۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تداوم بارش ها در کشور/کاهش محسوس دما
کد خبر: ۱۱۴۷۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۱۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

گزارش هواشناسی

تداوم بارش ها در کشور/کاهش محسوس دما

سازمان هواشناسی درباره ادامه بارش‌ها در کشور و تشدید بارش در استان‌ گیلان و غرب مازندران هشدار داد.

تداوم بارش ها در کشور/کاهش محسوس دما
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی همچنین مرکز و شمال شرق کشور از اواخر وقت یکشنبه با افت قابل توجه دما بین ۵ تا ۱۰ درجه روبرو خواهد شد.

بر اساس همین گزارش، بارش نخستین برف پاییزی اردبیل را سفید پوش کرد. بارش برف از بامداد یکشنبه در این شهر و شهرستان های نیر، سرعین، نمین، مشگین شهر و خلخال شروع شده است.

دمای هوای اردبیل هم اکنون یک درجه سانتی گراد زیر صفر است.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با عبور سامانه بارشی فعال از کشور امروز در شمال غرب، غرب، دامنه های جنوبی البرز، دامنه های زاگرس مرکزی، شمال شرق و سواحل دریای خزر بارش باران گاهی وزش باد و در برخی مناطق نواحی مرکزی، جنوب، شرق و جنوب شرق کشور ابرناکی، بارش باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد پیش بینی می شود.

وی افزود: بتدریج تا اوایل شب از شدت بارش ها در مناطق شمال غرب و غرب کشور کاسته می شود.

رفیعی گفت: روز دوشنبه فعالیت سامانه بیشتر در مناطق سواحل دریای خزر، به ویژه درسواحل مرکزی و غربی، دامنه های زاگرس مرکزی، دامنه های جنوبی البرز، برخی مناطق مرکزی و شمال شرق کشور به صورت بارش باران و برای برخی مناطق جنوب شرق و شرق کشور بارش پراکنده باران گاهی با رعدو برق و وزش باد خواهد بود.

وی ادامه داد: روز سه شنبه در دامنه های جنوبی البرز، مناطق شمال شرق و شرق کشور بارش به صورت پراکنده است.

رفیعی افزود: با تقویت جریان های شمالی و ریزش هوای سرد در روزهای یکشنبه و دوشنبه، کاهش دما در نیمه شمالی کشور محسوس است و در مناطق کوهستانی شمال غرب، دامنه های البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس بارش برف نیز پیش بینی می شود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، از روز سه شنبه در نیمه غربی کشور افزایش نسبی دما رخ خواهد داد و امروز نیز در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود.

انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان