۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین جریان استیضاح "زنگنه" متوقف نشده است/"کرسنت" یکی از محورهای استیضاح
کد خبر: ۱۱۴۷۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

میر کاظمی:

جریان استیضاح "زنگنه" متوقف نشده است/"کرسنت" یکی از محورهای استیضاح

عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است جریان استیضاح وزیر نفت در مجلس متوقف نشده است.

جریان استیضاح "زنگنه" متوقف نشده است/"کرسنت" یکی از محورهای استیضاح
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، مسعود میرکاظمی نماینده مردم تهران ابعادی از موضوع استیضاح وزیر نفت در مجلس را تشریح کرد.

استیضاح در باب "عملکرد"

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا استیضاح کنندگان وزیر نفت همچنان موضوع استیضاح را پیگیری می‌کنند و یا خیر، گفت: بله؛ در واقع استیضاح‌کنندگان به دلایل مختلفی اعم از موضوعات عملکردی، به وزیر نفت انتقاد دارند.
وزیر اسبق نفت در ادامه متذکر شد: متأسفانه در حال حاضر فضایی در وزارت نفت حاکم شده که اگر فردی اظهار نظری در این وزارتخانه داشته باشد بلافاصله آن فرد عزل و یا با آن برخورد می‌شود که این امر خود باعث عدم اظهار نظر کارشناسان در موضوع نفت شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از کارشناسان نفتی مرتبا در رابطه با مدیریت نامطلوب وزارت نفت به ما گلایه می‌کنند تأکید کرد: بسیاری از کارشناسان معتقدند تقریبا گرد بیکاری و رکود صنعت نفت را هم در حوزه‌ نفت و هم در حوزه‌های گاز و میادین نفتی فرا گرفته است.

میرکاظمی با بیان اینکه گروهی از نمایندگان طرح استیضاح وزیر نفت را امضا کرده‌اند تصریح کرد: عمده دلایل استیضاح‌کنندگان وزیر نفت مربوط به غیرفعال شدن میادین نفتی و گازی و همچنین عدم اقدامات لازم در مباحث مربوط به پتروشیمی‌هاست.

پالایشگاه‎های کشورغیر فعال‎اند

وزیر اسبق نفت با اشاره به اینکه پالایشگاه‌های کشور عمدتا غیرفعال شده‌اند بیان داشت: در حال حاضر و طبق گزارشات رسیده عمده پالایشگاه‌های کشور هیچ گونه جذب منابعی نداشته‎اند که از جمله آن می‌توان به "ستاره خلیج فارس" اشاره کرد که در حال حاضر باید به نقطه بهره برداری می‌رسید.

میرکاظمی با بیان اینکه بسیاری از میادینی که دولت یازدهم اقدام به افتتاح آن می‌کند 90درصد پروژه آن در دولت قبل تکمیل و به دولت یازدهم تحویل داده شده است، تأکید کرد: این جای سوال دارد که چرا پس از دو سال از تحویل این پروژها، تنها بر روی برخی میادین فعالیت‌های سیاسی صورت می‌گیرد و در این راستا به مراتب دولت قبل را متهم می‌کنند و عملا هیچ اقدامی در روی پروژه‌ها صورت نمی‌گیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ما در موضوعات مربوط به دیپلماسی انرژی نقطه نظرات جدی داریم اظهار داشت: معتقدم هر زمانی که زنگنه هدایت وزارت نفت را چه در زمان اصلاحات و چه در حال حاضر برعهده داشته، قیمت نفت کاهش پیدا کرده است.

جریان استیضاح "زنگنه "متوقف نشده است

وی با بیان اینکه استیضاح وزیر نفت همچنان در مجلس در جریان است تأکید کرد: در حال حاضر گروهی که بر روی این استیضاح فعال هستند همچنان پیگیر استیضاح مذکور بوده و این استیضاح تنها به دلیل اتفاقات اخیر مجلس اعم از برجام، استیضاح آخوندی و سایر موارد به تأخیر افتاده است.

"کرسنت" یکی از محورهای استیضاح

وی با بیان اینکه موضوع کرسنت یکی از محورهای استیضاح وزیر نفت است، تاکید کرد: موضوع کرسنت یکی از محورهای استیضاح وزیر نفت بوده و نباید به اشتباه همه محور استیضاح تلقی شود؛ چرا که این استیضاح محورهای دیگری هم دارد.

میرکاظمی با بیان اینکه محورهای استیضاح زنگنه کاملا روشن و شفاف است تأکید کرد: نمایندگانی که دست اندرکار این استیضاح هستند طبق توضیحاتی که ارائه می‌کنند، مشخص است که بی‌دلیل دست به این استیضاح نزده‌اند.

میرکاظمی با بیان اینکه بنده با استضاح وزیر نفت در مجلس موافقم در پایان خاطر نشان کرد: وزیرنفت با وجود تذکراتی که تا به جال از سوی نمایندگان مجلس دریافت کرده تاکنون دست به اقدامات مثبتی در این وزارتخانه نزده و تنها به فعالیت های سیاسی در این وزارتخانه می‎پردازد.

انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان