت وساز غیرقانونی در اراضی کشاورزی استان شناسایی شد
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، ابراهیمی پاک در جلسه پیشگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و اجرای احکام قضایی که در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد با اشاره به ضرورت همکاری دستگاه های اجرایی برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی اظهارداشت: بسیاری از احکام اجرا نشده مربوط به ۳۰ سال قبل است و عزم جدی داریم با کارهای غیرقانونی مقابله کنیم.
وی اضافه کرد: با برنامه ریزی مناسب و در صورت تامین ماشین آلات مورد نیاز می توانیم روزانه پنج حکم قلع و قمع و نخریب ساخت و سازهای غیرقانونی را اجرا کنیم.
مدیرامور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز گفت: با صدور رای برای سه هزار و ۱۴۶ پرونده تغییر کاربری اراضی کشاورزی در قزوین، تعداد ۸۸۵ رای تخریب بناهای غیرمجاز صادر و ۲۰۶ مورد اجرا شده است.
رضا افلاطونی اظهارداشت: تعدادکل آرایی که از سال ۷۴ تاکنون در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی صادر شده سه هزار و ۱۴۶ فقره بوده است.
افلاطونی بیان کرد: تعداد پرونده های جاری در دادگاه ۷۴۷ فقره بوده که آرای محکوم به جزای نقدی بدون قلع و قمع یک هزار و ۲۹۵ فقره، آرای تبرئه شده ۹۶۶ مورد، تعداد آرایی که به قلع و قمع منجر شده ۸۸۵ مورد، آرای اجرا شده ۲۰۶ مورد و اجرا نشده نیز ۶۷۹ مورد بوده است.
وی بیان کرد: مهمترین دلیل اجرا نشدن احکام قضایی در خصوص پرونده های ساخت وساز غیرمجاز مربوط به گذشته است اما نداشتن تجهیزات و ماشین الات سنگین مانند لودر، بیل مکانیکی و سایر امکانات و نبود هماهنگی و تعامل مناسب بین دستگاه های اجرایی نیز کار اجرای احکام را با مشکل جدی روبرو کرده است.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهارداشت: در حوزه پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز تنها جهاد کشاورزی متولی کار نیست بلکه شهرداری ها براساس ماده ۱۰۰ در خارج از محدوده، بخشداری ها در داخل محدوده بر اساس ماده ۹۹، و سایر دستگاه ها تکلیف قانونی دارند تا با همکاری در این زمینه اقدام کنند اما در این زمینه شکایت قانونی از سوی دستگاه های مرتبط ارائه نشده است.
افلاطونی تصریح کرد: سامانه ۱۳۱ برای دریافت گزارش های مردمی درخصوص تجاوز به اراضی کشاورزی و ساخت و سازهای غیرمجاز در این محدوده ها تعیین شده که از مردم انتظار داریم در صیانت از اراضی ملی و بیت المال با مسئولان همکاری کنند.

انتهای پیام/7008

منبع: جهاد کشاورزی قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان