۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین درمان سینوزیت مزمن با دارو به اندازه جراحی موثر است
کد خبر: ۱۱۴۷۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۱۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نتایج یک مطالعه نشان می دهد

درمان سینوزیت مزمن با دارو به اندازه جراحی موثر است

نتایج یک مطالعه نشان می دهد که استفاده از افشانه های بینی، آنتی بیوتیک ها و آنتی هیستامین ها در درمان عفونت های مزمن سینوس به اندازه جراحی موثرهستند.

درمان سینوزیت مزمن با دارو به اندازه جراحی موثر است
به گزارش سرویس علمی  صبح قزوین ، عفونت های مزمن سینوس یا سینوزیت می تواند سبب ایجاد مشکل تنفسی، ترشحات پشت بینی، سرفه، سردرد، گرفتگی صدا، آلرژی ، آسم، برونشیت، از دست دادن حافظه و بدتر شدن بیماری ریفلاکس معده شود.این وضعیت ها می تواند باعث از دست دادن روزهای کاری و متعاقب آن از دست دادن دستمزد شوند.
دکتر لوک رودمیاک استادیار بالینی آندوسکوپی سینوس و جراحی قاعده جمجمه در دانشگاه کلگری کانادا می گوید، بیماران مبتلا به سینوزیت مزمن می توانند با دارو درمانی از وخامت بیماری خود بکاهند و به این ترتیب به کیفیت کار و زندگی خود ارتقاء بخشند.
محققان در این مطالعه 38 بیمار مبتلا به سینوزیت را مورد بررسی قرار دادند و در میان آنها افرادی را پیدا کردند که دارو درمانی را بر جراحی ترجیح داده بودند.محققان متوجه شدند که هزینه سالانه کاهش عملکرد کاری در این افراد از حدود 3 هزار و 400 دلار به دو هزار 700 دلار در طول یکسال درمان کاهش یافت.همچنین زمان از دست رفته کاری از پنج روز در سال به دو روز در سال کاهش یافت.
با این حال محققان تاکید کردند که به دلیل تفاوت های زندگی و کاری باید ترجیح شخصی بیمار در انتخاب جراجی و درمان با دارو مد نظر قرار داده شود زیرا هر دو این روش ها موثر هستند.
به گفته محققان، تصمیم گیری برای انتخاب هر یک از دو روش درمانی برای سینوزیت مزمن باید شامل یک روند تصمیم گیری مشترک با همکاری پزشک و بیمار بعد از آگاه کردن کامل بیمار از نتایج درمان و عوارض احتمالی آن باشد.
این مطالعه در نشریه JAMA Otolaryngology -- Head and Neck Surgery منتشر شده است.

انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان