۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین واردات بی رویه کالا موجب از بین رفتن صنایع داخلی می شود
کد خبر: ۱۱۴۶۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مدیریت منابع انسانی صنعتی:

واردات بی رویه کالا موجب از بین رفتن صنایع داخلی می شود

کارشناس مدیریت منابع انسانی صنعتی عنوان کرد: واردات بی رویه کالا به کشور می تواند موجب از بین رفتن صنایع داخلی و کاهش کیفیّت اجناس شود.

واردات بی رویه کالا موجب از بین رفتن صنایع داخلی می شود
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، حسن گودرزی سروش گفت: اگر می خواهیم صنایع موجود در کشور را به رشد برسانیم، راهی نداریم جز اینکه رفتار سازمانی را تصحیح نموده و تفکر سیستمی را در آنها نهادینه کنیم.

گودرزی سروش افزود: امروز، عملکرد و مدیریت سنتی قابل قبول نیست و باید تحت یک استاندارد، تفکر و زبان جهانی به مدیریت مجموعه های سازمانی و صنعتی پرداخت.

وی ادامه داد: حاکمیّت تفکر خود محوری و پول در کارخانجات، موجب کاهش بهره وری و عقب افتادگی شده که باید با احترام به تفکر سیستمی و تصحیح شیوه مدیریتی به این روند پایان داد.

این صنعتگر با سابقه کشور اظهار داشت: با تمام پیشرفت های انجام شده، هنوز مدیریت منابع انسانی و تفکر سیستمی در کشور نهادینه نشده که این امر موجب عدم ایجاد فضای رقابت، کاهش بهره وری و تعاملات صنعتی و علمی با دنیا شده است.

گودرزی عنوان کرد: متأسفانه در برخی از کارخانجات موجود، شیوه مدیریت سنتی و سرمایه داری حاکم است که تصحیح شیوه های مدیریتی با استفاده از خرد جمعی میتواند به کاهش ضایعات، افزایش تولید، کاهش میزان توقف خطوط تولید، غیبت پرسنل، حوادث کارگری و خودکارکنی پرسنل منجر شود.

این کارشناس و استاد مدیریت منابع انسانی صنعتی با اشاره به اینکه بیشتر دانشجویان برای کسب درآمد به علم آموزی روی می آورند افزود: متأسفانه بیشتر فارغ التحصیلان بخش صنعت به دنبال آموختن و کسب تجارب عملی نیستند و میخواهند هرچه سریعتر شاغل شده و میلیونر بشوند که این موضوع نمی تواند موجب رشد صنعت و افزایش سطح علمی این بخش شود.

گودرزی سروش اضافه کرد: توزیع جغرافیایی علم در شهرستان ها مناسب نیست و باید از ویژگی های سرزمینی و زیرساخت های موجود در شهرستانها برای ایجاد بنیه علمی و عملی دانشجویان استفاده کرد.

وی ابراز داشت: شهرک صنعتی البرز یکی از بسترهای مناسبی است که می توان با استفاده از شرکت ها و دانشگاه های موجود در آن، دانشجویان و صنعتگران ماهری را برای نقش آفرینی در عرصه های صنعتی کشور پرورش داد.

گودرزی سروش با اشاره به وضعیّت نامناسب صنعت کشور اذعان داشت: با همه اقداماتی که تا کنون انجام شده است، صنعت کشور پا درهوا بوده ودر موضوعاتی همچون صادرات مشکلات بسیاری وجود دارد.

وی که تاکنون ۱۱ کارخانه سیمان را راه اندازی نموده است، ابراز داشت: ما باید تلاش کنیم تا صنعت کشور را بومی سازی کرده و تدابیری آینده نگرانه داشته باشیم تا با حمایت از نخبگان و طرح های ملی بومی بتوانیم همواره به داخل کشور متکی باشیم.

گودرزی سروش خاطرنشان کرد: واردات بی رویه کالا به کشور می تواند موجب از بین رفتن صنایع داخلی و کاهش کیفیّت اجناس شود که امیدواریم دولت با سرلوحه قراردادن رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست های اقتصاد مقاومتی، اقدامی جهادی را در این خصوص به عمل آورد.

انتهای پیام/

منبع: ندای البرز

دیدگاه ها

اسداله پیشدار / ۰۶ آبا ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰

با سلام صنعت کشور ما از روز اول به دلیل غریبه بودن با تکنولوژی روز و نداشتن مدیران متعهد ودلسوز که منتخب سرمایه گذاران باشد از بین رفته .و ارتباطی به وارادات ندارد . در دنیای تجارت کسی پیروز است که .1-کالای خود را با کیفیت.2- به وفور.-3 وارزان تر . 4 نوآوری در اختیار مصرف کننده قرار دهد .اگر کسی از این موارد استفاده نکند نابود میشود . امروزه وقت بومی کردن صنعت گذشته باید فرا مرزی فکر کرد..
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان