۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین افزایش میزان دقت پزشکان در تشخیص سرطان پستان به ۹۳ درصد
کد خبر: ۱۱۴۷۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

با دستاورد پژوهشگران کشور محقق شد

افزایش میزان دقت پزشکان در تشخیص سرطان پستان به ۹۳ درصد

محققان پژوهشکده سرطان پستان در یک طرح تحقیقاتی، با انجام تغییراتی در الگوریتم‌ سیستم‌های داده‌کاوی موفق به افزایش میزان دقت پزشکان در تشخیص سرطان پستان به ۹۳ درصد شدند.

افزایش میزان دقت پزشکان در تشخیص سرطان پستان به ۹۳ درصد
به گزارش سرویس علمی  صبح قزوین ، دکتر علیرضا آتشی، مجری این طرح تحقیقاتی با بیان این که سیستم‌های داده‌کاوی دارای الگوریتم‌های متفاوتی است، گفت: با استفاده از این الگوریتم‌ها می‌توان دقت پزشکان را در تشخیص سرطان پستان افزایش داد.

وی گفت: هم اکنون، میزان دقت پزشکان خبره در تشخیص سرطان پستان 92 درصد است ولی با استفاده از سیستم‌های ارائه شده در این تحقیقات دقت پزشکان با یک درصد افزایش، به 93 درصد می‌رسد.

آتشی ادامه داد: بهترین بهره‌برداری که با استفاده از الگوریتم‌ سیستم‌های داده‌کاوی در دنیا صورت گرفته در زمینه بیماری‌های عفونی بوده که در این زمینه، دقت پزشکان تا 99 درصد بوده است.

این محقق همچنین از اجرای مطالعات دیگری در زمینه داده‌های پزشکی خبر داد و گفت: ماهیت داده‌های پزشکی "فازی" هستند و در این مطالعات بر روی داده‌های پزشکی، رگرسیون فازی را ارائه کردیم.

وی با اشاره به نتایج اجرای این تحقیقات گفت: با اعمال رگرسیون فازی بر روی داده‌های پزشکی اقدام به ترجمه داده‌های به دست آمده شد و نتایج نشان داد که پزشکان با استفاده از این داده‌های فازی تشخیص دقیق‌تری از بیماران خواهند داشت.

انتهای پیام/7008

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان