۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین هدف ما برگزاری همزمان نمایشگاه قرآن با کنگره شیخ مجتبی قزوینی است
کد خبر: ۱۱۴۷۲۰ نویسنده: مهدی احمدی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اداره ارشاد قزوین:

هدف ما برگزاری همزمان نمایشگاه قرآن با کنگره شیخ مجتبی قزوینی است

مدیرکل اداره ارشاد قزوین گفت: کنگره شیخ مجتبی قزوینی برای ۲۵ آذرماه در نظر گرفته شده که مصادف با روز پژوهش است و امیدواریم شرایط برگزاری نمایشگاه قرآن در همان هفته پژوهش فراهم شود.

هدف ما برگزاری همزمان نمایشگاه قرآن با کنگره شیخ مجتبی قزوینی است
مهدی احمدی، مدیرکل اداره ارشاد قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر   صبح قزوین ، در خصوص برگزاری دوازدهمین نمایشگاه قرآن در استان اظهار کرد: اعتقادم این است که نمایشگاه قرآن باید بسیار قویتر از نمایشگاه کتاب در استان برگزار شود زیرا ظرفیت قزوین برگزاری اینگونه از برنامه‌های فرهنگی بالاست.
وی در ادامه افزود: هفته گذشته جلسه ای با حضور ستاد استانی برگزاری نمایشگاه قرآن با حضور نمایندگانی از شهرداری، استانداری، معاونت فرهنگی سپاه، اوقاف، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات و صداوسیما و حوزه علمیه برگزار شد تا بحث قرآن فقط در حیطه و انحصار اداره کل ارشاد نباشد.
وی با بیان اینکه هر حرکت فرهنگی باید از حالت انحصاری خارج شود، بیان کرد: یعنی اگر ظرفیت‌های مردمی و سازمان‌های فرهنگی با یکدیگر تجمیع شود به طور یقین اینگونه از برنامه‌های با صرفه جویی و به صورت فاخر برگزار شده و اثرگذاری و اقبال به آن افزایش می‌یابد.

در تامین بودجه نمایشگاه قرآن مشکلی نداریم

این مسئول تصریح کرد: هدف ما تقویت ستاد استانی نمایشگاه قرآن است، در جلسه دوم با حضور اعضای این ستاد برنامه ریزی‌های نهایی انجام می‌شود؛ زیرا باید از همه ظرفیت‌های استان برای برنامه‌های فرهنگی و دینی استفاده کرد در گذشته این ستاد به صورت کامل فعال نبود.
وی عنوان کرد: در آذرماه کنگره مرحوم آیت الله مجتبی قزوینی را در دست انجام داریم که با دیدار از مراجع و حوزه‌های علمیه قم و مشهد مشورت‌هایی در این خصوص صورت گرفته شده است.
احمدی ابراز کرد: هدف ما این است زمانی که از مشهد و قم و اصفهان طلاب علوم دینی برای کنگره آیت الله مجتبی قزوین در استان حضور پیدا می‌کنند، بتوانند از نمایشگاه قرآن نیز بازدید داشته باشند.
وی در ادامه یادآور شد: کنگره این عالم برجسته برای 25 آذرماه در نظر گرفته شده که مصادف با روز پژوهش است و امیدواریم شرایط برگزاری نمایشگاه قرآن در همان هفته پژوهش فراهم شود.
این کارشناس فرهنگی تاکید کرد: معتقدم در مباحث قرآنی هیچ کس نباید تردیدی نسبت به تامین بودجه داشته باشد و هدف ما برگزاری نمایشگاهی فاخر و تاثیرگذار باشد هیچ مشکلی در تامین بودجه نداریم و وزارتخانه در این زمینه حمایت لازم را از اداره ارشاد استان دارد.
وی در پایان گفت: هفته آینده با برگزاری جلسه نهایی ستاد برگزاری نمایشگاه قرآن در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه جزئیات و نحوه برگزاری این نمایشگاه به اطلاع مخاطبان خواهد رسید.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان