۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تمام دستگاه های اجرایی موظف به اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات هستند
کد خبر: ۱۱۴۷۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تمام دستگاه های اجرایی موظف به اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات هستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تصویب آئین نامه های اجرایی قانون دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات در هیات دولت، گفت: تمام دستگاه های اجرایی موظفند ظرف سه سال این مصوبه را اجرایی کنند.

 تمام دستگاه های اجرایی موظف به اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات هستند
به گزارش سرویس فرهنگی  صبح قزوین ، علی جنتی شامگاه جمعه در حاشیه پنجمین نمایشگاه راه و شهرسازی و صنایع وابسته در گفت و گو با خبرنگاران بر ضرورت دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات مورد نیاز تاکید کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: قانون انتشار دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات در سال 88 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده، اما آئین نامه های اجرایی آن آماده نبود که سال گذشته آئین نامه های اجرایی آن نیز در هیات دولت تصویب و کمیسیون مربوطه آن نیز تشکیل شد.
وی با اشاره به برگزاری جلسات وزارت راه و شهرسازی با همه دستگاه ها و نهادها برای ایجاد هماهنگی در اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، اظهار داشت: همه دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها و حتی بخش خصوصی که خدمات عمومی ارائه می دهند موظفند ظرف سه سال این قانون را با اطلاع رسانی به مردم اجرایی کنند.
جنتی با بیان اینکه براساس آنچه در نمایشگاه راه و شهرسازی ملاحظه کردم، وزارت راه و شهرسازی جزو وزارتخانه های پیشتاز در این حوزه است، گفت: این وزارتخانه علاوه بر دستآوردهایی که در حوزه های مسکن و حمل و نقل داشته در حوزه انتشار اطلاعات نیز برای دسترسی شهروندان به خوبی عمل کرده است.
وی افزود: آنچه از نظر ما مهم تلقی می شود رعایت حقوق شهروندی است که با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی به قانون دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات است که این مساله مهم به خوبی در وزارت راه و شهرسازی به مورد اجرا گذاشته شده است.
وزیر ارشاد با اشاره به ارائه نزدیک به 600 خدمت به مردم در وزارت راه و شهرسازی، گفت: در حال حاضر شهروندان می توانند بخش عمده ای از این خدمات را از طریق سامانه های ارتباطی اینترنتی و برنامه های موبایلی دریافت کنند که کار بسیار ارزنده ای است.
پنجمین نمایشگاه راه و شهرسازی و صنایع وابسته با حضور بیش از 170 شرکت داخلی و سازمان های وابسته به وزارت راه و شهرسازی روزهای ششم تا نهم آبان ماه سال جاری در مصلای تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان