۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بررسی بورسیه‌ها در کمیسیون اصل نود/تصویب ساختار نظارت بر برجام
کد خبر: ۱۱۴۷۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

گزارش از دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجلس

بررسی بورسیه‌ها در کمیسیون اصل نود/تصویب ساختار نظارت بر برجام

کمیسیون‌های تخصصی مجلس این هفته چند دستور کار نسبتا چالشی خواهند داشت؛ از جمله بررسی آخرین وضعیت دانشجویان بورسیه در کمیسیون اصل نود و تصویب ساختار نظارت مجلس بر اجرای برجام، در کمیسیون امنیت ملی.

بررسی بورسیه‌ها در کمیسیون اصل نود/تصویب ساختار نظارت بر برجام
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی در هفته پیش رو شاهد رفت و آمد وزرا و مسئولان اجرایی و ادامه بررسی طرح‌ها و لوایح گذشته هستند.

کمیسیون اصل نود قانون اساسی در نشست روز یکشنبه ۱۰ آبانماه به بررسی گزارش‌های تهیه شده برای قرائت از تریبون مجلس می‌پردازد و در نشست روز دوشنبه ۱۱ آبانماه نیز با حضور رئیس سازمان دانشجویان وزارت علوم، آخرین وضعیت پرونده دانشجویان بورسیه را بررسی خواهد کرد.

رئیس سازمان تبلیغات میهمان کمیسیون آموزش

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در نشست روز یکشنبه میزبان حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خواهد بود تا گزارش عملکرد این سازمان در حوزه «مدارس صدرا» را دریافت کند؛ این کمیسیون همچنین در این روز با دعوت از مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گزارش عملکرد این کانون را بررسی می‌کند.

اعضای کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری در نشست روز دوشنبه نحوه عملکرد وزارت آموزش و پرورش در اجرای قانون الحاق یک تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را با حضور معاونان وزیر بررسی می‌کنند.

کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه بررسی لایحه بیمه بیکاری، طرح اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک جمهوری اسلامی و بررسی تاثیر مجازات اعدام بر کاهش آسیب‌های اجتماعی را در دستور کار خواهد داشت.

اعضای این کمیسیون روز دوشنبه میهمان رئیس و معاونان سازمان بازنشستگی کشوری خواهند بود و جلسه مشترک خواهند داشت.

بررسی طرح دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی

کمیسیون اقتصادی مجلس روز یکشنبه هفته پیش رو، به ادامه بررسی طرح دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده می‌پردازد و اعضای هیات تحقیق و تفحص از عملکرد سهام عدالت نیز در محل این کمیسیون جلسه خواهند داشت.

اعضای کمیسیون اقتصادی روز دوشنبه از گمرکات تهران بازدید می‌کنند و در نشست مشترک با رئیس و معاونان گمرک، گزارش عملکرد آنان را دریافت می‌کنند.

بررسی اقدامات مسئولان برای اجرای برجام در کمیسیون امنیت ملی

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه اقدامات انجام شده برای اجرای برجام را با مسئولان ذیربط بررسی می‌کند؛ اعضای این کمیسیون در این روز همچنین ساختار نظارت بر اجرای برجام را تعیین و تصویب خواهند کرد.

وزیر اطلاعات روز دوشنبه با حضور در کمیسیون امنیت ملی به سئوال محسن صرامی فروشان نماینده خمینی‌شهر پاسخ می‌دهد؛ سپس اعضای کمیسیون در بخش دیگر این نشست راه‌های مقابله با نفوذ دشمن در شرایط پسابرجام را بررسی خواهند کرد.

طرح اساسنامه شرکت ملی نفت ایران در کمیسیون انرژی

کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه و در ادامه دستورهای کاری هفته‌های گذشته، طرح اساسنامه شرکت ملی نفت ایران را بررسی خواهند کرد؛ این دستور در نشست روز دوشنبه کمیسیون نیز ادامه خواهد یافت، سپس اعضای این کمیسیون ارائه مدل‌های جدید قراردادهای نفتی را با حضور مسئولان وزارت نفت، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس در دستور بررسی خواهند داشت.

کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در روز یکشنبه به عنوان کمیسیون فرعی، طرح مقابله با اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن را بررسی می‌کند؛ رسیدگی به عملکرد بخشی از قانون بودجه سال ۹۴ و طرح اصلاح تبصره ۲ این قانون از دیگر دستورکارهای کمیسیون برنامه و بودجه خواهد بود.

اعضای این کمیسیون در روز دوشنبه تقاضای تحقیق و تفحص جمعی از نمایندگان درباره نحوه هزینه‌کرد اعتبارات تربیت بدنی در سالهای ۹۲ و ۹۳ را بررسی خواهند کرد؛ بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مبنی بر رسیدگی به نحوه هزینه‌کرد اعتبارات مربوط به خسارات سیل و حوادث پیش‌بینی نشده و عدم ابلاغ مصوبات سفرهای استانی دولت، از دیگر دستور کارهای روز دوشنبه کمیسیون برنامه و بودجه خواهد بود.

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در روز یکشنبه با حضور رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، برنامه‌های این سازمان و راهکارهای جلوگیری از دریافت خارج از تعرفه توسط برخی پزشکان را بررسی می‌کنند؛ بررسی طرح واگذاری خدمات حمایتی به کمیته امداد امام خمینی(ره) و خدمات توانبخشی به سازمان بهزیستی، دستور کار دیگر این کمیسیون خواهد بود.

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان روز دوشنبه از شرکت دخانیات کشور بازدید خواهند کرد.

اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در روز یکشنبه با دعوت از فرمانده ناحیه انتظامی سیستان و بلوچستان، آخرین وضعیت امنیتی این استان را بررسی می‌کنند. اعضای کمیسیون در این روز همچنین بررسی آخرین وضعیت اصلاحات طرح یک‌فوریتی اصلاح موادی از قانون تشکیلات و وظایف شوراهای شهر و انتخاب شهرداران را در دستور کار خواهند داشت.

کمیسیون صنایع و معادن مجلس در روز یکشنبه به ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و لایحه حمایت از مالکیت صنعتی می‌پردازد.

اعضای این کمیسیون در روز دوشنبه میزبان وزیر صنعت، معدن و تجارت خواهند بود تا به سئوالات ۷ نفر از نمایندگان پاسخ دهند؛ در روز دوشنبه همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پاسخ به سئوالات ۸ نماینده در کمیسیون صنایع حضورمی‌یابد.

اعضای کمیسیون عمران مجلس در روز یکشنبه طرح اصلاح بند (ی) تبصره ۲ قانون بودجه ۹۴ کل کشور را به عنوان کمیسیون فرعی بررسی می‌کنند.

بررسی گزارش کمیته نظام فنی و اجرایی در خصوص انتخابات هفتمین دوره نظام مهندسی ساختمان نیز دستور کار دیگر این کمیسیون خواهد بود.

در نشست روز دوشنبه کمیسیون عمران، وزیر کشور برای پاسخ به سئوال حمیدرضا پشنگ نماینده خاش در این کمیسیون حضور می‌یابد؛ سپس اعضای کمیسیون رسیدگی به حادثه سیل در استان سیستان‌وبلوچستان و دریافت گزارش وزارت کشور درباره نحوه جبران خسارات حوادث غیرمترقبه سال ۹۴ را در دستور کار خواهند داشت.

همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی در این روز برای پاسخ به سئوال محمدابراهیم محبی نماینده سنقر و کلیایی در این کمیسیون حضور می‌یابد.

اعضای کمیسیون فرهنگی در روز یکشنبه از سازمان اوقاف و امور خیریه بازدید خواهند کرد و با مسئولان این سازمان نشست مشترک خواهند داشت.

ادامه بررسی طرح صیانت از حریم عفاف و حجاب دستور کار این کمیسیون در روز دوشنبه خواهد بود.

اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در روز یکشنبه لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را بررسی می‌کنند و در روز دوشنبه نیز علاوه بر ادامه بررسی طرح صیانت از حجاب و عفاف به صورت مشترک با کمیسیون فرهنگی، میزبان وزیر دادگستری نیز خواهند بود تا به سئوالات عباس رجایی نماینده اراک و امیر خجسته نماینده همدان پاسخ دهد.

اعضای کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی در روز یکشنبه به ادامه بررسی لایحه حفاظت و بهره‌برداری از منابع ژنتیکی می‌پردازند و در روز دوشنبه نیز با دعوت از وزیر جهاد کشاورزی، پاسخ‌های وی به سئوالات ۱۲ نفر از نمایندگان را استماع خواهند کرد.

انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان