۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین عدم درک صحیح برخی مسئولین از توان نظامی کشور می‌تواند خسارات بزرگی به بار بیاورد
کد خبر: ۱۱۴۶۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

سردار جلالی در همایش ملی پدافند غیرعامل:

عدم درک صحیح برخی مسئولین از توان نظامی کشور می‌تواند خسارات بزرگی به بار بیاورد

رئیس سازمان پدافند غیرعامل، با بیان اینکه توافقات هسته‌ای برخی تهدیدات را افزایش و برخی را کاهش می‌دهد، گفت: عدم درک صحیح برخی مسئولین از توان و قدرت نظامی و ملی کشور می‌تواند خسارات بزرگی را برای ما به همراه داشته باشد.

عدم درک صحیح برخی مسئولین از توان نظامی کشور می‌تواند خسارات بزرگی به بار بیاورد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور صبح امروز چهارشنبه در همایش پدافند غیرعامل که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با اشاره به تهدیدات پسابرجام اظهار داشت: آمریکایی‌ها به دلایل مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که گزینه نظامی علیه جمهوری اسلامی موثر نخواهد بود و یکی از دلایل آن به نمایش گذاشتن شهر موشکی سپاه با رعایت اصول پدافند غیرعامل بود.

وی به نامه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: برجام تصویب شده و باید در اجرای آن کنترل شود تا شروط مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی و همچنین شورای عالی امنیت ملی اجرایی شود.

جلالی با اشاره به ریشه تهدیدات آمریکا علیه جمهوری اسلامی گفت: ریشه تهدیدات آمریکا با انقلاب اسلامی رویارویی با آن است و این تضاد و رویارویی تا زمانی که جمهوری اسلامی در مقابل آنها تسلیم نشود ادامه خواهد داشت که با کم و زیاد شدن موضوع برجام تغییری اساسی در آن اتفاق نمی‌افتد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فتنه 88 اشاره کرد و گفت: تجربه حضور آمریکایی‌ها در فتنه 88 و تلاش برای تاثیرگذاری در مکانیزم‌های انتخاباتی به آنها تجربه ارزشمندی داد.

وی تصریح کرد: ما نیازمند رویکرد جدی در فضای سایبری برای مقابله با نفوذ دشمنان در عرصه فضای سایبر و موبایلی هستیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در بخش دیگری از سخنانش به تهدیدات در دوران پسابرجام علیه ایران اشاره کرد و گفت: اینکه توافقات هسته‌ای تهدیدات نظامی را کاهش دهد ممکن است در برخی مواقع کاهش ودر برخی موارد دیگر افزایش دهد.

جلالی افزود: وقتی می‌پذیریم تنها پایگاه هسته‌ای کشورمان نطنز باشداین ممکن است تهدیدات نظامی را افزایش دهد و معتقدیم نقش اساسی در مدیریت تهدیدات را فرماندهی کل قوا ایفا می‌کند.

وی گفت: کشور ما در منطقه‌ای قرار گرفته که اطراف آن نا امنی وجود دارد و ایران تنها کشور دارای امنیت پایدار است و یکی از دلایل آن نقش‌آفرینی هوشمند مقام معظم رهبری است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل، قدرت و ابزار، محاسبات مثبت و همچنین اراده سیاسی را 3 مولفه تهدید عنوان کرد و گفت: در این حوزه ما باید این شناخت را پیدا کنیم که ادراک دشمن از توان ما چقدر است.

جلالی تصریح کرد: رویکرد اصلی و دائمی آمریکا نفوذ به کشور است و عدم درک صحیح برخی مسئولان از توان و قدرت نظامی و همچنین ملی کشور می‌تواند خسارات بزرگی را برای ما به همراه داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش خود به ابعاد اقتصادی پسابرجام اشاره کرد و گفت: در حوزه اقتصادی منتقدان و موافقان برجام مشترکا موافق هستند که هیچ تغییری در این حوزه ایجاد نمی‌شود.

وی افزود: بر همین اساس به نظر می‌رسد که در این حوزه تهدیدات اقتصادی کاهش چشم‌گیری داشته باشد اما تهدیدات در این زمینه ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد: آمریکایی‌ها سعی دارند در دوران پسابرجام، ملت را در خصوص مسائل اقتصادی رو در روی رهبری قرار دهند و باید عرصه اقتصاد را به عنوان عرصه جدی مدیریت جنگ در نظر گرفت و معتقدیم که یکی از مولفه‌های قدرت ملی ما، قدرت نرم است و کانون آن، رهبری با تدبیر و درایت ماست.

انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان