۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین افراد دچار دردهای مفصلی از مصرف پنیر و تخم مرغ آبپز پرهیز کنند
کد خبر: ۱۱۴۶۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران:

افراد دچار دردهای مفصلی از مصرف پنیر و تخم مرغ آبپز پرهیز کنند

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: افراد مبتلا به دردهای مفصلی مطلقاً پنیر نخورند,مگر با آویشن و نعنا و گردو، شیر را با زنجبیل و دارچین بخورند و ماست را با نعنا یا آویشن یا زنیان مصرف کنند،همچنین تخم مرغ آبپز به شدت برای این افراد ضرر دارد.

افراد دچار دردهای مفصلی از مصرف پنیر و تخم مرغ آبپز پرهیز کنند
به گزارش سرویس علمی  صبح قزوین ، علیرضا عباسیان درباره اینکه افراد مبتلا به دردهای مفاصل از مصرف چه غذاهایی پرهیز داشته باشند, اظهار داشت: افراد مبتلا به دردهای مفاصل از مصرف گوشت‌هایی که کهنه و مانده, دودی شده یا نمک سود شده هستند, پرهیز کنند.

به گفته وی افراد مبتلا به دردهای مفاصل از مصرف ماهی به غیر ازکیلکا، ماهی قزل آلا و ماهی سفید پرهیز کنند البته باید دانست که ماهی را با روغن کنجد و آویشن طبخ کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: بیماران دچار دردهای مفصلی از مصرف گوشت گراز، مرغ ماشینی, ماست و پنیر پرهیز کنند و حتما شیر را با دارچین و عسل مصرف کنند.

عباسیان ادامه داد: این افراد از مصرف هندوانه, سرکه یا غذاهای سرکه دار، ترشی جات و کلا موادغذایی ترش پرهیز کنند.

وی بیان داشت افراد مبتلا به دردهای مفصلی مطلقا پنیر نخورند, مگر با آویشن و نعنا و گردو، شیر را با زنجبیل و دارچین بخورند و ماست را با نعنا یا آویشن یا زنیان مصرف کند. البته باید دانست که ماست همراه با غذا نباید مصرف کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تخم مرغ آبپز به شدت برای این افراد بد است چون خون را غلیظ کرده و دردها را بیشتر می‌کند البته تخم مرغ عسلی برای این افراد مفید هم است.

عباسیان دادمه داد: غذاهای غلیظ مثل سیراب و شیردان، کله با غذاهای تلیتی همه به دردهای مفصلی دامن می‌زند. البته مصرف پاچه بدون کله مانعی ندارد.

وی بیان کرد: مصرف غذاهای خیلی چرب، حلوا, آشامیدن آب سرد همه برای بیماران دردهای مفصلی مضر است. میوه‌های تابستانی و میوه‌هایی میوه هایی که زود خراب می‌شوند مثل هلو و زرد آلو همه مضر است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: مصرف چغندر، زردک و خیار، تره، ترب، تربچه، پیازچه و غذاهای شور همه برای بیماران دچار دردهای مفصلی ضرر دارد.

انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان