۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین کنترل قیمت کاغذ باعث کاهش بهای کتاب می شود
کد خبر: ۱۱۴۷۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۱۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی وزارت ارشاد:

کنترل قیمت کاغذ باعث کاهش بهای کتاب می شود

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کنترل قیمت کاغذ بر روی کاهش بهای کتاب تاثیر دارد از این رو باید به این موضوع توجه کرد.

کنترل قیمت کاغذ باعث کاهش بهای کتاب می شود
به گزارش سرویس فرهنگی  صبح قزوین ، حسین نوش آبادی با بیان اینکه کاهش قیمت کتاب می تواند این محصول فرهنگی را در سبد خانوار قرار دهد، افزود: افزایش تعرفه واردات کاغذ روی قیمت تمام شده کتاب و نشریات تاثیر می گذارد و باعث گران شدن این محصولات فرهنگی می شود.
وی با بیان اینکه تعرفه واردات کاغذ قابل کنترل است، از دست اندرکاران حوزه فرهنگ خواست نسبت به این موضوع حساس شده و از افزایش تعرفه کاغذ جلوگیری کنند.
نوش آبادی با بیان اینکه ثابت نگه داشتن و یا کاهش تعرفه واردات کاغذ، به توسعه نشر کمک فراوانی می کند، ادامه داد: وابستگی اصلی کتاب و نشریات ،کاغذ است و به جای افزایش تعرفه واردات کاغذ باید صنایع مربوط به صنعت چوب و کاغذ نوسازی شوند.
معاون حقوقی، پارلمانی و استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از تجهیزات صنایع چوب و کاغذ فرسوده است و ضروریست با ایجاد تسهیلات بلندمدت این صنعت را تقویت کرده و کیفیت کاغذ را افزایش داد.
نوش آبادی این اقدام را باعث کاهش وابستگی کشور به واردات کاغذ دانست و گفت : اگر به حمایت از صنعت کاغذ و توسعه کمی و کیفی آن توجه شود، از تولید داخل بی نیاز شده و ناشران نیز دغدغه و بحران کاغذ را برای افزایش شمارگان کتاب نخواهند داشت.
وی افزود: در حال حاضر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، توجه به مسایل یاد شده را جزو سیاست های مهم قرار داده و آنها را پی گیری می کند.

انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان