۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سیل جان ۷ نفر را در غرب کشور گرفت/ آبگرفتگی در ۱۲ استان
کد خبر: ۱۱۴۷۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون عملیات سازمان امدا و نجات هلال احمر:

سیل جان ۷ نفر را در غرب کشور گرفت/ آبگرفتگی در ۱۲ استان

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر اعلام کرد: ۷ نفر از هموطنان بر اثر وقوع سیل در استان های ایلام، لرستان و کرمانشاه جان خود را از دست دادند و یک نفر نیزدر شهرستان دهلران مفقود شده است.

سیل جان ۷ نفر را در غرب کشور گرفت/ آبگرفتگی در ۱۲ استان
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، حسین درویشی با ارائه آخرین گزارش عملیات امداد رسانی در سیل و آبگرفتگی سراسر کشور گفت: سیل و آبگرفتگی 12 استان کشور را تحت تاثیر قرار داده است.
وی افزود: استانهای آذربایجان شرقی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، قزوین، گیلان، زنجان و فارس متاثر از سیل و آبگرفتگی هستند.
درویشی اضافه کرد: علاوه بر آن 42 شهرستان شامل دالاهو، آستارا، دهگلان، تسوج، ایلام، ایوان غرب، مهران، سنندج، سرپل ذهاب، شیروان، ملکشاهی، کرمانشاه، گیلانغرب، الیگودرز، لالی، نورآباد، الوند، کنگاور، بیستون، اسلام آباد،روانسر، پاوه،سنقر، چرداول، کوهدشت، ثلاث باباجانی، شیروان، جوانرود، الشتر، سی سخت، نهاوند، ملایر، باغ ملک، دزفول، شادگان، اندیکا، سی سخت، کهگیلویه، نهاوند، اسدآباد، خدابنده و سپیدان نیز دچار آبگرفتگی و سیل شدند.
به گفته معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر، ساکنان 54 روستا و شهر نیز درگیر سیل و آبگرفتگی شده اند.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر با تاکید بر اینکه از ابتدای آغازعملیات امدادرسانی به مردم در مناطق سیل زده تا ساعت 17:30 دقیقه امروز (جمعه) به 6 هزار نفر امدادرسانی شده است، افزود: به 675 تن از هموطنان اسکان اضطراری داده شد و یک نفر بر اثر وقوع سیل مصدوم شده بود که به کمک نیروهای امدادی هلال احمر به مرکز درمانی منتقل شد.
درویشی با بیان اینکه 700 تن از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در قالب 160 تیم عملیاتی تخصصی در حال خدمت رسانی به هموطنان سیل زده هستند، ابراز داشت: نیروهای عملیاتی با استفاده از 125 دستگاه خودرو، یک فروند بالگرد و 50 دستگاه موتورپمپ لجن کش در حال خدمت به مردم در استان های مختلف هستند.
به گفته معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر، تا ساعت 17:30 دقیقه جمعه 150 دستگاه چادر امدادی، 900 تخته پتو، 230 تخته موکت، 150 شعله والور، 220 قوطی کنسرو، چهار هزار و 500 قرص نان و یک هزار و 800 بطری آب معدنی در میان سیل زدگان توزیع شده است.
بارش شدید باران که از بامداد روز چهارشنبه ششم آبان ماه در بیشتر مناطق غرب کشورآغاز شده، موجب جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر و اخلال در تردد وسایل نقلیه و مردم شده است.

انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان