۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین دوره آموزشی "طبقه‌بندی بین‌المللی عملکرد و ناتوانی" در قزوین برگزار شد
کد خبر: ۱۱۴۷۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

به همت اداره کل بهزیستی استان؛

دوره آموزشی "طبقه‌بندی بین‌المللی عملکرد و ناتوانی" در قزوین برگزار شد

دوره آموزشی "طبقه بندی بین المللی عملکرد و ناتوانی" به همت اداره بهزیستی در قزوین برگزار شد.

دوره آموزشی "طبقه‌بندی بین‌المللی عملکرد و ناتوانی" در قزوین برگزار شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، دوره آموزشی "طبقه بندی بین المللی عملکرد و ناتوانی" به مدت 10 ساعت در سالن اجتماعات نظام پزشکی برای پزشکان و پیراپزشکان استان قزوین برگزار شد.
علیرضا عمادی، عضو کمیسیون تشخیص معلولیت بهزیستی در این جلسه اظهار کرد: طبق قانون جامع معلولین کشور وظیفه تعیین شدت و نوع معلولیت‌ و ناتوانی‌ها بر عهده سازمان بهزیستی است.
وی افزود: درک نیازها، محدودیت‌ها و قابلیت‌های افراد معلول تنها زمانی امکان‌پذیر است که ابزارهای علمی مناسبی برای تشخیص انواع معلولیت‌ها و طبقه‌بندی معلولان فراهم باشد.
دبیر کمیسیون‌های بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: نوع و شدت معلولیت، خدمت‌رسانی به گروه‌های مختلف معلول و توسعه برنامه‌های توانبخشی و توانمندسازی متناسب با نیازهای روز جامعه از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان بهزیستی است که در مسیر تحقق عدالت، سلامت و رفاه اجتماعی دنبال می‌شود.
وی تصریح کرد: تدوین نظام‌های طبقه‌بندی انواع معلولیت‌ها طی چهار سال اخیر در دستور کار سازمان بهزیستی قرار گرفته است.
عمادی تصریح کرد: در فرآیند تعیین شدت معلولیت، شاخص‌هایی مانند وضعیت سلامت شامل آسیب جسمانی و روانی، محدودیت فعالیت‌ها و عوامل محیطی همچنین نحوه مشارکت‌های اجتماعی مورد توجه قرار می‌گیرد تا با دیدگاهی کارکردگرایانه به طبقه‌بندی افراد معلول و انطباق سطح خدمات با نیازهای آنان بپردازیم.
وی خاطرنشان کرد: در گذشته این سطح بندی بر اساس مستندات کمی امتیاز داده می‌شد اما در حال حاضر بر اساس مستندات کیفی که همان icf است جهت تعیین شدت و نوع معلولیت‌ها استفاده می‌شود.
این مسئول اضافه کرد: هدف از تشکیل دوره های icf تشخیص و تعیین سطح و نوع و شدت معلولیت‌ها بوده تا با رعایت ملاحظات علمی به تدوین برنامه‌های توانبخشی و توانمندسازی اقدام نموده و با تمرکز بر قابلیت‌های افراد معلول، فرصت‌هایی را جهت مشارکت کامل آنان در عرصه‌های اجتماعی فراهم ساخت.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان