۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین سیر طولانی مراحل اداری مانع اصلی بر سر راه سرمایه‌گذاران داخلی/ شهرداری قزوین آماده جذب مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی
کد خبر: ۱۱۴۶۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رییس شورای شهر قزوین تاکید کرد:

سیر طولانی مراحل اداری مانع اصلی بر سر راه سرمایه‌گذاران داخلی/ شهرداری قزوین آماده جذب مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی

فصیحی رامندی گفت:طولانی بودن سیر مراحل اداری به عنوان یک مانع اصلی بر سر راه جذب سرمایه‌گذاران داخلی است که در صورت عدم اصلاح سبب دلسردی افراد می شود.

سیر طولانی مراحل اداری مانع اصلی بر سر راه سرمایه‌گذاران داخلی/ شهرداری قزوین آماده جذب مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، فرج‌الله فصیحی رامندی رییس شورای شهر قزوین در رابطه با ارزیابی عملکرد استان در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی کشور و میزان بودجه تخصیص داده شده به پروژه‌ها، نتایج فعالیت و تلاش های مسئولین اجرایی در استان قابل قبول است.

وی در ادامه افزود: اگر اعتبارات به حد کافی در دسترس باشد و کار در حد معقول پیش نرود جای گله و شکایت باقی می‌ماند اما اگر بودجه کافی برای پروژه ها تخصیص داده نشود و مسئولین اجرایی با بسنده کردن با همان بودجه در دسترس کار را ادامه دهند کارها قابل قبول است.

این مسئول در رابطه با جذب سرمایه‌‌گذاران گفت: شهرداری چندین بار پروژه‌های خود را در معرض مناقصه و مشارکت سرمایه‌گذاران گذاشته است تا افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری و مشارکت دارند بتوانند از این فرصت بهره ببرند.

فصیحی رامندی در ادامه اضافه کرد: شهرداری قزوین پروژه‌هایی از قبیل ساخت هتل در حکم‌آباد، پروژه‌های مسکونی در پونک و مینودر ، پروژه‌های راه اندازی بارانداز با هدف انتقال میدان تره‌بار و آهن‌آلات به خارج از شهر و پروژه امامزاده حسین را جهت مشارکت بخش خصوصی به عنوان مناقصه اعلام کرده و آماده مشارکت و سرمایه گذاری هستند.

رییس شورای شهر قزوین بیان کرد: در یک مذاکره به شهرداری پیشنهاد شده تا یک طرح جامع و کامل از سرمایه‌گذاری‌ها را تهیه و به عنوان الویت‌های اصلی شهر به اطلاع عموم رسانده شود تا شرایط مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم گردد.

وی در رابطه با ترغیب سرمایه‌گذاران داخلی گفت: باید به سرمایه‌گذاران امتیازاتی داده شود و موانعی مانند طولانی بودن سیر مراحل اداری که بر سر راه جذب سرمایه‌گذاران وجود دارد حذف شوند؛ برای مثال فردی برای ایجاد یک مکان برای سرمایه‌گذاری باید از راه و شهرسازی، محیط زیست ، کشاورزی و تمام دستگاه‌های مرتبط استعلام بگیرد که پاسخ این استعلام‌ها واقعا زمانبر است و ممکن است در افراد ایجاد دلسردی کند.

رییس شورای شهر قزوین افزود: وضعیت اقتصادی فعلی کشور به عنوان یکی از موانع بر سر راه سرمایه‌گذاران است، چراکه کشور در شرایطی نیست که مردم سرمایه گذاری کنند و همه منتظر هستند ببینند کشور چه وضعیتی خواهد داشت و اگر هم سرمایه‌ای دارند آن را در بانک سپرده‌گذاری کردند و سود حاصل از سپرده را دریافت می‌کنند و فعلا جرات سرمایه‌گذاری را ندارند.

فصیحی رامندی وضعیت رکود در ساخت و ساز را نیز از مشکلات اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: امیدوارم که با توجه به برنامه‌های اقتصادی پیش گرفته اوضاع کشور به روبه بهبود باشد.

انتهای پیام/

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان