۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین ایران قادر به صادرات گاز به اروپا از طریق خط لوله و ال.ان.جی است
کد خبر: ۱۱۴۷۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۱۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز:

ایران قادر به صادرات گاز به اروپا از طریق خط لوله و ال.ان.جی است

دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز گفت: به عنوان یک کارشناس فکر می کنم که ایران به صورت بالقوه توان صادرات به هر دو شیوه را داراست به طوری که هم می تواند گاز را از طریق خط لوله صادر و هم قادر است از ال.ان.جی استفاده کند.

 ایران قادر به صادرات گاز به اروپا از طریق خط لوله و ال.ان.جی است
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، محمدحسین عادلی در خصوص چشم انداز گاز ایران، با تاکید بر اینکه به عنوان یک کارشناس سخن می گوید، خاطرنشان کرد: گزینه های صادرات گاز از طریق خط لوله برای ایران صرفا به یک خط لوله محدود نمی شود، بلکه می تواند گزینه های متعدد ارسال گاز از مسیر خط لوله را دنبال و هم از ال.ان.جی استفاده کند.
وی ادامه داد: ایران، از ذخایر مناسب گازی در جهان برخوردار بوده و پتانسیل زیادی را برای حضور در بازارهای جهانی داراست.
عادلی پیش از این در خصوص برگزاری اجلاس سران GECF در تهران به ایرنا، گفته بود: حضور مقامات ارشد 18 عضو این مجمع در اجلاس تهران قطعی شده است.
دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز تاکیده کرده بود: اجلاس آتی سران جی ای سی اف که قرار است در تهران برگزار شود به دلیل حضور سران و بالاترین مقامات سیاسی کشورهای صادرکننده گاز و رونمایی از دو سند مهم گازی، اهمیتی ویژه دارد.
سران 18 کشور عضو جی ای سی اف که به عنوان غول های گازی دنیا به شمار می آیند، در دوم آذر (بیست و سوم نوامبر) برای شرکت در اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز به تهران می آیند.
مجمع کشورهای صادرکننده گاز دارای 18 عضو اصلی و ناظر است و دبیرخانه دایم آن در دوحه قطر قرار دارد. ایران، روسیه، قطر، الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، لیبی، نیجریه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا، پرو، امارات متحده عربی و عمان از اعضای اصلی این مجمع هستند.
کشورهای هلند، قزاقستان، عراق و نروژ نیز به عنوان عضو ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز در این مجمع حضور دارند.
کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز، 42 درصد از تولید گاز جهان، 70 درصد از ذخایر گازی جهان، 40 درصد از انتقال گاز با خط لوله و 65 درصد از تجارت گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی) را در اختیار دارند.

انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان