۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین اجرای برجام مطابق مفاد نامه رهبر انقلاب، تهدیدات را به حداقل می رساند
کد خبر: ۱۱۴۷۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج اساتید استان قزوین:

اجرای برجام مطابق مفاد نامه رهبر انقلاب، تهدیدات را به حداقل می رساند

مسئول بسیج اساتید استان قزوین گفت: نامه مقام معظم رهبري در خصوص الزامات اجراي برجام به عنوان فصل الخطاب مي باشد و راه را براي اجراي آن توسط دولت به گونه اي كه تهديدات آن به حداقل برسد مشخص كرده است.

اجرای برجام مطابق مفاد نامه رهبر انقلاب، تهدیدات را به حداقل می رساند
به گزارش سرویس دانشگاه  صبح قزوین ، مهدی نجاتی‌آتانی مسئول بسیج اساتید استان قزوین، با اشاره به نامه رهبر انقلاب در باب پذیرش مشروط برجام اظهار کرد: نامه مقام معظم رهبری در خصوص الزامات اجرای برجام به عنوان فصل الخطاب می باشد و راه را برای اجرای آن توسط دولت به گونه ای که تهدیدات آن به حداقل برسد مشخص کرده است.

وی با تاکید بر وجود اشکالات ساختاری در متن برجام ادامه داد: همان طور که مقام معظم رهبری در این نامه اشاره نموده اند برجام از نظر ساختاری دچار اشکال می باشد.

نجاتی آتانی با بیان اینکه در این متن ایران متعهد به انجام برخی شروط اساسی است، گفت: زمان اجرای تعهدات توسط طرف مقابل منوط به اجرای تعهدات توسط کشورمان و تایید آژانس می باشد لذا برای جلوگیری از نقض عهد طرف مقابل، دولت جمهوری اسلامی می بایست شروطی را که در این نامه ذکر شده است به دقت اجرا نماید در غیر اینصورت کشورمان دچار آسیب و خسارت خواهد شد.

وی با تاکید بر غیر قابل اعتماد بودن طرف مقابل ایران به خصوص آمریکا با توجه به پیشینه تاریخی آن عنوان کرد: نکته ای که در این نامه مورد تاکید مجدد قرار گرفته این است که ما هرگز نباید به طرف مقابل اعتماد کنیم و دولت باید مراقب باشد و تعهدات لازم اخذ گردد.

مسئول بسیج اساتید استان قزوین ادامه داد: برخی از ۶ کشور طرف مقابل در نقض عهد ید طولانی دارند و باید از تاریخ عبرت گرفت و تمامی راه های بد عهدی را بست.

نجاتی آتانی در پایان با تاکید بر لزوم آگاهی و بصیرت افزایی در میان اقشار مختلف مردمی از جمله دانشجویان و نخبگان و نسل جوان خاطرنشان کرد: به نظر می رسد باید نخبگان جامعه بر عملیاتی نمودن شروط نامه توسط دولت مطالبه گری نمایند تا خدای نکرده دچار سیاست بازی نشود که جبران خسارت ناشی از آن سخت است.

انتهای پیام/

منبع: پایگاه خبری دانشجویان قزوین «کیوسنا»

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان